портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 29 грудня 2012

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження уніфікованої форми акта у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                 Київ                                                                                  _____________

 

Про затвердження уніфікованої форми акта перевірки у сфері

охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань

для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)

 

Відповідно до вимог Законів України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити уніфіковану форму акта у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), що додається.

2. Департаменту тваринництва (Гетя А.А) у встановленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра-керівника апарату Чужмира М.А.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                         М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження уніфікованої форми акта у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)”

 

Для отримання зауважень та пропозицій до вищезазначеного проекту наказу Мінагрополітики України, розробленого відповідно до Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та на виконання вимог абзацу 5 частини 2 статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про публікацію проекту наказу Мінагрополітики України «Про затвердження уніфікованої форми акта у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)» в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www. minagro.gov.ua.

Свої зауваження та пропозиції прохання надсилати до:

1. Міністерства аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, www. minagro.gov.ua).

2. Державного агентства рибного господарства України (вул. Артема, буд. 45-А, м. Київ, 04053, dkrg@ dkrg.gov.ua).

Строк, протягом якого від громадськості приймаються зауваження та пропозиції – один місяць з дня оприлюднення проекту наказу Мінагрополітики України «Про затвердження уніфікованої форми акта у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)».

 

 

Директор Департаменту тваринництва                                                                                                                                                  А.А. Гетя

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження уніфікованої форми акта перевірки у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття  законопроекту

Проект наказу Мінагрополітики України «Про затвердження уніфікованої форми акта перевірки у сфері охорони водних біоресурсів, що містить перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)» (далі-проект наказу)  розроблено відповідно до Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та на виконання вимог абзацу 5 частини 2 статті 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Прийняття зазначеного проекту наказу дозволить забезпечити законне та неупереджене проведення планових та позапланових перевірок, а також зменшує ризики корупційних дій під час проведення даних заходів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки проекту наказу є порядок визначення переліку питань, що слугуватимуть для контролю дій перевіряючих, а також визначення питань, що підлягають безпосередній перевірці.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Водний та Земельний кодекси України, Закони України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про тваринний світ», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Інструкції про порядок спеціального використання риби та інших водних живих ресурсів, затвердженої наказом від 11.11.2005 № 623/404 Мінагрополітики України та Мінохорони природи, зареєстрованим в Мін’юсті 06.12.2005 № 1458/11738, Правила любительського і спортивного рибальства, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.02.1999 № 19.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію зазначеного проекту наказу не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Державною службою України  з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і підлягає державній реєстрації Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

В даному проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, уніфікація питань проведення перевірки дозволить мінімізувати можливість впливу на результати перевірки.

8. Громадське обговорення

Проект наказу потребує проведення консультацій з громадськістю. Для обговорення і внесення пропозицій проект було розміщено на веб-сайті Держрибагентства.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття уніфікованого акту сприятиме посиленню контролю (нагляду) за суб’єктом господарювання з урахуванням вимог Законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про засади запобігання і протидії корупції».

Строк дії уніфікованого акта необмежений.

11. Прогноз результатів соціально-економічних, правових та інших наслідків прийняття законопроекту

Прийняття наказу буде сприяти здійсненню охорони водних біоресурсів на високому рівні, а також забезпечить недопущення порушень вимог законодавства у сфері нагляду та контролю.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики

та продовольства України – керівник апарату                                                                                                                           М.А. Чужмир

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання у відповідні сфери підприємницької діяльності:

На сьогоднішній день питання у сфері ліцензування певних видів господарської діяльності, зокрема провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони регулюється статті 9 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, Закону України “Про карантин рослин”, постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698 „Про затвердження переліку органів ліцензування”.

2. Визначення цілей державного регулювання:

Проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності, які у встановленому законодавством порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони. Державне регулювання з видачі ліцензій на здійснення зазначеного виду господарської діяльності належить до сфери діяльності Мінагрополітики України.

Ціль державного регулювання – забезпечення виконання нормативно – правових актів, щодо проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони юридичними та фізичними особами, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, а також неухильне дотримання ліцензіатами вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

Проектом передбачене приведення у повну відповідність Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони до вимог Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, постанов Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування”, від 04 липня 2001 року № 756 “Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності”.

Зважаючи на викладене та з метою реалізації функцій державного регулювання, розроблено проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу:

Для вирішення проблеми Міністерством аграрної політики та продовольства України розроблено проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”.

Існує декілька альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання встановленої мети:

Перший спосіб: в якості альтернативи пропонується прийняти проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”.

Другий спосіб: залишити чинне правове регулювання у сфері ліцензування проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони без змін та не видавати наказ Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”.

Такий спосіб є неефективний, так як створить невизначену ситуацію з питань державного регулювання зазначеного виду ліцензування.

Міністерство аграрної політики та продовольства України надає перевагу першому способу досягнення зазначеної цілі, оскільки це забезпечить встановлення  чітких правил поведінки осіб, що здійснюють господарську діяльність з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.  Проект наказу відповідає нормам законів України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та “Про карантин рослин” щодо  додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи:

З прийняттям проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони ” передбачене приведення у повну відповідність Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони до вимог Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, постанов Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування”, від 04 липня 2001 року № 756 “Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності”.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

Зазначений проект наказу розроблено у відповідності до положень чинного законодавства.

Затвердження зазначеного проекту надасть чітке роз’яснення про порядок проведення господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

До позитивних факторів можна віднести те, що у разі прийняття проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони” буде врегульовано права та обов’язки осіб, що здійснюють господарську діяльність з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони.

Негативних факторів впливу на дію акта не вбачається.

Додаткових витрат від реалізації даного проекту регуляторного акта у суб’єктів господарювання не передбачається.

Впровадження вимог наказу та контроль за його виконанням буде здійснюватись центральним органом виконавчої влади з питань аграрної  політики.

6. Очікувані результати прийняття акта:

Впровадження зазначеного проекту наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони” призведе до належного виконання суб’єктами господарювання обов’язків при здійснені діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони, що позитивно вплине на якість врожаю, здоров’я населення, навколишнє середовище.

7. Обґрунтування дії строку акта:

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з проведення фумігації (знезараження) об’єктів регулювання, визначених Законом України “Про карантин рослин”, які переміщуються через державний кордон України та карантинні зони”, розрахований на довгострокову дію і набирає чинність через десять днів з дати державної реєстрації. Строк дії акта буде залежать від чинності законів України у сфері ліцензування та карантину рослин, або внесення змін до них. 

8. Визначення показників результативності акта:

Виходячи з цілей державного регулювання обрано наступні показники результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта, – не зміниться;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, - 140 ліцензіатів;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта, – не зміниться;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – проект акта оприлюднено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:

Відстеження результативності акта буде здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних відносно показників результативності регуляторного акта, визначених у попередньому розділі даного аналізу регуляторного впливу.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності даного акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта шляхом порівняння статистичних даних з результатами повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу результатів статистичної звітності Мінагрополітики України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                       О.В. Сень



Додатки