портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 30 липня 2015

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                              Київ                                                          №_____________

 

Про деякі питання здійснення страхування майбутнього

врожаю соняшнику з державною підтримкою від

сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування

 

Відповідно до частини шостої статті 21 Закону України „Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою”

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Умови страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

2) Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування  (страховий продукт 1);

3)  форму   Стандартного   договору  страхування   майбутнього  врожаю

соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

4) форму Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

5) інструкцію по заповненню Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

6) форму Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

7) інструкцію по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

8) форму Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

9) інструкцію по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період  вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

10) форму „Карта поля” до Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

11) форму Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

2. Департаменту фінансово-кредитної політики направити до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, цей наказ для подання до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого  заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                           О.М. Павленко 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Мінагрополітики України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування” та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту наказу, Мінагрополітики України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу Мінагрополітики України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування” розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: (www.minagro.gov.ua / розділ Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів 2015).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkrp.gov.ua;

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: olena.miroshnichenko@minagro.gov.ua.

Телефон: (044) 278-34-84.

Відповідальний виконавець: Мірошниченко О.О.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Мінагрополітики України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування”  (далі – Проект наказу) розроблено Мінагрополітики України разом з Національною комісією, що здійснює державне регулювання  у сфері  ринків фінансових послуг відповідно до частини шостої статті 21 Закону України “Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою” (далі – Закон).

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу спрямований на врегулювання питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

Основною метою прийняття Проекту наказу є затвердження документів, визначених частиною шостою статті 21 Закону, необхідних для страхування соняшника з державною підтримкою.

Частиною шостою статті 21 Закону визначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику.

Проектом наказу затверджуються:

1) Умови страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

2) Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування  (страховий продукт 1);

3) форма Стандартного договору страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

4) форма Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

5) інструкція по заповненню Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

6) форма Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

7) інструкція по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

8) форма Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

9) інструкція по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період  вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

10) „Карта поля” до Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

11) форма Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

Прийняття зазначених документів сприятиме врегулюванню питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

3. Правові аспекти

Основними законодавчими та нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є Конституція України, закони України “Про страхування”, “Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою”, нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Міністерства аграрної політики та продовольства України та інших органів державної влади.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує направлення на погодження до заінтересованих органів, зокрема до Міністерства екології та природних ресурсів України, Державної регуляторної служби України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті акта  відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою отримання зауважень та пропозицій від учасників аграрного ринку Проект наказу буде оприлюднено відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.

9. Позиція соціальних партнерів

Наказ не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття регуляторного акта зумовлено необхідністю врегулювання питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції. Реалізація положень регуляторного акта дозволить удосконалити державне регулювання ринків фінансових послуг, сприятиме розвиткові цих ринків, підвищенню їх інвестиційної привабливості та захисту інтересів споживачів фінансових послуг.

Регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Вплив реалізації акта на ринок праці відсутній.

11. Прогноз результатів

Прийняття Проекту наказу посилить захист майнових прав та інтересів сільгосптоваровиробників, у першу чергу тих, які займаються вирощуванням соняшника та сприятиме максимальному використанню можливостей співпраці аграрного та страхового ринку.

 

 

Перший заступник Міністра

         аграрної політики та продовольства України                                                                                                                     Я.В. Краснопольський

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування”

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проекту наказу Мінагрополітики України „Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування” (далі – проект наказу) розроблено Мінагрополітики України, відповідно до частини шостої статті 21 Закону України „Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою” (далі – Закон).

Частиною шостою статті 21 Закону визначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними затверджуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику.

Проектом наказу затверджуються:

1) Умови страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

2) Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування  (страховий продукт 1);

3) форма Стандартного   договору  страхування   майбутнього  врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

4) форма Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

5) інструкція по заповненню Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

6) форма Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

7) інструкція по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

8) форма Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

9) інструкція по заповненню Акта визначення врожайності соняшнику, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період  вирощування, методом контрольного обмолоту (страховий продукт 1);

10) „Карта поля” до Акта огляду посівів соняшнику для страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

11) форма Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

Прийняття зазначених документів сприятиме врегулюванню питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою державного регулювання є забезпечення реалізації вимог частини шостої статті 21 Закону шляхом розробки та затвердження документів, зазначених у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу, прийняття яких сприятиме врегулюванню питання стосовно укладання договорів страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою страховиками, які мають відповідну ліцензію та відповідно до Закону мають право здійснювати страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Крім того, стандартизація документів, що затверджуються проектом наказу, сприятиме уніфікації діяльності страхових організацій на ринку страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, заохочуванню сільгосптоваровиробників страхувати врожай та прискоренню розвитку всієї системи страхування сільськогосподарської продукції, що у  свою чергу забезпечить стабільність сільськогосподарського виробництва, доходів сільського населення, сприятиме максимальному використанню можливостей аграрного та страхового ринку і ефективного використання державних ресурсів.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу

Єдиним способом досягнення цілей державного регулювання та розв’язання проблем, зазначених у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу, є прийняття документів, що затверджуються проектом наказу.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Механізмом розв’язання проблеми є врегулювання діяльності страховиків під час страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків та започаткування такого  страхування  в Україні.

Заходами, які необхідно здійснити для розв’язання проблеми, є затвердження документів, передбачених проектом наказу.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оскільки в частині шостій статті 21 Закону зазначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику, контроль за дотриманням вимог цього регуляторного акта здійснюватиметься Нацкомфінпослуг та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику, відповідно до чинного законодавства.

Контроль за дотриманням вимог цього регуляторного акта є складовою частиною державного регулювання і нагляду за діяльністю страховиків у сфері страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Мінагрополітики України проводитиметься відстеження результативності регуляторного акта шляхом аналізу інформації щодо державної підтримки сільгосптоваровиробників шляхом здешевлення страхових платежів, зокрема за Стандартними договорами страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

Вплив зовнішніх факторів відсутній.

Реалізація положень запропонованого проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

З прийняттям регуляторного акта будуть виконані вимоги частини шостої статті 21 Закону, що дозволить здійснювати страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування. Це, у свою чергу, позитивно позначиться на впровадженні ефективної системи страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та забезпечить стабільність сільськогосподарського виробництва і доходів сільського населення.

Аналіз вигод та витрат очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

 

Очікувані результати

Позитивні фактори

Негативні фактори

Держава

- виконання норм, передбачених Законом;

- впровадження ефективної системи страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою

Немає

Споживачі страхових послуг - страхувальники

- покращення якості здійснення  страхування сільськогосподарсь-кої продукції з державною підтримкою

Немає

Страховики

- наявність документів, що затверджуються проектом наказу, дозволить укладати договори страхування майбутнього врожаю  соняшнику з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування

Немає

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Регуляторний акт набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Обмеження строку дії регуляторного акта немає, що надає змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

У результаті запровадження регуляторного акта буде вдосконалено державне регулювання та нагляд за діяльністю страховиків, які здійснюватимуть страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Запровадження регуляторного акта посилить захист майнових прав та інтересів сільгосптоваровиробників.

Надходжень до державного, місцевого бюджетів та державних цільових фондів, пов’язаних із дією регуляторного акта, не передбачається.

Дія цього акта поширюється на страховиків та сільгоспвиробників, які будуть здійснювати страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Показником результативності даного регуляторного акта буде початок діяльності із страхування майбутнього врожаю соняшнику з державною підтримкою, кількість страховиків, які здійснюють таке страхування, та кількість укладених ними договорів страхування.

Оцінка результатів впровадження та виконання вимог регуляторного акта здійснюватиметься під час планових перевірок страховиків, які здійснюють страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, а також шляхом аналізу поданих ними звітних даних.

Також показником результативності є рівень поінформованості страховиків та суб’єктів господарювання (сільгосптоваровиробників) щодо основних положень регуляторного акта.  Їх інформування здійснюватиметься шляхом розміщення регуляторного акта на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг у мережі Інтернет.

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта не потребує додаткових організаційних заходів Нацкомфінпослуг і проводитиметься на підставі аналізу застосування норм цього регуляторного акта як частини державного регулювання та нагляду за діяльністю страховиків.

Оцінка впровадження та виконання вимог цього регуляторного акта може бути здійснена під час відстежень його результативності.

Оскільки для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуватимуться статистичні дані, то базове відстеження результативності здійснюватиметься через рік після набрання чинності регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснене через два роки після набрання чинності регуляторним актом для визначення результатів його дії.

Періодичне відстеження результативності – кожних три роки після проведення повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом фінансово-кредитної політики Мінагрополітики України (м. Київ-001, вул. Хрещатик 24, тел. 278-34-84).

 

 

Перший заступник Міністра

         аграрної політики та продовольства України                                                                                                                     Я.В. Краснопольський