портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 16 листопада 2018

Про внесення змін до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 


Про внесення змін до додатку 1 до Порядку 

нормативної грошової оцінки земель 

сільськогосподарського призначення

 

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Внести зміни до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня 2017 року № 262, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 679/30547, виклавши його у новій редакції, що додається.

2.Департаменту аграрної політики та сільського господарства забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3.Цей наказ набирає чинності з 01 січня 2019 року.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                   Максим МАРТИНЮК


Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення»

 

1.Розробник: Міністерство аграрної політики та продовольства України.

2. Стислий виклад змісту проекту:

Прийняття проекту акта забезпечить оновлення бази для справляння земельного податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, відповідно до статті 277 Податкового кодексу України.

3. Спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта:

Проект акта, пояснювальну записку та аналіз регуляторного впливу розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

4.Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань:

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця.

5.Зауваження та пропозиції надсилати на адресу:

Міністерство аграрної політики та продовольства України: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, тел. 278 81 71, факс 278 76 02, info@minagro.gov.ua.

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру: 03151, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3, тел. 275 73 66, rynok_oz@land.gov.ua.

Державна регуляторна служба України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, тел. 286 47 11, inform@dkrp.gov.ua.

Зауваження та пропозиції надсилати електронною поштою або поштовим відправленням.

 

 

Перший заступник 

Міністра аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК


Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення»

 

Мета: забезпечення оновлення бази для справляння земельного податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, відповідно до статті 277 Податкового кодексу України.

1. Підстава розроблення проекту акта

Для забезпечення виконання пункту 11 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», яким передбачено проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 07 лютого 2018 року № 105 «Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

З метою забезпечення проведення робіт з загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру укладено договір з державним підприємством «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 4 квітня 2018 року № 31-г (далі – Договір), яке є виконавцем робіт з вищезазначеної оцінки та, відповідно, є одержувачем бюджетних коштів, передбачених у Державному бюджеті за бюджетною програмою «Проведення земельної реформи» відповідно до пункту 4 вищезазначеної постанови.

Роботи проводились відповідно до Завдання на проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та Плану заходів щодо виконання робіт із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, які є додатками до зазначеного Договору.

Результати робіт оформлені технічною документацією із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення.

Відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» проведено обов’язкову державну експертизу технічної документації.

При проведенні розрахунків із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення були уточнені значення нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям.

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Статтею 277 Податкового кодексу України визначені ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Зазначеною статтею передбачено, що ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

При розрахунках показників загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення були уточнені значення нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям.

Відповідно додаток 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня 2017 року № 262, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 679/30547, потребує викладення в новій редакції.

3. Суть проекту акта

Проект розроблено з метою відображення уточнених значень нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях.

4. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють:

Земельний кодекс України;

Закон України «Про оцінку земель»;

Закон України «Про Державний бюджет України на 2018 рік»;

постанова Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 831 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення»;

постанова Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 року № 105 «Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 № 262 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 р. за № 679/30547.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує фінансування з державного та місцевих бюджетів, а також додаткових матеріальних та інших витрат.

6. Прогноз впливу

Проект акта є регуляторним актом.

Проект акта відповідає загальним принципам державної регуляторної політики.

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Оновлення бази оподаткування при справлянні податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів, нормативна грошова оцінка яких не проведена

Додаткові витрати на реалізацію акта відсутні.

Суб’єкти господарювання

Економія коштів і часу у зв’язку з відсутністю необхідності у виготовленні технічної документації про нормативну грошову оцінку на окрему земельну ділянку.

Витрати відсутні, оскільки видача витягу з відповідної технічної документації здійснюється на безоплатній основі. 

Громадяни

Економія коштів і часу у зв’язку з відсутністю необхідності у виготовленні технічної документації про нормативну грошову оцінку на окрему земельну ділянку.

Витрати відсутні, оскільки видача витягу з відповідної технічної документації здійснюється на безоплатній основі, економія коштів і часу у зв’язку із відсутністю необхідності виготовлення технічної документації про нормативну грошову оцінку на окрему земельну ділянку.

 

Проект акта не потребує консультацій з уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

Реалізація акта не впливає на ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище та інші сфери суспільних відносин.

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект акта не зачіпає інтереси соціальних партнерів, сфери наукової та науково-технічної діяльності, соціально-трудової сфери.

Реалізація передбачених проектом акта положень не стосується питань розвитку регіонів.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики для громадського обговорення.

9. Позиція заінтересованих органів

Проект акта потребує погодження з Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державною регуляторною службою України. 

10.Правова експертиза

Проект наказу підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

11. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. 

12. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

13. Прогноз результатів

Прийняття проекту акта забезпечить оновлення бази для справляння земельного податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, відповідно до статті 277 Податкового кодексу України.

 

Перший заступник 

Міністра аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                   Максим МАРТИНЮК


Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства агарної політики та продовольства України “Про внесення змін до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення”

 

І.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Зазначений проект наказу розроблено за результатами проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення (далі – Оцінка) в частині уточнення меж природно-сільськогосподарського районування. 

В свою чергу загальнонаціональна (всеукраїнська) нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення розроблена на виконання пункту 11 Прикінцевих положень Закону України “Про Державний бюджет України на 2018 рік” та пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України “Про проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” від 07 лютого 2018 р. № 105 (далі – Постанова).

Необхідність проведення Оцінки була також обумовлена виконанням вимог статті 3 Закону України “Про Державний земельний кадастр” стосовно об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі (далі – Кадастр), внесення до відомостей Кадастру інформації про бонітування ґрунтів та нормативну грошову оцінку земель сільськогосподарського призначення в межах природно-сільськогосподарських районів, адміністративно-територіальних одиниць та окремих земельних ділянок.

Проведення Оцінки забезпечило практичну реалізацію статті 23 Закону України “Про Державний земельний кадастр” та положень Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, стосовно внесення відомостей про бонітування ґрунтів та нормативну грошову оцінку земельних ділянок сільськогосподарського призначення до відомостей Кадастру у формі електронного документа та автоматизувати процес проведення розрахунків нормативної грошової оцінки конкретних земельних ділянок.

При проведенні Оцінки розрахунки показників нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України здійснено відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 р. № 831 (далі – Методика) та Порядку проведення нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня 2017 року за № 262 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 р. за № 679/30547 (далі – Порядок).

В процесі проведення Оцінки здійснено оновлення показників нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення одночасно на всій території України і приведення їх у відповідність до сучасних показників розвитку сільського господарства та забезпечення об'єктивності і достовірності показників нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України, уточнено межі природно-сільськогосподарських районів, що вплинуло на незначне корегування показників нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України.

Безпосередній вплив проекту регуляторного акта на громадян та суб’єктів господарювання відсутній, крім незначного опосередкованого впливу на суб’єктів господарської діяльності за рахунок уточнення показників нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України, яка в середньому по Україні змінилась в межах від -0,5% до +0,5%. 

Пунктом 277.1 статті 277 Податкового кодексу України передбачено, що ставка податку за земельні ділянки, які розташовані за межами населених пунктів і грошова оцінка яких не проведена, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

За результатами проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення частина вищезазначеної статті стосовно сільськогосподарських угідь втрачає актуальність. 

Середній рівень оподаткування одного гектара для земельних ділянок інших категорій, розташованих за межами населених пунктів збільшився на 7,3 гривень або на 0,5% (5% від нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Україні).

Опосередкованість впливу проекту наказу на суб’єктів господарської діяльності обумовлено тим, що питання щодо встановлення ставок податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності інших категорій земель лежить в площині реалізації повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування відповідно до вимог статей 284 та 288 Податкового кодексу України.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

Ні

Держава

Так

 

Суб’єкти господарської діяльності, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

 

 

ІІ.Цілі державного регулювання

Ціллю державного регулювання є оновлення показників нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення одночасно на всій території України, забезпечення виконання статті 3 Закону України “Про Державний земельний кадастр” стосовно об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі, а також забезпечення виконання пункту 277.1 статті 277 Податкового кодексу України в частині забезпечення відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивною та достовірною інформацією про нормативну грошову оцінку одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України. 

ІІІ.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

1.Визначення альтернативних способів

Одним з альтернативних способів є залишення даних стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України без змін.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Залишення показників нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України без змін. 

Невиконання статті 3 Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Незабезпечення відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивною та достовірною інформацією про нормативну грошову оцінку одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України.

Альтернатива 2.

Уточнення показників нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України.

Виконання статті 3 Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Забезпечення відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивною та достовірною інформацією про нормативну грошову оцінку одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1. 

Невиконання вимог Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Відсутність у органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Витрати відсутні

 

Альтернатива 2.

 

Виконання вимог Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Наявність у органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Витрати відсутні

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1. 

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Альтернатива 2. 

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро-

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

25

1182

3472

19947

24626

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0,1

4,8

14,1

81,0

Х

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1. 

Відсутність об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Витрати відсутні

Альтернатива 2. 

Наявність об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

179769,8 гривень в рік

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

0

 

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

8811,1

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Відсутність об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Альтернатива 2

4

Наявність об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

 

Виконання вимог Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Наявність у органів виконавчої влади та місцевого самовряду-вання об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Витрати відсутні

Виконання вимог Податкового кодек-су України та Закону України “Про Державний земельний кадастр”

Альтернатива 1

Не виконання вимог Закону України “Про Державний земельний кадастр” щодо об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі.

Відсутність у органів виконавчої влади та місцевого самовряду-вання об'єктивної, достовірної та повної інформації стосовно нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України.

Витрати відсутні

Невиконання вимог Податкового кодексу України та Закону України “Про Державний земельний кадастр”

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Проблема продовжує існувати

Х

Альтернатива 2

Вирішення проблеми

Ризик зовнішніх чинників на дію акта відсутній

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Основними заходами, які забезпечили розв’язання визначеної проблеми є:

проведення Оцінки та уточнення і затвердження природно-сільсько-

господарського районування адміністративно-територіальних одиниць (областей) України; 

внесення до Кадастру інформації про агровиробничі групи ґрунтів в розрізі природно-сільськогосподарських районів адміністративно-територіальних одиниць (областей) України та балів бонітету агровиробничих груп ґрунтів; 

розрахунок та внесення до відомостей Державного земельного кадастру шкал нормативної грошової оцінки агровиробничих груп ґрунтів сільськогосподарських угідь природно-сільськогосподарського району (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ, перелогів).

Основним механізмом, який забезпечив розв’язання визначеної проблеми є розрахунок нормативної грошової оцінки одиниці ріллі по Автономній Республіці Крим та по областям України відповідно до Методики та Порядку.

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування відсутні. Прийняття регуляторного акта не потребує створення нового центрального органу виконавчої влади.

Додаткові бюджетні витрати, пов’язані з реалізацію запропонованого проекту та М-тест додаються.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта не обмежується у часі.

У разі прийняття нормативно-правового акта вищої юридичної сили, яким буде змінено регулювання методичних засад та процедури проведення нормативної грошової оцінки, положення регуляторного акта будуть приведені у відповідність до такого нормативно-правового акта.

Термін набрання чинності регуляторним актом – з 01.01.2019.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

виконання вимог статті 3 Закону України “Про Державний земельний кадастр” стосовно об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Кадастрі;

забезпечення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування 

достовірними даними стосовно нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України;

забезпечення виконання пункту 277.1 статті 277 Податкового кодексу України в частині забезпечення відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування об'єктивною та достовірною інформацією про нормативну грошову оцінку одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим та по областях України. 

надходження коштів до Державного бюджету у зв’язку з дією регуляторного акта не передбачається; 

кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;

обсяг коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та підприємницької діяльності на отримання інформації про нормативну грошову оцінку 1 га ріллі по Автономній Республіці Крим та областям дорівнюватиме часу, необхідному для пошуку наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23.05.2017 № 262 «Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 р. за № 679/30547;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та підприємницької діяльності, які використовуватимуть результати нормативної грошової оцінки – середній, проект наказу розміщено на офіційному сайті Мінарополітики для ознайомлення;

незначна зміна розміру нормативної грошової оцінки 1 га ріллі середньому по Україні змінилась в межах від -0,5% до +0,5%, що призведе до відповідної зміни у суб’єктів господарювання, які використовують значення 1 га ріллі по області у якості бази оподаткування відповідно до 277 статті Податкового кодексу України.

IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу результативності проведення загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

Повторне відстеження буде здійснено через рік після набуття чинності регуляторного акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу результативності дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

 

Перший заступник 

Міністра аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                      Максим МАРТИНЮК

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривеньза 1 га

7,3

36,5

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

0

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

0

0

9

РАЗОМ, гривень

0

0

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1207

1207

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання), гривень

8811,1

44055,5

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

0

0

0

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

8811,1

44055,5

         

 

Витрати на адміністративні процедури для суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, а також бюджетні витрати відсутні.

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання не проводились.

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 23419 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 3472 (одиниць) та мікропідприємництва 19947 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 95,1% (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впроваджен-ня регулюван-ня)

Періо-дичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури (оподаткування)

170958,7

170958,7

854793,5

6

Разом, гривень

170958,7

Х

854793,5

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

23419

8

Сумарно, гривень 

 

Х

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

0

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

0

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок 

0

0

0

13

Інші процедури (уточнити)

0

0

0

14

Разом, гривень

0

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

23419

23419

23419

16

Сумарно, гривень 

170958,7

Х

854793,5

 

Витрати на адміністративні процедури для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування, а також бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва відсутні.

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник 

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

170958,7

854793,5

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

0

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

170958,7

854793,5

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

170958,7

854793,5

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

В розробленні корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не має потреби, так як вони на сьогодні законодавчо врегульовані.

Так, згідно підпункт 3 пункту «а» частини першої статті 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій стосовно встановлення ставки земельного податку.

На основі запропонованих компенсаторів для суб’єктів малого підприємництва проводиться повторна оцінка витрат суб’єктів малого підприємництва для скорегованих процедур починаючи з пункту 2 цього додатка.

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

170958,7

854793,5

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

170958,7

854793,5

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0

0

 

 

Перший заступник Міністра 

аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                    Максим МАРТИНЮК



Додатки