портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 03 листопада 2015

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                           Київ                                                         №_____________

 

Про затвердження Положення про Реєстр

виробників органічної продукції (сировини)

 

Відповідно до частини другої статті 13 Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини), що додається.

2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                              Я.В. Краснопольський

Повідомлення

про оприлюднення проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу "Про затвердження положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)" Мінагрополітики України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України: (www.minagro.gov.ua / розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту акта у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України.

e-mail: bogdan.khmara@minagro.gov.ua Хмара Б.П. т. 279 85 01.

01001, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Мінагрополітики України "Про затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу розроблений відповідно до частини другої статті 13 Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500 з метою затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини).

2. Мета та шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту наказу є затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) що дасть змогу здійснювати ведення реєстру та здійснювати реєстрацію суб’єктів господарювання, які виробляють органічну продукцію (сировину).

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України, Закон України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту наказу не потребує видатків із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу направляється на погодження до Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та Міністерства юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні норми, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Проект наказу не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу не є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не має впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) що дасть змогу проводити реєстрацію суб’єктів господарювання, які виробляють та реалізовують сільськогосподарську продукцію (сировину) з логотипом "органічна" це дозволить законодавчо врегулювати процес ідентифікації виробників органічної сільськогосподарської продукції (сировини) та прискорити наповнення внутрішнього ринку високоякісними продуктами харчування.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Мінагрополітики України "Про затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини)"

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання підприємницької діяльності

Проект наказу розроблений відповідно до частини другої статті 13 Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500 з метою затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини).

Прийняття проекту наказу обумовлено необхідністю визначення вимог до ведення Реєстру виробників органічної продукції (сировини).

2. Визначення цілей державного регулювання

Прийняття наказу дасть змогу:

1. Затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини), що дасть змогу здійснювати ведення реєстру та здійснювати реєстрацію суб’єктів господарювання, які виробляють органічну продукцію (сировину), що в свою чергу дасть можливість створити інформаційно-довідкову базу з питань виробництва органічної продукції (сировини) та її обігу.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі та їх переваги

Перший альтернативний спосіб:

можливо залишити чинний варіант регулювання, але враховуючи те, що на сьогодні в країні не має Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини), питання реєстрації виробників органічної продукції (сировини), які пройшли оцінку відповідності виробництва органічної продукції (сировини) та отримали сертифікат відповідності, залишиться не врегульованим.

Другий альтернативний спосіб:

спосіб запропонований у проекті наказу є на даний час оптимальним рішенням, що дозволить затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) та здійснювати моніторинг обігу, формування інформаційно-довідкової бази про суб’єктів господарювання із виробництва та обігу органічної продукції (сировини).

Прийняття наказу дозволить затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) та відповідно сам Реєстр, що дасть змогу створити прозоре і цивілізоване конкурентне середовище у сфері виробництва та обігу органічної продукції (сировини).

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Проект наказу розроблений відповідно до частини другої статті 13 Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500 з метою затвердження Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини).

Прийняття проекту наказу обумовлено необхідністю визначення вимог до ведення Реєстру виробників органічної продукції (сировини).

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Прийняття регуляторного акта надасть можливість затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) що дасть змогу здійснювати ведення реєстру та здійснювати реєстрацію суб’єктів господарювання, які виробляють органічну продукцію (сировину).

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Об’єкт

впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Прийняття Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) дасть можливість затвердити Положення про Реєстр виробників органічної продукції (сировини) що дасть змогу здійснювати ведення реєстру та здійснювати реєстрацію суб’єктів господарювання, які виробляють органічну продукцію (сировину) впровадити реєстрацію суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво органічної продукції (сировини).

Крім того, прийняття регуляторного акта дозволить:

- забезпечити формування бази даних виробників органічної продукції (сировини);

- забезпечити ідентифікацію органічної  продукції (сировини);

- створити прозоре і цивілізоване конкурентне середовище у сфері виробництва та обігу органічної продукції (сировини);

- створити умови для розвитку функціонування вітчизняного ринку обігу органічної продукції (сировини).

Додаткові витрати із державного бюджету не передбачаються

Суб’єкти господарювання

Суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції (сировини) отримують можливість працювати в правовому, конкурентоспроможному ринку.

У випадку порушення державної дисципліни, недотримання чинного законодавства, фальсифікації органічної продукції суб’єкт підприємницької діяльності несе витрати у вигляді економічних санкцій у розмірах, передбачених законом.

Громадяни

Захист громадян від придбання та споживання ними фальсифікованих органічних продуктів харчування.                                                                                          Підвищення якості та безпечності продуктів харчування. Забезпечення населення органічно чистими та відповідно корисними продуктами харчування.

Можливі додаткові витрати за рахунок більш високих цін на органічні продукти харчування у порівнянні із традиційними. Проте, це компенсується більш високою якістю та безпечністю продуктів

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Термін дії акта пропонується встановити безстроково.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності проекту наказу належать:

розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних фондів: - відсутні;

кількість суб’єктів господарювання, які зможуть скористатися нормами проекту наказу – дія проекту наказу поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції (сировини);

розмір коштів і час, що витрачатимуться Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта: реалізація регуляторного акта не потребує витрат коштів;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо положень проекту наказу: достатній у зв’язку з тим, що він розміщений для обговорення на офіційному Мінагрополітики веб-сайті www.mіnagro.gov.ua.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності здійснюватиметься через рік після набрання чинності регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснене через два роки після набрання чинності регуляторним актом для визначення результатів його дії.

Періодичне відстеження результативності – кожних три роки після проведення повторного відстеження.

Відстеження результативності буде здійснене Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський