портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 05 вересня 2018

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

  

 

Про затвердження Порядку діяльності Центральної 
        галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості,
        дегустаційної комісії профільної наукової установи,
        дегустаційної комісії галузевої громадської спілки

 

Відповідно до частини одинадцятої статті 5 Закону України “Про виноград та виноградне вино”, підпункту 9 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22 січня 2013 року № 28 “Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію виноробної промисловості”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2013 року за № 221/22753.

3. Департаменту аграрної політики та сільського господарства у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                                     М. Мартинюк

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Повний пакет матеріалів до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки” розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua; розділ Регуляторні акти).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі надаються протягом місяця з дня опублікування оголошення за адресою: Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001; е-mail: lav@minagro.gov.ua, ira.vitka@minagro.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                           Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки”

 

Мета: визначення організаційних та процедурних засад діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки, а також дерегуляція та надання виробнику право представляти нові марки виноробної продукції до дегустаційної комісії за власним вибором.

1. Підстава розроблення акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки” (далі – проект наказу) розроблено на виконання частини одинадцятої статті 5 Закону України “Про виноград та виноградне вино”.

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу розроблено з метою визначення організаційних та процедурних засад діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки.

Проект наказу спрощує регулювання у сфері затвердження нових марок виноробної продукції.

Також він надає виробнику право представляти нові марки виноробної продукції до дегустаційної комісії за власним вибором.

3. Суть проекту акта

Розроблений проект наказу визначає організаційні та процедурні засади діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки.

4. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Податковий Кодекс України;

Закон України Про виноград та виноградне вино;

Закон України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”;

Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22 січня 2013 року № 28 “Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію виноробної промисловості”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 лютого 2013 року за № 221/22753.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація проекту наказу не потребує додаткових витрат державного та місцевих бюджетів.

Реалізація проекту дозволить розширити асортимент виноробної продукції.

6. Прогноз впливу

Проект наказу не вплине на розвиток регіонів, ринок праці, проте вплине на суб’єктів господарювання діяльність яких пов’язана з виробництвом виноробної продукції.

Проект наказу вплине на ринкове середовище, і призведе до підвищення обсягу виробництва високоякісної виноробної продукції.

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект наказу потребує погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

8. Громадське обговорення

Проект наказу оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua), відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

9. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Державною регуляторною службою України.

10. Правова ескпертиза

Проект наказу підлягає реєстрації в Міністерстві юстиції України.

11. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

12. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

13. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить:

забезпечити виконання вимог Закону України “Про виноград та виноградне вино” щодо затвердження нових видів виноробної продукції;

змінити загальні підходи до затвердження нових марок виноробної продукції;

спонукати національного виробника покращувати якість виноробної продукції, яка виробляються в Україні.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                           Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості, дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки”

 

I. Визначення проблеми

Проект наказу передбачає визначення процедури створення і діяльності Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості (далі – ЦГДК), дегустаційної комісії профільної наукової установи, дегустаційної комісії галузевої громадської спілки (далі – дегустаційні комісії).

Проект наказу розроблений з метою врегулювання питань щодо розгляду та затвердження нової виноробної продукції, яка пропонується до випуску підприємствами, відповідно до статті 5 Закону України “Про виноград та виноградне вино”.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

+

 

* У разі, коли проблема впливає на суб’єктів малого підприємництва, необхідно у подальших таблицях конкретизувати питому вагу суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив.

II. Цілі державного регулювання

Ціль державного регулювання забезпечити порядок затвердження нових видів виноробної продукції, яка пропонується до випуску суб’єктами господарювання. Це сприятиме випуску якісної виноробної продукції.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки в результаті кадрових змін у Мінагрополітики України та підприємствах галузі Центральна галузева дегустаційна комісія виноробної промисловості не може провести свої засідання.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить забезпечити здійснення виконання статті 5 Закону України “Про виноград та виноградне вино” і ДСТУ 3946-2000 “Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Продукція харчова. Основні положення” щодо затвердження нових видів виноробної продукції.

 

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання

- спосіб оцінюється як такий, що не забезпечує вимоги чинного законодавства України щодо затвердження нових видів виноробної продукції;

- не вирішує правові та соціальні потреби і завдання, передбачені законодавством України;

- забезпечує лише часткове досягнення цілей регулювання

Прийняття акта

- відповідає потребам у вирішенні проблеми;

- відповідає вимогам чинного законодавства;

- забезпечує виконання національного законодавства України

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Прийняття акта

Розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі

 

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Прийняття акта

Розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

30

40

5

 

75

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

 

7

 

Х

 

 

 

 

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

Прийняття акта

Розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі

Відсутні

        

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Збереження чинного регулювання

1

Проблема продовжує існувати

Прийняття акта

3

Розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі

 

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Збереження чинного регулювання

Відсутні

Відсутні

1 - проблема продовжує існувати

 

 

Прийняття акта

Можливість здійснювати дерегуляцію та надання виробнику права представляти нові марки виноробної продукції до дегустаційної комісії за власним вибором

Відсутні

3 - ця альтернатива забезпечить у повній мірі досягнення поставлених цілей

 

 

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Збереження чинного регулювання

Ця альтернатива не дає можливості досягнути поставлених цілей

Х

Прийняття акта

Ця альтернатива забезпечить у повній мірі досягнення поставлених цілей без будь-яких витрат

Х

       

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізм дії регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у розділі другому Аналізу регуляторного впливу, проектом наказу пропонується затвердити:

Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію виноробної промисловості;

Організаційні заходи для впровадження регулювання.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Провести погодження проекту наказу з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Державною службою України технічного регулювання України, Державною інспекцією сільського господарства України та зареєструвати його в установленому порядку в Міністерстві юстиції України.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

Розв’язання проблеми можливе лише шляхом прийняття даного проекту наказу Мінагрополітики України.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Від впровадження регуляторного акта негативних результатів та додаткових витрат не очікується.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії проекту наказу необмежений.

Проект наказу діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту наказу не встановлюють ні податки, ні надходження;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта, необмежена;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на дотримання процедур, пов’язаних із виконанням вимог акта, не змінюватимуться;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – високий.

Наказ після прийняття буде доведено до відома суб’єктів господарювання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях, включення до електронного Єдиного реєстру нормативно-правових актів, розміщення у мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики
www.minagro.gov.ua.

Прийняття наказу не передбачає утворення додаткових державних чи громадських контролюючих органів і не потребує матеріальних витрат на його впровадження.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності проекту наказу буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

 

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного наказу.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Мінагрополітики України протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом:

аналізу щорічних звітів Центральної галузевої дегустаційної комісії виноробної промисловості;

розгляду пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Мінагрополітики.

Відстеження будуть узагальнюватись та, у разі необхідності, вноситись у якості пропозицій до плану законопроектної діяльності Мінагрополітики на відповідний рік.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                           Максим МАРТИНЮК



Додатки