портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 16 червня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

Проект

  МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

  

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

  

Про питання сертифікації інженерів-

землевпорядників та інженерів-геодезистів

 

Відповідно до статей 66, 66-1 та 68 Закону України "Про землеустрій", статей 5-1, 5-2 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 02 жовтня 2012 року № 5394–VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт",

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста, що додається.

2. Затвердити такі форми документів, що додаються:

кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника, що видається Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру;

витяг з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників;

витяг з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів.

3. Заява для отримання витягів з Державних реєстрів сертифікованих інженерів-землевпорядників та/або сертифікованих інженерів-геодезистів може бути подана до Держгеокадастру в паперовому або електронному вигляді (через офіційний веб-сайт Держгеокадастру) з урахуванням Закону України "Про адміністративні послуги". Інформація з Державних реєстрів у формі витягу надсилається на адресу, вказану суб’єктом звернення.

4. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК у встановленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

 

1. Розробник:

Міністерство аграрної політики та продовольства України разом із Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру.

2. Стислий виклад змісту проекту:

Відповідно до положень статей 66, 66-1 та 68 Закону України "Про землеустрій", статей 5-1, 5-2 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.

Проектом наказу Мінагрополітики "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів" затверджується Порядок роботи кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста. Цим наказом також буде затверджено форми документів: кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, що видається Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів.

3. Спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта:

Проект акта та пояснювальну записку буде розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України і на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

4. Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань:

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця.

5. Зауваження та пропозиції надсилати на адресу:

Міністерства аграрної політики та продовольства України, Департаменту  землеробства та технічної політики в АПК, 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, тел. 226-26-51, volodymyr.topchiy@minagro.gov.ua

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, 03680,
м. Київ, вул. Народного Ополчення, 3, тел. 275-75-66, expert@land.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою цього проекту наказу є затвердження Порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста.

3. Правові аспекти

Проект наказу розроблено відповідно до статей 66, 66-1 та 68 Закону України "Про землеустрій", статей 5-1, 5-2 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 02 жовтня 2012 року № 5394–VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт", Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 15.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових бюджетних витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження із Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державною регуляторною службою України та підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України у встановленому законодавством порядку.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу  не стосується відносин у соціально-трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить унормувати процедуру роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста. Затвердити форми документів: кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, що видається Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів" (далі – проект наказу) розроблено відповідно до статей 66, 66-1 та 68 Закону України "Про землеустрій", статей 5-1, 5-2 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 02 жовтня 2012 року № 5394–VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт".

Кабінетом Міністрів України 22 липня 2016 року прийнято постанову № 482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", якою внесено зміни до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 р. № 197, Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15, Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 25 листопада 2015 р. № 1119, та інших нормативно-правових актів.

Відповідно до цих змін Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.

Підпунктом 2 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 25 листопада 2015 р. № 1119 визначено, що до завдань Мінагрополітики належить формування та реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин.

Відповідно до статті 66 Закону України "Про землеустрій" порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.

Відповідно до статті 51Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста, форма кваліфікаційного сертифіката встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"  розроблено з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства, з урахуванням повноважень Мінагрополітики, Порядку роботи кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста та форми документів про включення відомостей та надання витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів.

2. Цілі державного регулювання

Проект наказу спрямований на затвердження Порядку роботи кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста та форми документів про включення відомостей та надання витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів наказом Мінагрополітики відповідно до повноважень Мінагрополітики, визначених Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 р. № 1119,  статті 66 Закону України "Про землеустрій", статті 51 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність"

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

1. Визначення альтернативних способів:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива1 

 

не затверджувати наказ "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

Альтернатива 2

 

затвердити  наказ "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

 

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні.

відсутні.

Альтернатива 2

 

можливість реалізації статей 66 та 661 Закону України "Про землеустрій", статей 51 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" в частині повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин на затвердження порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника,  інженера-геодезиста та форми документів про включення відомостей та надання витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів

відсутні.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

забезпечення захисту інтересів громадян у разі порушення вимог законодавства при розробленні документації із землеустрою або при проведенні топографо-геодезичних і картографічних робіт, сертифікований інженер-землевпорядник та інженер-геодезист несуть персональну відповідальність відповідно до закону

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

 

1

1539

1540

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

 

 

0.05

99.95

х

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

вигоди відсутні

витрати відсутні

Альтернатива 2

забезпечення процедури видачі та анулювання кваліфікаційних сертифікатів інженерам-землевпорядниками та інженерам-геодезистам

витрати відсутні

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

0

 

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

0

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

0

не затвердження наказу "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів" призведе до неможливості  реалізації повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у  сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності

Альтернатива 2

4

можливість реалізації статей 66 та 661 Закону України "Про землеустрій", статей 51 та 24 Закону України "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" в частині повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у  сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин на затвердження порядку роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника,  інженера-геодезиста та форми документів про включення відомостей та надання витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючі підсумкові вигоди даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена шляхом затвердження наказу "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів"

витрати відсутні

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, оскільки  вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

вигоди відсутні

витрати відсутні

проблема продовжує існувати

 

Рейтинг

аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

існування проблеми

Х

Альтернатива 2

вирішення проблеми

ризик зовнішніх чинників на дію акта відсутній

 

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Основними механізмами, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми є затвердження наказу "Про питання сертифікації інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів".

6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування відсутні.

Бюджетні витрати, пов’язані з реалізацію акта відсутні, отже відповідні таблиці, що додаються до Аналізу регуляторного впливу та М-тесту не заповнюються.

ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0

0

3

витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

0

7

витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

інше (уточнити), гривень

0

0

9

разом (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

0

0

10

кількість суб’єктів господарювання, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1540

1540

11

сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

0

0

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт має необмежений строк дії.

8. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

- надходження коштів до Державного бюджету у зв’язку з дією регуляторного акта не передбачається;

- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;

- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень проекту наказу, не передбачено;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта – середній.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до набрання чинності цим регуляторним актом шляхом збору зауважень та пропозицій та їх аналізу.

Повторне відстеження буде здійснено через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін. 

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів із повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

 

 

Перший заступник Міністра 

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                               Максим МАРТИНЮК