портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 13 квітня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості"

Проект

  МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

  

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження Положення про місце

базування суден флоту рибної промисловості

 

Відповідно до статті 8 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", пункту 2 Положення про прикордонний режим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147, пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із законодавством

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 січня 2014 року № 27 "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 254/25031.

3. Департаменту тваринництва забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра М. Мартинюка.

 

  

Міністр                                                                                                                                                                                                        Т.Кутовий

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості" (далі – проект наказу) Мінагрополітики робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів").

Зауваження та пропозиції до проекту наказу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: info@minagro.gov.ua.

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових Стрільців, 45 а, м. Київ, 04053), e-mail: darg@darg.gov.ua.

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua

Відповідальний виконавець: Старікова Олена Володимирівна, заступник начальника Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості – начальник відділу організації та здійснення державного нагляду за безпекою мореплавства Держрибагентства, тел. 486-44-05.

 

 

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольстваУкраїни "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства1України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості" (далі – проект наказу) підготовлено з метою приведення Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 січня 2014 року № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 254/25031 (далі – Положення), у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів.

Положення встановлює вимоги до облаштування місць базування суден флоту рибної промисловості (далі – місця базування) та організації їх безпечної експлуатації, процедуру їх огляду та обліку.

Проектом наказу враховані зміни, які відбулись в чинному законодавстві України, зокрема:1постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня11111 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства" в рамках реформування рибного господарства ліквідовано територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства (далі - Рибфлотнагляд), якому раніше Держрибагентством було делеговано повноваження щодо проведення огляду місць базування суден флоту рибної промисловості (наразі функції державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства виконує новостворений структурний підрозділ Держрибагентства); постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого1 2016 року № 52 внесено зміни до Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року1№ 1147, відповідно до яких огляд місць базування у прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах здійснюється1міжвідомчими комісіями. 

З метою забезпечення безпечної стоянки суден, посадки та висадки екіпажів суден, навантаження та вивантаження улову та знарядь лову, схоронності суден, двигунів, іншого суднового обладнання, улову та знарядь лову в запропонованій редакції Положення встановлені єдині правила обліку місць базування та приписного флоту, вимоги до облаштування місць базування, чітко прописані правила їх експлуатації та огляду, затверджені форма акта огляду місця базування суден флоту рибної промисловості та інших необхідних1облікових документів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблений з метою приведення Положення до вимог законодавства України, встановлення чітких правил щодо обліку та експлуатації місць базування, забезпечення безпечної стоянки суден та дотримання вимог законодавства щодо випуску суден у плавання та порядок оформлення приходу.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конвенція про Міжнародні правила запобігання зіткненню суден на морі 1972 року;

Кодекс торговельного мореплавства України;

Закон України "Про Кабінет Міністрів України";

Закон України "Про центральні органи виконавчої влади";

Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів";

постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства";

Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147;

Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року

№ 1119;

Положення про Державне агентство рибного господарства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року11111№ 895;

Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, затверджене наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 січня 2014 року № 27, зереєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року № 254/25031;

Порядок випуску суден флоту рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 2 грудня 2011 року № 695, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2011 року за                    № 1506/20244;

Правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 16 лютого 2004 року № 91, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 липня 2004 року за № 872/9471.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України та державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць та питань функціонування місцевого самоврядування.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів") відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив на ринок праці

Реалізація положень проекту наказу не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів 

Прийняття наказу усуне колізію норм права, пов’язану з процедурою проведення огляду місць базування суден флоту рибної промисловості, та вдосконалить Положення у частині обліку місць базування та приписного флоту, актуалізує вимоги для облаштування місць базування.

 

 

Перший заступник Міністра   

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства1України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості"

 

I. Визначення проблеми

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства1України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості" (далі – проект наказу) підготовлено з метою приведення Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 січня  2014 року № 27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 254/25031 (далі – Положення), у відповідність до вимог чинних нормативно-правових актів.

Положення встановлює вимоги до облаштування місць базування суден флоту рибної промисловості (далі – місця базування) та організації їх безпечної експлуатації, процедуру їх огляду та обліку.

Проектом наказу враховані зміни, які відбулись в чинному законодавстві України, зокрема:1постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства" в рамках реформування рибного господарства ліквідовано територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства (далі - Рибфлотнагляд), якому раніше Держрибагентством було делеговано повноваження щодо проведення огляду місць базування суден флоту рибної промисловості (наразі функції державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства виконує новостворений структурний підрозділ Держрибагентства); постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 52 внесено зміни до Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147, відповідно до яких огляд місць базування у прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах здійснюється1міжвідомчими комісіями.

З метою забезпечення безпечної стоянки суден, посадки та висадки екіпажів суден, навантаження та вивантаження улову та знарядь лову, схоронності суден, двигунів, іншого суднового обладнання, улову та знарядь лову в запропонованій редакції Положення встановлені єдині правила обліку місць базування та приписного флоту, вимоги до облаштування місць базування, чітко прописані правила їх експлуатації та огляду, підстави допущення місць базування до експлуатації, затверджені форма акта огляду місця базування суден флоту рибної промисловості та інших необхідних1облікових документів. 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

громадяни

 -

-

держава

+

-

суб’єкти господарювання

 +

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

1+

-

 

Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки ліквідовано Рибфлотнагляд, постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 52 внесено зміни до Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147, відповідно до яких огляд місць базування у прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах здійснюється1міжвідомчими комісіями. У зв’язку із зазначеним необхідно переглянути Положення.

II. Цілі державного регулювання

Проектом наказу буде врегульовано питання усунення колізії норм права щодо процедури огляду місць базування, актуалізовано вимоги до облаштування місць базування та закріплений єдиний підхід до обліку місць базування та приписного флоту.

Зазначені цілі державного регулювання будуть досягнути з дня набрання чинності наказом.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

залишити чинне законодавство без змін, проте даний спосіб не забезпечить приведення нормативно-правових актів у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості до вимог чинного законодавства України

Альтернатива 2

прийняття наказу, що забезпечить приведення нормативно-правових актів у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості до вимог чинного законодавства України

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

усунення колізії норм права щодо процедури огляду місць базування та допущення їх до експлуатації, та приведення Положення до вимог чинного законодавства України

відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

16

105

299

420

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

3,81

25,0

71,19

100%

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

діяльність в межах правового поля; чіткий механізм огляду та обліку місць базування1

відсутні

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

№ з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

не передбачені

не передбачені

2

податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

6

витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

7

витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

не передбачені

не передбачені

8

інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

не передбачені

не передбачені

10

кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва – 0

 суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва – 0

11

сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва – 0

суб’єкти великого підприємництва – 0

 

суб’єкти середнього підприємництва –10

суб’єкти великого підприємництва – 0

 

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

не передбачені

 

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосеред-ньо на дозволи, ліцензії, сертифіка-ти, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

не передбачені

не передбачені

 не передбачені

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

не передбачені

не передбачені

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

витрати відсутні

Альтернатива 2

За перший рік:

відсутні

 

За п’ять років:1

відсутні

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже1повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

3- цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результатив-ності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотири-бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку залишення чинного законодавства без змін, не буде усунено колізію норм права та не буде врегульовані організаційні питання при проведенні огляду місць базування.

Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Альтернатива 2

4

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що проектом наказу буде досягнуто цілі прийняття регуляторного акта повною мірою (проблема більше існувати не буде)

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди1даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена в повному обсязі, оскільки забезпечить усунення колізії норм права та встановить чітку процедуру огляду та обліку місць базування

відсутні

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, тому що вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

вигоди відсутні

відсутні

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, а тільки поглибить її

х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту наказу повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Врегулювання проблеми можливе шляхом прийняття наказу Міністерства аграрної політики та продовольства1України "Про затвердження Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості", попередньо погодженого в установленому порядку з заінтересованими центральними органами виконавчої влади.

Організаційні заходи, які необхідно здійснити для впровадження регуляторного акта:

а) дії суб’єктів господарювання – ознайомлення зі змінами в нормативно-правових актах; 

б) дії органів державної влади – внесення змін до нормативно-правових актів з питань безпеки мореплавства; ведення єдиної системи обліку та присвоєння номерів місць базування. 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з "01" серпня 2016 р. по "01" листопада 2016 року.

 

 № з/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кіль-кість учас-ників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

В серпні-жовтні проведено наради з представниками судновласників та підрозділів Державної прикордонної служби України

19

За результатами нарад вирішено вжити заходів щодо посилення взаємодії між судновласниками, Держрибагентством та підрозділами ДПС щодо огляду місць базування та контролю за правильністю оформлення адміністраціями місць базування приходу та відходу суден з місць базування

2

Питання обговорювалось в рамках круглого столу "Перспективи та проблеми використання і оновлення флоту рибного господарства (на умовах лізингу)"105 жовтня 2016 року за участю користувачів водних біоресурсів

35

За результатами наради було обговорено питання щодо необхідності приведення Положення до вимог чинного законодавства України. Також наголошено на необхідності більш чіткого визначення процедури огляду та обліку місць базування, таких як форма подачі документів, порядок видачі актів огляду, їх виключення з Переліку місць базування суден флоту рибної промисловості.

3

Проведено нараду 07 жовтня за участю представників судновласників1Одещини

8

За результатами наради було вирішено пришвидшити внесення змін до нормативно-правових актів щодо зміни суб’єкта, який проводить огляд місць базування, та виключити з Положення неактуальні норми щодо облаштування1місць базування.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 404 (одиниці), у тому числі малого підприємництва 105 (одиниць) та мікропідприємництва 299 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 96,19 % (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

№ з/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровад-ження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання х вартість одиниці

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість процедур обліку за рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) х1кількість процедур1технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання х1кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

404

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" х1кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 х рядок 7)

витрати не передбачені

витрати відсутні

витрати не передбачені

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість форм

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість внутрішніх процедур

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість оригінальних звітів х кількість періодів звітності за рік

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

 

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість перевірок за рік

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

404

404

404

16

Сумарно, гривень

 

Формула:

відповідний стовпчик "разом" х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 х рядок 15)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

 

Витрати на регулювання не збільшуються, оскільки проект Порядку не передбачає придбання нового обладнання та устаткування, найму додаткових працівників та додаткової оплати робочого часу на складання документів та отримання дозволів (відповідно до діючого законодавства вже існують вимоги для облаштування місць базування, процедура огляду місць базування та їх обліку).

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва  за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припада-ють на одного суб’єкта

Оцінка кількості 1суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адмініст-рування регулювання (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

1

420

збільшення витрат відсутнє

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

1

420

збільшення витрат відсутнє

камеральні

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

виїзні

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

1

420

збільшення витрат відсутнє

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

х

х

збільшення витрат відсутнє

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

х

х

збільшення витрат відсутнє

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

х

х

х

х

х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

х

х

збільшення витрат відсутнє

7.Інші адміністративні процедури (уточнити): _____________

-

-

-

 

-

-

Разом за рік

х

х

1

420

збільшення витрат відсутнє

Сумарно за п’ять років

х

х

5

420

збільшення витрат відсутнє

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

 

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за 
п’ять років, гривень

1.

Держрибагентство

додаткові витрати відсутні

додаткові витрати відсутні

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва

х

додаткові витрати відсутні

додаткові витрати відсутні

 

Бюджетні витрати на регулювання не збільшуються, оскільки проект Порядку не передбачає збільшення кількості оглядів місць базування та нових адміністративних процедур. Витрати на відрядження не збільшуються, оскільки огляд місця базування буде здійснюватися інспекторами, відповідальними за безпеку мореплавства суден ілоту рибної промисловості,1відповідно до розподілу зон відповідальності (контролю).

Отже, державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу) та додаткові бюджетні витрати відсутні.

Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акта є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акту або втрати ним чинності.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект регуляторного акта.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основним показником прийняття проекту наказу є:1уникнення колізії норм права щодо суб’єкту здійснення1огляду місць базування, зменшення порушень вимог законодавства при оформленні приходу-відходу суден з місць базування. 

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – не прогнозуються;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – 420 адміністрацій місць базування суден флоту рибної промисловості;

час, що витрачається суб’єктами господарювання та/або фізичним особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – низький;

рівень поінформованості суб’єктів господарюваннята/або фізичних осіб з основних положень акта - вище середнього (проект акта розміщено на веб-сайті Державного агентства рибного господарства України (www.darg.gov.ua, розділ "Діяльність", підрозділ "Проекти документів") та Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика", підрозділ "Проекти регуляторних актів"), після прийняття акт буде розміщено на веб-сайтах Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України).

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта уповноваженим органом виконавчої влади буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Зокрема:

Базове відстеження здійснюватиметься з дня набрання чинності проекту наказу шляхом опрацювання пропозицій від фізичних та юридичних осіб, які надходитимуть до зазначеного проекту наказу.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності наказу, але не пізніше ніж через два роки шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження. 

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження. Цільові групи, які будуть залучатись для проведення відстеження, - Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості.

 

 

Перший заступник Міністра   

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК 



Додатки