портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 02 лютого 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо профілактики та боротьби із заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби"

Проект

  МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

  

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження Інструкції щодо профілактики та

боротьби із заразним вузликовим дерматитом великої

рогатої худоби

 

Відповідно до статей 6, 7 Закону України “Про ветеринарну медицину”, підпункту 9 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Інструкцію щодо профілактики та боротьби із заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби, що додається.

2. Департаменту тваринництва забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Мартинюка М.П.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                         Т. Кутовий

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби"

 

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби" (далі – проект наказу) підготовлено у зв’язку з поширенням заразного вузликового дерматиту великої рогатої худоби у світі, наближенням хвороби до кордонів України та виникненням реальної загрози занесення цього захворювання на територію країни з метою реалізації заходів з недопущення виникнення хвороби.

Проект наказу та пакет документів до нього оприлюднено шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика") та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (www.consumer.gov.ua)

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення у письмовій та електронній формі за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, e-mail: alexander.siroshtan@minagro.gov.ua;

Державна регуляторна служба України, 01001, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, e-mail: inform@dkrp.gov.ua;

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1. Контактна особа: Трубка Світлана Володимирівна, тел.. 279-48-15, e-mail: tsv@vet.gov.ua.

 

  

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби" (далі – проект наказу) розроблено відповідно до статей 6, 7 Закону України "Про ветеринарну медицину", підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року за № 1119, та підпункту 1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року за № 667.

У зв’язку з поширенням заразного вузликового дерматиту великої рогатої худоби у світі, наближенням хвороби до кордонів України та виникненням реальної загрози занесення цього захворювання на територію країни з метою реалізації заходів з недопущення виникнення хвороби розроблено проект наказу.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту наказу є недопущення виникнення та поширення заразного вузликового дерматиту великої рогатої худоби, чітке врегулювання відносин між Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та суб’єктами господарювання, незалежно від їх форми власності і відомчого підпорядкування з питань профілактики даної хвороби, а у разі виникнення – її ліквідації.

Завданням прийняття проекту наказу є забезпечення стабільної епізоотичної ситуації щодо цієї хвороби на території України.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України "Про ветеринарну медицину";

Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України;

Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України та підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорювання

Проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика") та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (www.consumer.gov.ua) відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" для одержання пропозицій та зауважень від суб’єктів господарювання та громадян.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом. Проект наказу відповідає принципам державної регуляторної політики.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу забезпечить організацію та контроль за епізоотичною ситуацією щодо заразного вузликового дерматиту великої рогатої худоби, недопущення виникнення і поширення зазначеної хвороби, визначення протиепізоотичних заходів для профілактики даної хвороби, а в разі виникнення – її ліквідації.

 

  

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції із профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби"

 

І. Визначення проблеми

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції із профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби" (далі – проект наказу) розроблено на виконання пункту 6 протоколу № 2 від 06 грудня 2016 року засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Кабінеті Міністрів України.

Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я тварин (далі - МЕБ) у 2015-2016 роках заразний вузликовий дерматит великої рогатої худоби реєструвався в країнах Африки (Ефіопія – 110, Кенія – 25, Нігерія – 33, Північна Афріка – 42, тощо), Близького Сходу та країнах Європи, зокрема - Іран (128), Ірак (790), Єгипет (47), Конго (17), Туреччина (510) та Російська Федерація (166).

Заразний вузликовий дерматит великої рогатої худоби (далі – ЗВД ВРХ) – контагіозне інфекційне захворювання, що характеризується лихоманкою, ураженням лімфатичної системи, набряками підшкірної клітковини та внутрішніх органів, утворенням шкіряних вузлів (бугрів), ураженням очей та слизових оболонок органів дихання та травлення.

Хворіє велика рогата худоба та буйволи. Сприйнятливі - вівці, кози та дикі жуйні тварини. Джерелом збудника ЗВД ВРХ є хворі тварини, а його переносником – кровосисні комахи.

Хвороба належить до особливо небезпечних хвороб великої рогатої худоби. ЗВД ВРХ спричиняє значні економічні втрати через тимчасове зниження молочної продуктивності, тимчасову або постійну стерильність биків-плідників, ураження шкіри, а також загибель хворих тварин унаслідок секундарних інфекцій.

Хвороба жодного разу не була зареєстрована на території України.

Останні зафіксовані спалахи ЗВД ВРХ навколо України.

Хвороба небезпечна високими економічними збитками тому, що викликає значне зниження молочної і м'ясної продуктивності, знижує якість шкіряної сировини. У корів порушується статева циклічність, у тільних корів виникають аборти. Летальність при ЗВД ВРХ не перевищує 10%.

Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, оскільки у даному випадку стає реальною загроза невиконання вимог:

Угоди про Асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;

розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р "Про схвалення Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV “Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею” Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони" щодо імплементації законодавства ЄС стосовно заходів, які застосовуються щодо заразного вузликового дерматиту.

Функцію державного контролю уповноважені здійснювати державні органи, зокрема, Держпродспоживслужба як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.

На сьогоднішній день в Україні відсутній нормативно-правовий акт що регулює дії суб’єктів господарювання і органів влади відповідальних за контроль за здоров’ям і благополуччям тварин при виникненні ЗВД ВРХ.

Слід зазначити, що в умовах отримання дозволу ЄС на реалізацію українського молока і молочної продукції на європейський ринок відсутність регулювання зазначеної проблеми на державному рівні погіршує імідж держави, в частині виконання зобов’язань, передбачених Угодою про асоціацію, а також зменшує рівень безпечності харчових продуктів для населення.

В зв’язку з цим, проблему передбачається вирішити шляхом встановлення порядку проведення профілактичних заходів, ветеринарно-санітарних заходів у випадку проявів ознак хвороби у господарствах різних форм власності та підпорядкування, з метою ліквідації захворювання, визначення процедури поводження з продукцією тваринного походження, одержаною в неблагополучних господарствах.

У зв’язку з поширенням ЗВД ВРХ у світі, наближенням хвороби до кордонів України та виникненням реальної загрози занесення цього захворювання на територію країни, враховуючи обґрунтовану необхідність державного регулювання зазначених суспільних відносин та з метою вирішення існуючої проблеми, розроблено проект відповідного наказу.

Проблема справляє вплив на всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, діяльність яких пов’язана з утриманням, забоєм тварин, їх переробкою та обігом тварин та продукції з них.

За даними Державної служби статистики України, станом на 01.01.2016 поголів’я ВРХ в Україні становить 3776,5 тис. голів та розподілялося таким чином:

господарства населення – 2507,5 тис. голів;

сільськогосподарські підприємства – 1259,0 тис. голів

Проблема справляє вплив на:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є значне зменшення або усунення ризиків виникнення та поширення захворювання великої рогатої худоби заразним вузликовим дерматитом, забезпечення стійкого епізоотичного благополуччя в державі і створення умов та можливості для реалізації молочної продукції.

Крім того, прийняття проекту наказу забезпечить приведення нормативно-правових актів у сфері ветеринарних заходів у відповідність до чинного законодавства України з урахуванням вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом з іншої сторони, шляхом встановлення порядку проведення профілактичних заходів, ветеринарно-санітарних заходів у випадку проявів ознак хвороби у господарствах різних форм власності та підпорядкування, з метою ліквідації захворювання, визначення процедури поводження з продукцією тваринного походження одержаною в неблагополучних господарствах.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення та не відповідає міжнародній практиці.

Такий спосіб сприятиме розповсюдженню захворювання, економічним втратам виробників молочної продукції, нанесенню шкоди міжнародному іміджу України.

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як сумнівний, загрожуючий, такий, що потребує вдосконалення.

Не забезпечить врегулювання зазначеного питання, що сприятиме поширенню ЗВД ВРХ та значним економічним втратам від витрат на ліквідацію захворювання, обмеження реалізації продукції отриманої від ВРХ та втрати можливості експортувати вітчизняну молочну продукцію на європейський ринок.

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання та створення нормативно-правового поля для збереження епізоотичного благополуччя держави та розширення ринків збуту вітчизняної продукції отриманої від ВРХ.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконувати чіткий перелік профілактичних заходів та ветеринарно-санітарних заходів у випадку проявів ознак хвороби у господарствах різних форм власності та підпорядкування, з метою ліквідації захворювання, визначення процедури поводження з продукцією тваринного походження, одержаною в неблагополучних господарствах, що в подальшому забезпечить епізоотичне благополуччя.

 Забезпечує дотримання принципів державної регуляторної політики.

 Лише у даний спосіб можна вирішити вказану проблему найкращим чином.

 

Інші способи, що не передбачають розроблення та затвердження зазначеного наказу, є неприйнятними, оскільки вирішення порушеної проблеми лежить передусім у правовій площині.

Затвердження проекту наказу надасть можливість забезпечити всі сфери інтересів, зокрема, держави, суб’єктів господарювання та громадян.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження status quo, (відсутність регулювання)

 

Витрати на ліквідацію захворювання, які складаються з лікування хворих тварин, їх забій, переробку, проведення вимушених ветеринарно-санітарних заходів, таких як дезінфекція приміщень тощо;

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

 

Витрати на ліквідацію захворювання;

Прийняття проекту наказу

Можливе збільшення кількості суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у цій сфері, за рахунок збереження епізоотичного благополуччя країни та розширення ринків збуту вітчизняної молочної продукції

 

Позитивний вплив на міжнародну торгівлю;

 

Залучення інвестицій, у тому числі міжнародних як в галузі скотарства так і в галузі переробки харчової продукції

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження status quo, (відсутність регулювання)

 

Витрати на ліквідацію захворювання, які складаються з лікування хворих тварин, їх забій, переробку, проведення вимушених ветеринарно-санітарних заходів, таких як дезінфекція приміщень тощо;

Інший, вид запропонованого способу (саморегуляція)

 

Витрати на ліквідацію захворювання;

Прийняття проекту наказу

Можливе збільшення кількості суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у цій сфері, за рахунок збереження епізоотичного благополуччя країни та розширення ринків збуту вітчизняної молочної продукції

Можливе зниження споживчих цін на харчові продукти за рахунок збільшення обсягів їх виробництва та зниження рівня ризиків пов’язаних зі здоров’ям тварин які закладаються у вартість продукції

 

 

 

Оцінка впливу на сферу суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

29

2533

44182

46744

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,1

504

94,5

100 %

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Збереження status quo, (відсутність регулювання)

 

Безконтрольне розповсюдження захворювання що неминуче призведе до вимушених заходів з ліквідації захворювання

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

 

Не забезпечить контроль за здоров’ям тварин і безпечністю продукції з них що призведе до розповсюдження захворювання

Прийняття проекту наказу

Чітко встановлює заходи обов’язкові для виконання усіма суб’єктами господарювання направлені в першу чергу на недопущення виникнення захворювання, збереження епізоотичного благополуччя тваринництва, розвитку виробництва продуктів харчування

 

 

Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження.

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Надасть можливість захистити державні інтереси в галузі скотарства, забезпечить позитивний імідж через статус епізоотичного благополуччя країни, нерозповсюдження збудників інфекційних хвороб та ринків збуту вітчизняної продукції не тільки тваринного а і рослинного походження на міжнародні ринки.

Витрати державного та місцевих бюджетів, пов’язані із запровадженням наказу, відсутні.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Узгодження інтересів бізнесу та держави, чітке визначення переліку ветеринарно-санітарних заходів та вимог, направлених на підтримання необхідного санітарного стану в господарствах для утримання ВРХ.

Крім того, здійснення самоконтролю за виконанням ветеринарно-санітарних вимог суб’єктами господарювання надає можливість у подальшому зменшити або усунути ризики виникнення та поширення захворювання тварин на інфекційні хвороби.

Витрати, пов’язані із запровадженням наведеного наказу у суб’єктів господарювання на проведення у господарствах планових діагностичних досліджень та вакцинації ВРХ.

Сфера інтересів громадян

Захист інтересів громадян шляхом збереження здоровя тварин, що забезпечить стабільне епізоотичне та епідемічне благополуччя України.

Покращення показників безпеки та якості харчової продукції.

Витрати, пов’язані із запровадженням наведеного наказу у громадян на проведення планових діагностичних досліджень та вакцинації ВРХ.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється як такий, що потребує вдосконалення.

1

Відсутність заходів щодо профілактики та боротьби з заразним вузликовим дерматитом великої рогатої худоби призведе до безконтрольного розповсюдження захворювання.

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється як такий, що потребує вдосконалення.

2

Зазначений спосіб не забезпечить контроль за здоров’ям тварин і безпечністю продукції.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

4

Зазначений спосіб чітко встановлює заходи обов’язкові для виконання усіма суб’єктами господарювання направлені, в першу чергу, на недопущення виникнення захворювання, збереження епізоотичного благополуччя тваринництва, розвитку виробництва продуктів харчування

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 3

Обраний спосіб

 

Захист державних інтересів в галузі ветеринарної медицини, забезпечення продовольчої безпеки держави та можливість виходу продукції тваринництва на міжнародні ринки, узгодження інтересів бізнесу та держави.

У громадян та суб’єктів господарювання будуть витрати на проведення планових діагностичних досліджень та вакцинації ВРХ (орієнтовно - 300 грн. вартість діагностичного дослідження 1 голови ВРХ,

60 грн. вартість дози вакцини на 1 голову ВРХ)

 

Даний спосіб повністю відповідає нормам Закону України "Про ветеринарну медицину" та вимогам сучасності. Сприятиме збереженню поголів’я ВРХ та покращенню якості виробництва продукції тваринництва та виходу його на міжнародні ринки

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

 

Не передбачається.

 

 

Альтернатива 1

Збереження status quo

 

Не передбачається.

 

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

Повністю відповідає нормам Закону України "Про ветеринарну медицину" та вимогам сучасності. Не потребує витрати значних коштів. Розроблено та узгоджено спільно з галузевими асоціаціями, науковими установами та вітчизняними і міжнародними компаніями. Сприятиме збереженню поголів’я ВРХ та покращенню якості виробництва продукції тваринництва та виходу його на міжнародні ринки. Захист суб’єкта господарювання, забезпечення продовольчої безпеки, сприяння надходженню інвестицій в галузь тваринництва.

Відсутні

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Вигоди мінімальні, існує вірогідність приховування факту виникнення ЗВД ВРХ, і розповсюдження захворювання.

Відсутні

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Вигоди цього способу відсутні, суб’єкта господарювання не зможуть організувати проведення необхідних ветеринарно-санітарних спеціальних заходів, направлених на недопущення занесення ЗВД ВРХ та нерозповсюдженню збудника зазначеної інфекційної хвороби

Відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання зазначеної проблеми розроблено проект наказу, що дасть можливість впорядкувати проведення ветеринарно-санітарних заходів у господарствах, визначить порядок контролю за епізоотичним станом, їх зооветеринарним статусом, порядок їх транспортування, обігу тощо.

Прийняття проекту наказу надасть змогу створити умови для недопущення захворювання великої рогатої худоби на заразний вузликовий дерматит у господарствах всіх форм власності, забезпечити благополучну епізоотичну ситуацію галузі та держави в цілому, отримувати якісну та безпечну продукцію для споживання людьми, а також надасть можливість територіальним органам Держпродспоживслужби України виявити та усунути недоліки у їх роботі, що знизить ризик занесення та розповсюдження інфекцій всередині держави та за її межі.

Відповідно до світової практики та вітчизняного законодавства виконання ветеринарно-санітарних вимог та забезпечення здоров’я тварин покладається на власників тварин. Які можуть бути як суб’єктами підприємницької діяльності, так і фізичними особами, діяльність яких пов’язана з утриманням та обігом тварин.

У разі прийняття проекту наказу власники тварин, спеціалісти ветеринарної медицини зможуть у повній мірі організувати проведення необхідних ветеринарно-санітарних заходів та необхідних спеціальних заходів, направлених на недопущення занесення ЗВД ВРХ, що сприятиме епізоотичному благополуччю господарств, нерозповсюдженню збудників інфекційних хвороб на території України та розширенню ринків для реалізації вітчизняної продукції тваринного походження.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснення витрат на адміністрування регулювання для органів місцевого самоврядування не передбачається.

Суб’єкти господарської діяльності та/або фізичні особи несуть матеріальні затрати, які складаються із затрат на забезпечення належного рівня біозахисту господарств, організації та забезпечення захисту господарств від занесення ЗВД ВРХ, його розповсюдження, проведення профілактичних та діагностичних заходів, які значно менші ніж витрати від захворювання тварин, їх знищення та проведення протиепізоотичних заходів в межах осередку захворювання та загрозливої зони.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузі ветеринарної медицини, наказ доцільно запроваджувати на необмежений термін, його дія буде постійною та буде залежати від змін у законодавстві.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі показники:

кількість випадків захворювання сільськогосподарських тварин на ЗВД ВРХ;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, які постраждали внаслідок захворювання тварин на ЗВД ВРХ ;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Мінагрополітики та Держпродспоживслужби .

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Проведення відстеження результативності буде здійснюватися за допомогою статистичного методу шляхом обробки статистичної звітності Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Базове відстеження регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності проекту регуляторного акта, але не пізніше дня з якого починається проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься через рік після набрання ним чинності, але не пізніше ніж через два роки з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом проведення аналізу показників результативності дії цього акта, до регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни.

 

  

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК



Додатки