портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 01 лютого 2018

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про внесення зміни до Розрахунку частки

сільськогосподарського товаровиробництва

 

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України з метою приведення у відповідність до чинного законодавства

 

НАКАЗУЮ:

 

1. У графі 3 підпункту 3.1 пункту 3 Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року № 772, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823 (зі змінами), слова та цифри «на якому обліковуються суми ПДВ, які залишаються у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України» замінити словами та цифрами «на який зараховується бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції відповідно до статті 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

2. Департаменту фінансово-кредитної політики забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                        Максим МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва» (далі – проект наказу)

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва" (далі – проект наказу), Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу підготовлено з метою приведення у відповідність до Податкового кодексу України Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи та з метою забезпечення єдиної методології під час визначення платників цього податку наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772 затверджено Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок).

Згідно із підпунктом 3.1 пункту 3 зазначеного Розрахунку загальна сума доходу сільськогосподарського товаровиробника зменшувалася на суму одержаних з державного бюджету коштів фінансової підтримки, в тому числі на суму ПДВ, яка залишається у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу ХІХ Податкового кодексу України стаття 209 «Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства» Податкового кодексу України втратила чинність 01 січня 2017 року.

Крім того, Законом України від 20 грудня 2016 р. № 1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», якими запроваджено механізм відшкодування сплачених сум податку на додану вартість через бюджетні рахунки у вигляді бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

У зв’язку із внесенням зазначених змін потребує коригування і Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Мінагрополітики від 26 грудня 2011 № 772 зареєстрований Міністерством юстиції 06 квітня 2012 р. за № 510/20823 (зі змінами). Повний пакет документів до проекту наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб - сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами: Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, е-mail: yuliia.sosnovska@minagro.gov.ua. Відповідальний виконавець: Сосновська Юлія Володимирівна, тел. 278-51-54.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                        Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва» (далі – проект наказу)

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта 

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи та з метою забезпечення єдиної методології під час визначення платників цього податку наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772 затверджено Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок). 

Згідно із підпунктом 3.1 пункту 3 зазначеного Розрахунку загальна сума доходу сільськогосподарського товаровиробника зменшувалася на суму одержаних з державного бюджету коштів фінансової підтримки, в тому числі на суму ПДВ, яка залишається у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу ХІХ Податкового кодексу України стаття 209 «Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства» Податкового кодексу України втратила чинність 01 січня 2017 року.

Крім того, Законом України від 20 грудня 2016 р. № 1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», якими запроваджено механізм відшкодування сплачених сум податку на додану вартість через бюджетні рахунки у вигляді бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

У зв’язку із внесенням зазначених змін потребує коригування і Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Мінагрополітики від 26 грудня 2011 № 772 зареєстрований Міністерством юстиції 06 квітня 2012 р. за № 510/20823 (зі змінами).

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу підготовлений з метою приведення Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року № 772, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823 (зі змінами), у відповідність до законодавства України.

3. Правові аспекти

Нормативно-правовими актами, які регулюють зазначені питання, є Податковий кодекс України та Закон України «Про державну підтримку сільського господарства України»

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного проекту наказу не потребує додаткових матеріальних витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Міністерством фінансів України, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України та реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1 Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено для обговорення на офіційному
веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (minagro.gov.ua).

8.1 Розгляд Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій

Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу не є регуляторним актом.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу приведе Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва у відповідність до законодавства України шляхом визначення розрахунку частки сільгосптоваровиробництва, якою визначено загальну суму доходу, на яку буде зменшено суму одержаних коштів від бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики

та продовольства України                                                                                                           Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Мінагрополітики «Про внесення зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва» (далі – проект наказу)

 

І. Визначення проблеми

Відповідно до абзацу четвертого підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України для визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи та з метою забезпечення єдиної методології під час визначення платників цього податку наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772 затверджено Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі – Розрахунок).

Згідно із підпунктом 3.1 пункту 3 зазначеного Розрахунку загальна сума доходу сільськогосподарського товаровиробника зменшувалася на суму одержаних з державного бюджету коштів фінансової підтримки, в тому числі на суму ПДВ, яка залишається у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу ХІХ Податкового кодексу України стаття 209 «Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства» Податкового кодексу України втратила чинність 01 січня 2017 року.

Крім того, Законом України від 20.12.2016 № 1791-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», якими запроваджено механізм відшкодування сплачених сум податку на додану вартість через бюджетні рахунки у вигляді бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

+

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

У зв’язку із внесенням зазначених змін потребує приведення у відповідність до норм чинного законодавства Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 № 772, шляхом заміни у графі 3 підпункту 3.1 пункту 3 слів та цифр «на якому обліковуються суми ПДВ, які залишаються у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України» на слова та цифри «на який зараховується бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції відповідно до статті 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною метою прийняття проекту наказу є приведення у відповідність до норм законодавства України з метою визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Визначення альтернативних способів

Вид альтернатив

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Визначення частки сільськогосподарського товаровиробництва

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Залишення ситуації без змін, сільськогосподарські товаровиробники не мають право зменшувати суму доходу на суму отриманої бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції, що не дасть змогу бути на єдиному податку платників четвертої групи, що у свою чергу збільшить податкові відрахування.

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

 

Стабільний розвиток сільськогосподарських товаровиробників

Скорочення платників податків, які знаходяться на загальній системі оподаткування, та збільшення кількості тих, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Відсутні

Зменшення виробництва сільськогосподарської продукції

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Можливе зменшення цін на сільгосптовари

Відсутні

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Відсутні

Можливе зростання цін на сільськогосподарську продукцію

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Під дію регулювання цього регуляторного акта підпадають сільськогосподарські товаровиробники – платники податку на додану вартість, що займаються тваринництвом, вирощуванням винограду, фруктів, ягід, горіхів, овочів, тютюну та цукрового буряку

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

Отримання податкової пільги, збільшення обігових коштів, здешевлення виробництва продукції

Відсутні

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Відсутні

Зменшення обігових коштів, втрата конкурентоздатності продукції

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

Прийняти проект наказу

4

Цілі прийняття проекту наказу можуть бути досягнуті повною мірою

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

1

Проблема продовжить існувати

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом наказу визначається розрахунок частки сільгосптоваровиробництва, якою визначено загальну суму доходу, на яку буде зменшено суму одержаних коштів від бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Для впровадження та виконання вимог проекту наказу органи виконавчої влади, фізичні та юридичні особи не будуть нести додаткові витрати.

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії проекту наказу починається з моменту набрання ним чинності та до закінчення строку дії спрощеної системи оподаткування.

Відповідно статті 291 Податкового кодексу України сільськогосподарські товаровиробники (частка сільськогосподарського виробництва яких складає 75% і більше) можуть обрати спрощену систему оподаткування. Такі сільгосптоваровиробники відносяться до четвертої групи платників єдиного податку. Даний режим оподаткування діє на постійній основі.

VІІІ. Визначення показників результативності регуляторного акта

Результативність проекту наказу надасть можливість визначити розрахунок частки сільгосптоваровиробництва, загальну суму доходу якого буде зменшено на суму одержаних коштів від бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі показники:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

обсяги коштів, отриманих від реалізації сільгосппродукції.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Планується здійснювати базове та повторне відстеження результативності дії наказу.

Базове відстеження результативності дії наказу буде здійснюватися у квітні 2018 року.

Повторне відстеження планується проводити щорічно на початку чергового бюджетного року, в результаті якого відбуватиметься порівняння показників базового та повторних відстежень.

Відстеження результативності дії наказу буде проводитися Департаментом фінансово-кредитної політики шляхом аналізу інформації Державної фіскальної служби України та статистичних даних.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики

та продовольства України                                                                                                           Максим МАРТИНЮК