портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 03 квітня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва"

Проект

  МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

  

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про внесення зміни до Розрахунку частки

сільськогосподарського товаровиробництва

 

Відповідно до підпункту 291.5¹.2 пункту 291.5¹ статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України, з метою приведення у відповідність до чинного законодавства

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Внести до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року № 772, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823 (зі змінами), зміну, виклавши рядок 1 колонки 2 Розрахунку в такій редакції: "Сума доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва, продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, а також за винятком електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) та від надання супутніх послуг.".

2. Департаменту фінансово-кредитної політики забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

  

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                        Максим МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва" (далі – проект наказу)

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва" (далі – проект наказу), Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу підготовлено з метою приведення у відповідність до Податкового кодексу України Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIIІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" внесено зміни до підпункту 291.5¹.2 пункту 291.5¹ статті 291 Податкового кодексу України в частині дозволу перебування на спрощеній системі оподаткування як платників єдиного податку четвертої групи суб’єктам господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання.

Таким чином, потребує внесення змін і Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 № 772, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за №510/20823 (зі змінами), яким зокрема закріплено порядок та методологію визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб - сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами: Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, е-mail: yuliia.sosnovska@minagro.gov.ua. Відповідальний виконавець: Сосновська Юлія Володимирівна, тел. 278-51-54.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

  

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                        Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва" (далі – проект наказу)

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIIІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" внесено зміни до підпункту 291.5¹.2 пункту 291.5¹ статті 291 Податкового кодексу України в частині дозволу перебування на спрощеній системі оподаткування як платників єдиного податку четвертої групи суб’єктам господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання.

Таким чином, потребує внесення зміни і Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 № 772, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за №510/20823 (зі змінами), яким зокрема закріплено порядок та методологію визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою  підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу підготовлений з метою приведення Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823 (зі змінами), у відповідність до Податкового кодексу України.

3. Правові аспекти

Нормативно-правовими актами, які регулюють зазначені питання, є Податковий кодекс України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного проекту наказу не потребує додаткових матеріальних витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України та реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено для обговорення на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу не є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Очікується приведення Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва у відповідність до Податкового кодексу України шляхом доповнення його нормою, яка б дозволила перебування на спрощеній системі оподаткування як платників єдиного податку четвертої групи суб’єктам господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання.

 

  

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                        Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Мінагрополітики "Про внесення зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва" (далі-проект наказу)

 

І. Визначення проблеми

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" внесено зміни до підпункту 291.5¹.2  пункту 291.5¹ статті 291 Податкового кодексу України в частині дозволу перебування на спрощеній системі оподаткування  платників єдиного податку четвертої групи суб’єктами господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання).

Для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи та з метою забезпечення єдиної методології під час визначення платників цього податку наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772 затверджено Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва.

В зв’язку із внесенням зазначених змін до Податкового кодексу України необхідно привести у відповідність норми чинного законодавства, а саме внести зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва затвердженого наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772 шляхом викладення рядку 1 колонки 2  у такій редакції: "Сума доходу сільськогосподарського товаровиробника, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва, продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 30), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, а також за винятком електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) та від надання супутніх послуг".

Проектом наказу визначається частка сільськогосподарського товаровиробництва із зарахуванням до суми доходу сільськогосподарського товаровиробника електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) та від надання супутніх послуг.

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

+

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною метою прийняття проекту наказу є приведення у відповідність до норм чинного законодавства до Податкового кодексу України, з метою визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернатив

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Залишення ситуації без змін, сільськогосподарські товаровиробники не мають право збільшувати суму доходу на суму отриману від реалізації електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії, що не дасть змогу бути на єдиному податку платників четвертої групи, що у свою чергу збільшить податкові відрахування.

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

 

Стабільний розвиток сільськогосподарських товаровиробників

Скорочення платників податків, які знаходяться на загальній системі оподаткування, та збільшення кількості тих, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Відсутні

Зменшення виробництва електроенергії з відновлювальних джерел

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Можливе зменшення цін на електроенергію

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Можливе зростання цін на електроенергію

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Під дію регулювання цього регуляторного акту підпадають усі суб’єкти господарювання, які займаються сільськогосподарським товаровиробництвом.

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Отримання податкової пільги, збільшення обігових коштів, здешевлення виробництва продукції

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Зменшення обігових коштів, втрата конкурентоздатності продукції

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

4

Цілі прийняття проекту наказу можуть бути досягнуті повною мірою

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

1

Проблема продовжить існувати

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом наказу визначається частка сільськогосподарського товаровиробництва із зарахуванням до суми доходу сільськогосподарського товаровиробника електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлювальних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання).

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Для впровадження та виконання вимог проекту наказу органи виконавчої влади, фізичні та юридичні особи не будуть нести додаткові витрати.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії проекту наказу починається з моменту набрання ним чинності та до закінчення строку дії спрощеної системи оподаткування.

Підпункт  291.5¹.2  пункту 291.5¹ статті 291 Податкового кодексу України, яким визначено, що суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи діє безстроково.

VІІІ. Визначення показників результативності регуляторного акта

Результативність проекту наказу визначається тим, що суб’єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва електричної енергії, виробленої кваліфікованими установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб’єкта господарювання) можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи.

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі показники:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

обсяги коштів, отриманих від реалізації електроенергії.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Буде здійснюватися базове та повторне відстеження результативності дії наказу.

Базове відстеження результативності дії наказу буде здійснюватися у січні 2018 року.

Повторне відстеження планується здійснювати щорічно на початку чергового бюджетного року, в результаті яких відбуватиметься порівняння показників базового та повторних відстежень.

Відстеження результативності дії наказу буде проводитися Департаментом фінансово-кредитної політики шляхом аналізу інформації Державної фіскальної служби України та статистичних даних.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                        Максим МАРТИНЮК