портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 21 липня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про внесення змін до Режиму рибальства у

дніпровських водосховищах у 2017 році

 

Відповідно до статей 8 та 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», підпункту 2 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Внести зміни до Режиму рибальства в дніпровських водосховищах у 2017 році, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 18 січня 2017 року № 5 «Про затвердження режимів рибальства у 2017 році», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 лютого 2017 року за № 136/30004, що додаються.

2. Департаменту тваринництва забезпечити в установленому законодавством порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

  

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                                              М. Мартинюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році" (далі – проект наказу) Мінагрополітики робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ – "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових Стрільців, 45 а, м. Київ, 04053), e-mail: akva@darg.gov.ua

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: olena.malienda@minagro.gov.ua

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Плічко Василь Федорович, заступник начальника Управління – начальник відділу організації промислового рибальства Управління організації рибальства, аквакультури та наукового забезпечення галузі, тел. 484-63-55.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття  наказу

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства  України  "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році" розроблено відповідно до статей 8 та 31 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", підпункту 2 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, пункту 26 Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 992.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту наказу є внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році для раціонального впровадження організації промислу та раціонального використання водних біоресурсів у дніпровських водосховищах, а також здійснення відповідного державного контролю (нагляду) природоохоронними органами за регламентацією вилучення ресурсу загальнодержавного значення (водних біоресурсів) користувачами різних форм власності.

Шляхом досягнення вказаної мети є затвердження наказу Мінагрополітики "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році".

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів",

Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища",

Закон України "Про тваринний світ",

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 18 січня 2017 року № 5 "Про затвердження режимів рибальства у 2017 році", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 лютого 2017 року за № 136/30004;

Наказ Державного комітету рибного господарства України від 18 березня 1999 року № 33 "Про затвердження Правил промислового рибальства в рибогосподарських водних об’єктах України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 травня 1999 року за № 326/3619.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України, Державним агентством рибного господарства України та проведення державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу має загальнодержавний характер.

61. Запобігання дискримінації

Проект наказу не містить положень, які мають дискримінаційний характер.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики www.minagro.gov.ua розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів" та Держрибагентства www. darg.gov.ua. розділ "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів" для громадського обговорення і відповідних зауважень та пропозицій.

Разом з тим слід зауважити, що проект наказу розроблено на підставі науково-біологічних обґрунтувань наукових установ та зауважень органів рибоохорони і громадських організацій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується відносин у соціально-трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Відсутній вплив реалізації акта на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу забезпечить:

поєднання природоохоронних вимог і економічних інтересів учасників рибогосподарської діяльності;

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організація та створення робочих місць;

нарощування виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення у високоякісній  продукції рибної промисловості;

сплату податків до Державного бюджету України.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році"

 

I. Визначення проблеми

Проект наказу Мінагрополітики "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році" (далі – проект наказу) розроблено відповідно до законів України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про тваринний світ" з метою приведення Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 18 січня 2017 року  № 5, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 01 лютого 2017 року за № 136/30004 (далі – Режим рибальства) до чинного законодавства України та забезпечення організації промислу в дніпровських водосховищах та внутрішніх водоймах, а також здійснення державного нагляду (контролю) природоохоронними органами за вилученням ресурсу загальнодержавного значення (водних біоресурсів) користувачами різних форм власності.

Прийняття проекту наказу дозволить доповнити перелік чинних нормативно – правових актів, які регулюють питання промислового рибальства. Дія зазначених актів є обов’язковою та поширюється на підприємства, установи, організації всіх форм власності, а також громадян України, нерезидентів України, що здійснюють промислове рибальство, на уповноважені органи, які забезпечують охорону, відтворення та збереження середовища існування водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах загальнодержавного значення.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

збільшення асортименту рибопродукції на ринку України

 

Держава

надходження до Державного бюджету України коштів за використання водних біоресурсів;

збереження та раціональне використання природних ресурсів

 

Суб’єкти господарювання,

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць;

збільшення виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення в продукції рибної промисловості

 

 

II. Цілі державного регулювання

Прийняття проекту наказу забезпечить належне регулювання у сфері використання природних ресурсів загальнодержавного значення, пов’язане з промисловим добуванням (виловом) водних біоресурсів на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, що сприятиме раціональному використанню водних біоресурсів загальнодержавного значення та прозорих правил використання природних ресурсів, які не наноситимуть шкоди екосистемам.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити без змін існуючий нормативно-правовий акт, але даний спосіб не сприятиме раціональному використанню водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України.

Альтернатива 2

Прийняття проекту наказу забезпечить приведення нормативно-правових актів  у сфері рибного господарства до вимог чинного законодавства врегулює питання раціонального використання водних біоресурсів, а також дозволить належним чином здійснювати промислове рибальство суб’єктами господарювання різних форм власності.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення надходжень до бюджету, у звя’зку з тим, що суб’єкти господарювання не матимуть змоги належним чином здійснювати свою діяльність;

 зменшення кількості суб’єктів господарювання; збільшення соціальної напруги серед господарюючих суб’єктів

 

Альтернатива 2

здійснення діяльності суб’єктами господарювання в правовому полі, що сприятиме раціональному використанні водних біоресурсів, збільшення асортименту рибопродукції на ринку України. Надходження до Державного бюджету України коштів за використання водних біоресурсів;

збереження та раціональне використання природних ресурсів. Захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць;

збільшення виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення в продукції рибної промисловості.

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення кількості та споживчого вибору продукції рибного господарства

Альтернатива 2

збільшення кількості рибної продукції на душу населення

 

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

23

248

271

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

8,5

91,5

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

блокування здійснення рибогосподарської діяльності,що негативно впливає на розвиток підприємництва рибогосподарської галузі

Альтернатива 2

уточнюються та доповнюються окремі положення правил промислового рибальства, а також регламентується порядок добування (вилову, збирання) водних біоресурсів у частинах, не передбачених чинними правилами промислового рибальства, на підставі науково-біологічних обґрунтувань, розроблених галузевими науково-дослідними інститутами.

відсутні

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядко-овий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

не передбачені

не передбачені

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

не передбачені

не передбачені

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

-

-

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва – 0

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва – 0

 

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

суб’єкти середнього підприємництва – 0

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

не передбачені

не передбачені

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

витрати відсутні

Альтернатива 2

витрати відсутні

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку не внесення змін у чинне законодавство без змін залишиться неврегулювання спеціального використання водних біоресурсів та здійснення заходів державного нагляду (контролю). Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 2

4

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що зміни, запропоновані проектом наказу, нададуть можливість користувачам водних біоресурсів раціонально використовувати природні ресурси та врегулюють питання спеціального використання водних біоресурсів під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Тому цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде)

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди  даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена шляхом внесення змін до наказу, що дасть можливість не порушувати нормативно –  правові акти щодо спеціального використання водних біоресурсів

Витрати відсутні

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, тому що вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, поглибить її, що сприятиме блокуванню здійснення діяльності суб’єктами рибного господарства та збільшенню соціального напруги

Х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту наказу повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом наказу передбачається затвердити зміни до Режиму рибальства і регламентувати промислове добування водних  біоресурсів, щодо яких застосовуються додаткові обмеження. Суб’єкти господарювання при здійсненні промислу будуть дотримуватися вимог режиму рибальства, який визначить перелік видів риб, перелік знарядь лову, що заборонені або частково заборонені для промислового лову, а також здійснювати свою діяльність у відповідних районах промислу.

Користувачі зобов’язані терміново інформувати природоохоронні органи та територіальні органи ветеринарної служби про виявлення захворювань риби та інших водних біоресурсів, погіршення стану середовища їх перебування, випадки загибелі або виникнення загрози їх загибелі.

Проектом наказу вдосконалюється нормативно-правова база, передбачена Режимами рибальства та Правилами промислового рибальства щодо регулювання використання водних біоресурсів.

Механізм процедури здійснення державного контролю та використання користувачами  водних  біоресурсів на водних об’єктах загальнодержавного значення залишається незмінним і здійснюється відповідно до законів України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", "Про охорону навколишнього природного середовища",  "Про тваринний світ".

Режим рибальства уточнює і доповнює вимоги щодо здійснення спеціального використання водних біоресурсів у окремих рибогосподарських водних об’єктах.

Ступінь ефективності обраних принципів і способів досягнення мети державного регулювання оцінюється як високий, проектом наказу забезпечиться належний рівень охорони навколишнього природного середовища, раціональне використання і відтворення природних ресурсів,  екологічна безпека життєдіяльності людини і природних екосистем, виконання заходів щодо зменшення нерегульованого, непідзвітного та неконтрольованого рибальства.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “04”березня 2016 р. по “04” квітня 2016 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Проведено нараду за участю представників громадської органзації "Асоціяція рибалок-промисловиків"

17

За результатами наради було вирішено, що необхідно внести зміни до Режиму рибальства.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 271 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 23 (одиниць) та мікропідприємництва 248 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 8,5 % (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

витрати відсутні у звязку з тим, що регулювання передбачає видачу дозволу у паперовому вигляді

витрати відсутні у звязку з тим, що регулювання передбачає видачу дозволу у паперовому вигляді

витрати відсутні у звязку з тим, що регулювання передбачає видачу дозволу у паперовому вигляді

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

 

Х

 

Х

 

Х

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

271

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

 

Х

 

Х

 

Х

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

Х

Х

Х

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Х

Х

Х

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

Х

Х

Х

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

23

23

23

16

Сумарно, гривень

Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

Х

Х

Х

      

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

камеральні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

виїзні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

7. Інші адміністративні процедури (уточнити): _______________________

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

Х

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

Х

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу)

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

0

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

0

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

0

0

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

0

0

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Оскільки науково-біологічні обґрунтування, які розробляються галузевими науково-дослідними інститутами, пропонуються на певний проміжок часу, виникає потреба щорічно затверджувати Режим рибальства. 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, залежить від суми сплати за спеціальне використання водних біоресурсів. Розмір надходжень до бюджетів різних рівнів від справляння плати за спеціальне використання водних  біоресурсів, від промислового добування у дніпровських водосховищах у 2016 році склав близько 1,5 млн. гривень.

Кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта і які на даний час здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів, складає 271 користувачів. Дія цього регуляторного акта поширюється на користувачів водних  біоресурсів, які здійснюють промисловий вилов риби у дніпровських водосховищах.

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень проекту наказу, не передбачено.

Додаткових коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень проекту наказу не передбачено, але у разі порушення природоохоронного законодавства  відповідно до статті 85 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення правил  рибальства тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта середній. Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до Режиму рибальства у дніпровських водосховищах у 2017 році" розміщено на веб-сайті Мінагрополітики: www.minagro.gov.ua.

Показниками результативності регуляторного акта є:

кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб на яких поширюватиметься дія регуляторного акта – дія акта поширюватиметься на необмежену кількість суб’єктів господарювання, що здійснюють або будуть здійснювати у майбутньому промисловий вилов водних біоресурсів;

кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, у яких буде виявлено порушення природоохоронного законодавства;

співвідношення різних видів адміністративних порушень.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитись через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК