портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 27 липня 2015

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                Київ                                                        №_____________

 

Про затвердження форм первинного обліку

та інструкцій з урахуванням вимог ДСТУ

3662-97“Молоко коров’яче незбиране.

Вимоги при закупівлі”

 

Відповідно до статті 48 Закону України “Про автомобільний транспорт”, абзацу третього пункту 3, підпункту 7.131 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, та на виконання пункту 81 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Форму № 1-ТН (МС) Спеціалізованої товарної накладної на перевезення молочної сировини;

2) Інструкцію про порядок заповнення та застосування Форми № 1- ТН (МС) Спеціалізованої товарної накладної на перевезення молочної сировини;

3) Форму № 3-ПК (МС) приймальної квитанції на закупівлю молочної сировини;

4) Інструкцію про порядок заповнення та застосування Форми № 3-ПК (МС) приймальної квитанції на закупівлю молочної сировини;

5) Акт про розходження кількісних або якісних показників молока між даними господарства і молокопереробного підприємства;

6) Відомість про закупівлю молока від сільськогосподарського підприємства;

7) Приймально - розрахункову відомість про видачу грошей за закуплене молоко від населення;

8) Приймально - розрахункову відомість про видачу грошей за закуплене молоко від населення (при умовах неможливості визначення якісних показників молока);

9) Реєстр про закупівлю молока у господарствах населення.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики України від 01 липня 2002 року № 176 “Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 “Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02 вересня 2002 року за № 722/7010.

3. Департаменту продовольства забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                              О.М. Павленко

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі»

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі»  Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі» (далі – проект наказу) підготовлений на виконання вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», абзацу третього пункту 3, підпункту 7.131 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, та на виконання пункту 81 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357 «Про затвердження переліку заходів щодо дерегуляції підприємницької діяльності» та з метою спрощення умов провадження підприємницької діяльності у харчовій галузі.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: anzhela.nigayeva@minagro.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Мончак Олександр Петрович,

тел. 278-56-67.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                        Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі»

 

1. Обгрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі» (далі – проект наказу) підготовлений на виконання вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», абзацу третього пункту 3, підпункту 7.131 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,  та на виконання пункту 81 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357 «Про затвердження переліку заходів щодо дерегуляції підприємницької діяльності» та з метою спрощення умов провадження підприємницької діяльності у харчовій галузі.

Наказ Міністерства аграрної політики України від 01.07.2002 року №176 був розроблений відповідно до пункту 2.5 Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи, затвердженої наказом Міністерства статистики та Міністерства транспорту України від 07.08.96 № 228/253, зареєстрованої в Мін’юсті 28.08.96 за № 483/1508. Згідно з Висновком Міністерства юстиції України від 15 травня 2006 року N 10/68 рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 7 серпня 1996 року N 228/253 скасовано та 31 травня 2006 року зазначений наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади.

У зв’язку з цим, виникла необхідність у перегляді наказу Мінагро-політики України від 01.07.2002 № 176.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є приведення у відповідність до законодавства України наказу Мінагрополітики України від 1 липня 2002 р. № 176 «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі».

Дана мета досягається шляхом затвердження:

 спрощеної форми № 1-ТН(МС) спеціалізованої товарної накладної на перевезення молочної сировини та  Інструкції  щодо  її  заповнення;

форми №  3-ПК(МС) приймальної  квитанції  на  закупівлю молочної  сировини  та  Інструкції щодо її заповнення;

форм первинної облікової документації:

акта про розходження кількісних або якісних показників молока між даними господарства і молокопереробного підприємства;

відомості про закупівлю молока від сільськогосподарського підприємства;

приймально-розрахункову відомості про видачу грошей за закуплене молоко від населення;

приймально-розрахункову відомості про видачу грошей за закуплене молоко від населення (при умовах неможливості визначення якісних показників молока);

реєстру про закупівлю молока у господарствах населення.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Закон України «Про молоко та молочні продукти»;

Закон України «Про автомобільний транспорт»;

наказ Міністерства інфраструктури України від 05.12.2013 № 983 «Про затвердження змін до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2013 року за № 2197/24729.

Правові норми цього наказу стосуються прав і обов’язків суб’єктів господарювання (юридичних і фізичних осіб), які здійснюють перевезення вантажів, зокрема молочної сировини.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект наказу не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством інфраструктури України, Державною регуляторною службою України.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації. Проект наказу не потребує проведення громадської анти дискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил та процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України (http://www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Реалізація акта сприятиме спрощенню умов провадження підприємницької діяльності та підвищенню ефективності роботи молочної галузі.

 

 

          Перший заступник Міністра

 аграрної політики та продовольства України                                                                                                                        Я.В. Краснопольський

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі»

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі» (далі – проект наказу) підготовлений на виконання вимог статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», абзацу третього пункту 3, підпункту 7.131 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,  та на виконання пункту 81 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357 «Про затвердження переліку заходів щодо дерегуляції підприємницької діяльності» та з метою спрощення умов провадження підприємницької діяльності у харчовій галузі.

Наказ Міністерства аграрної політики України від 01.07.2002 року №176 був розроблений відповідно до пункту 2.5 Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи, затвердженої наказом Міністерства статистики та Міністерства транспорту України від 07.08.96 № 228/253, зареєстрованої в Мін’юсті 28.08.96 за № 483/1508. Згідно з Висновком Міністерства юстиції України від 15 травня 2006 року № 10/68 рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 7 серпня 1996 року № 228/253 скасовано та 31 травня 2006 року зазначений наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади.

У зв’язку з цим, виникла необхідність удосконалення форми № 1 – ТН (МС) спеціалізованої товарної накладної на перевезення молочної сировини  та внесення окремих змін до інших форм первинної облікової документації, затвердженої наказом Мінагрополітики від 01.07.2202 року № 176.

Прийняття проекту наказу дасть можливість вжити заходів щодо дерегуляції господарської діяльності суб'єктів господарювання з виробництва молочної продукції, а саме зменшить кількість форм первинної облікової документації, необхідної для обігу молочної сировини.

2. Визначення цілей державного регулювання

Ціллю державного регулювання є приведення у відповідність до законодавства України наказу Мінагрополітики України від 1 липня 2002 р. № 176 «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі».

Дана ціль досягається шляхом затвердження:

спрощеної форми № 1-ТН(МС) спеціалізованої товарної накладної на перевезення молочної сировини та  Інструкції  щодо  її  заповнення.

Затвердження окремих змін до облікової документації:

форми № 3-ПК(МС) приймальної квитанції на закупівлю молочної сировини та Інструкції щодо її заповнення;

форм первинної облікової документації:

акта про розходження кількісних або якісних показників молока між даними господарства і молокопереробного підприємства;

відомості  про  закупівлю молока від сільськогосподарського підприємства;

приймально - розрахункову відомості про видачу грошей за закуплене молоко від населення;

приймально - розрахункову відомості про видачу грошей за закуплене молоко від населення (при умовах неможливості визначення якісних показників молока);

реєстру про закупівлю молока у господарствах населення.

Механізмом досягнення вказаної мети є прийняття проекту наказу.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Першим альтернативним способом досягнення цілей державного регулювання є залишення без змін існуючого наказу Міністерства аграрної політики України від 1 липня 2002 р. № 176. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки наказ Міністерства аграрної політики України від 01.07.2002 року №176 був розроблений відповідно до пункту 2.5 Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи, затвердженої наказом Міністерства статистики та Міністерства транспорту України від 07.08.96 № 228/253, зареєстрованої в Мін’юсті 28.08.96 за № 483/1508. Висновком Міністерства юстиції України від 15 травня 2006 року N 10/68 рішення про державну реєстрацію наказу Міністерства статистики України та Міністерства транспорту України від 7 серпня 1996 року N 228/253 скасовано та 31 травня 2006 року зазначений наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади. Відповідно наказ Міністерства аграрної політики України від 1 липня 2002 р. № 176 втратив свою актуальність

Другий альтернативний  спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу, що сприятиме спрощенню умов провадження підприємницької діяльності та підвищенню ефективності роботи молочної галузі.

4. Механізм, який застосовується для розв'язання проблеми, і відповідні заходи

Для досягнення зазначених вище цілей передбачається затвердження, в порядку, визначеному законодавством України, запропонованого проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження інструкцій та форм первинного обліку з урахуванням вимог ДСТУ 3662-97 «Молоко коров’яче незбиране. Вимоги при закупівлі».

Для впровадження цього регуляторного акту необхідно провести погодження проекту наказу з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і зареєструвати його в установленому порядку в Міністерстві юстиції України.

Проблеми, які пропонуються для вирішення зазначеним проектом наказу стосуються виключно перевезення та обліку молока та молочної сировини.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту наказу сприятиме дерегуляції господарської діяльності суб'єктів господарювання з виробництва молочної продукції  та спрощенню умов провадження підприємницької діяльності у молочній галузі.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Прийняття запропонованого проекту наказу сприятиме законодавчому врегулюванню питання  удоскона-лення документів необхідних для перевезення молочної сировини та проведення розрахунків за неї. 

Додаткові витрати з державного та місцевих бюджетів відсутні.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Удосконалення документів необхід-них для перевезення молочної сировини та проведення розрахунків за неї дозволить суб’єктам господарювання здійснювати свою діяльність у прозорому правовому полі.

Додаткові витрати відсутні

Сфера інтересів громадян

На споживчий ринок нашої країни буде надходити більше якісної та безпечної молочної продукції.

Додаткові витрати відсутні

 

Дія акта поширюється на більше ніж 3,5 тис. сільськогосподарських підприємств і близько 2,7 млн. господарств населення.

Досягнення очікуваних результатів та цілей державного регулювання буде проводиться на підставі порівняння прогнозних показників та отриманих у подальшому даних статистичних досліджень.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Строк дії Проекту є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акта або втрати ним чинності.

8. Визначення результативності регуляторного акта

Показники результативності регуляторного акта:

1) обсяги вироблених та реалізованих на переробні підприємства молока та молочної сировини суб’єктами господарювання на внутрішньому ринку;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта: сільськогосподарські підприємства усіх форм власності та господарства населення, які здійснюють виробництво молока та молочної сировини;

3) Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат коштів та часу суб’єктів господарювання, які займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів;

4) Рівень поінформованості оцінюється як середній, за рахунок розміщення проекту наказу на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України - www.minagro.gov.ua (розділ «Регуляторні акти»).

Після набрання чинності акта його буде опубліковано в офіційних друкованих виданнях.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:

базове відстеження – до набрання актом чинності;

повторне відстеження – через рік з моменту набрання актом чинності;

періодичні відстеження – кожні три роки, починаючи з дня заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Вид даних для відстежень – дослідження статистичних показників.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

  

 

          Перший заступник Міністра

 аграрної політики та продовольства України                                                                                                                        Я.В. Краснопольський

 

 



Додатки