портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 23 листопада 2012

Проект наказу Мінагрополітики України "Про затвердження режимів Рибальства у 2013 році"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

Н А К А З

 

_______________                                                                                   Київ                                                                                  _____________

 

Про затвердження режимів Рибальства у 2013 році

 

Відповідно до статей 8 та 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», підпункту 7.211 підпункту 7 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від
23 квітня 2011 року № 500, та з метою впорядкування організації промислового рибальства в Азово-Чорноморському басейні та дніпровських водосховищах

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1.1. Режим рибальства в басейні Азовського моря  у 2013 році.

1.2. Режим рибальства в басейні Чорного моря у 2013 році.

1.3. Режим рибальства в дніпровських водосховищах у 2013 році.

2. Департаменту тваринництва (Гетя А.А.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сеня О.В.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Міністр                                                                                                                                                    М.В.Присяжнюк

style=nbsp;;

Повідомлення

про оприлюднення проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2013 році"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Мінагрополітики України Про затвердження режимів рибальства у 2013 році" (далі – проект наказу) міністерство оголошує про його публікацію на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України.

Завданням проекту наказу є затвердження режимів рибальства у 2013 році.

Проект наказу та аналіз його регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України http:// www.minagro.gov.ua.

Пропозиції та зауваження до зазначеного проекту наказу та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі надсилати протягом місяця з дня оприлюднення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, Департамент продовольства, 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24;

Державне агентство рибного господарства України, 04050, м. Київ, вул. Артема 45 А, e-mail: darg@darg.gov.ua

 

 

Перший заступник Голови                                                                                               О.Ю. Овчарук

"___" ____________ 2012 р.

 

/p

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження режимів рибальства у 2013 році”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття  наказу

 Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства  України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» підготовлений відповідно статті 8 та 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та підпункту 7.211 підпункту 7 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 № 500.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття наказу Міністерства аграрної політики та продовольства «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» є впровадження організації промислу в Азово-Чорноморському басейні, дніпровських водосховищах та внутрішніх водоймах.

А також здійснення відповідного державного контролю (нагляду) природоохоронними органами за регламентацією вилучення ресурсу загальнодержавного значення (водних  біоресурсів) користувачами різних форм власності.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють : закони України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про тваринний світ», тимчасові правила рибальства в басейні Азовського моря, затверджені наказом Держкомрибгоспу від 31.12.1999 № 172, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.01.2000 за № 43/4264, правила промислового рибальства в басейні Чорного моря, затверджені наказом Держкомрибгоспу від 08.12.1998 № 164, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.03.1999 за № 147/3440, правила промислового рибальства в рибогосподарських водних об’єктах України, затверджені наказом Держкомрибгоспу від  18.03.1999 № 33, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.05.1999 за № 326/3619.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію  наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України   «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році»  не вимагає утворення державних структур управління і не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» не стосується питання розвитку адміністративно – територіальних одиниць і не буде впливати на регіональний розвиток.

7. Запобігання корупції

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» доповнює діючі правила промислового рибальства в Азовському (наказ Держкомрибгоспу від 31.12.1999 № 172 «Про затвердження Тимчасових правил промислового рибальства в басейні Азовського моря», зареєстровано у Міністерстві юстиції України 25.01.2000 за № 43/4264), Чорному морях (наказ Держкомрибгоспу від 08.12.1998 № 164 «Про затвердження Правил промислового рибальства в басейні Чорного моря», зареєстровано у Міністерстві юстиції України 09.03.1999 за № 147/3440), та рибогосподарських водних об’єктах України (наказ Держкомрибгоспу від 18.03.1999 № 33 «Про затвердження Правил промислового рибальства в рибогосподарських водних об’єктах України», зареєстровано у Міністерстві юстиції України 25.05.1999 за № 326/3619).

У згаданому нормативно – правовому акті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Враховуючи той факт, що проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України  «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» належить до регуляторних актів у сфері використання природних ресурсів загальнодержавного значення, то у зв’язку з вищезгаданим, та відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» даний нормативно – правовий акт  розміщено на офіційному сайті Держрибагентства України в мережі internet www. dаrg. gov. ua. для громадського обговорення і відповідних зауважень та пропозицій.

Згаданий нормативно–правовий акт розміщено в мережі internet 22.10.2012року.

Разом з тим слід зауважити, що проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження режимів рибальства у 2013році»   відповідно   до  наказу Держрибагентства України від 21.11.2011

№ 270 «Про затвердження Положення про науково-промисловураду Держрибагентства України та її склад» розроблявся і обговорювався на секціях промислового рибальства, до складу яких входять представники наукових установ, громадських організацій, керівники підприємств які займаються промисловим рибальством та органів державного нагляду (контролю) у сфері природокористування.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України  «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» не передбачає відносин у соціально – трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу розроблено на виконання законів України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про тваринний світ».

Згідно абзацу третього статті 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни правил промислового рибальства можуть розроблятися режими для окремих рибогосподарських водних об’єктів (їх частин) для визначення районів, способів і строків вилучення (вилову, добування, збирання) водних біоресурсів, типів, розмірів та кількості рибопромислових суден, знарядь вилову, їх кількості, допустимі до вилову розміри об’єктів промислу, вимоги щодо їх охорони, а також умови користування промисловими ділянками рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), навантаження на кожний водний об’єкт за кількістю та потужністю плавзасобів.

 Режими рибальства встановлюються Мінагрополітики України на підставі біологічних обґрунтувань.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства  України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» визначається та доповнюється порядок здійснення та регулювання спеціального використання водних  біоресурсів у водних об’єктах загальнодержавного значення.

У разі прийняття наказ доповнить перелік чинних нормативно – правових актів (правил промислового рибальства у сфері регулювання промислового рибальства в Азовському, Чорному морях та рибогосподарських водних об’єктах України), які є обов’язковими до виконання для підприємств, установ, організацій (незалежно від форм власності), громадян України та осіб без громадянства, що здійснюють промислове рибальство, а також для уповноважених органів, які забезпечують охорону, відтворення та збереження

середовища існування водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах загальнодержавного значення.

Таким чином, режимами рибальства уточнюються та доповнюються окремі положення правил промислового рибальства, а також регламентується  порядок

добування (вилову, збирання) водних біоресурсів, у частинах не передбачених чинними правилами промислового рибальства на підставі

науково-біологічних обґрунтувань розроблених галузевими науково-дослідними інститутами.

11. Прогноз результатів

Проект наказу передбачає :

поєднання природоохоронних вимог і економічних інтересів учасників рибогосподарської діяльності;

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організація та створення робочих місць;

нарощування виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення у високоякісній  продукції рибної промисловості;

сплату податків до Державного бюджету України.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики

 та продовольства України                                                                                                     О.В. Сень

«     »                     2012 року

,span style=

Аналіз впливу регуляторного акта

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження режимів рибальства у 2013 році

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання.

Проект наказу розроблено на виконання законів України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про тваринний світ».

Згідно абзацу третього статті 31 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни правил промислового рибальства можуть розроблятися режими для окремих рибогосподарських водних об’єктів (їх частин) для визначення районів, способів і строків вилучення (вилову, добування, збирання) водних біоресурсів, типів, розмірів та кількості рибопромислових суден, знарядь вилову, їх кількості, допустимі до вилову розміри об’єктів промислу, вимоги щодо їх охорони, а також умови користування промисловими ділянками рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), навантаження на кожний водний об’єкт за кількістю та потужністю плавзасобів.

 Режими рибальства встановлюються Мінагрополітики України на підставі біологічних обґрунтувань.

Проектом наказу Міністерства аграрної політики та продовольства  України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» визначається та доповнюється порядок здійснення та регулювання спеціального використання водних  біоресурсів у водних об’єктах загальнодержавного значення.

У разі прийняття наказ доповнить перелік чинних нормативно – правових актів (правил промислового рибальства у сфері регулювання промислового рибальства в Азовському, Чорному морях та рибогосподарських водних об’єктах України), які є обов’язковими до виконання для підприємств, установ, організацій (незалежно від форм власності), громадян України та осіб без громадянства, що здійснюють промислове рибальство, а також для уповноважених органів, які забезпечують охорону, відтворення та збереження середовища існування водних  біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах загальнодержавного значення.

Таким чином, режимами рибальства уточнюються та доповнюються окремі положення правил промислового рибальства, а також регламентується порядок добування (вилову, збирання)  водних  біоресурсів, у частинах не передбачених чинними правилами промислового рибальства, на підставі науково-біологічних обґрунтувань розроблених галузевими науково-дослідними інститутами.

2. Визначення мети державного регулювання.

Здійснення державного контролю (нагляду) і регулювання у сфері використання природних ресурсів загальнодержавного значення, пов’язаній з промисловим добуванням (виловом) водних біоресурсів на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, що сприятиме надалі раціональному використанню  водних біоресурсів загальнодержавного значення.

3.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначеної мети.

Перший альтернативний спосіб:

Внесення змін до існуючого нормативно - правового акту.

На даний час наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 28.03.2012 № 149 «Про затвердження режимів рибальства у 2012 році, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.04.2012 за № 544/20857, втратить свою чинність, у зв’язку з закінченням календарного року і терміну дії зазначеного нормативного акту.

Другий альтернативний спосіб:

Запропонований проект наказу є на даний час оптимальним рішенням, що розв’язує проблему та відповідає чинному законодавству України, оскільки проектом наказу доповнюються Правила промислового рибальства в рибогосподарських водних об’єктах України.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи.

Проектом наказу передбачається затвердити режими рибальства в басейні Азовського, Чорного  морів, в дніпровських водосховищах і регламентуються промислове добування водних  біоресурсів, щодо яких застосовуються додаткові обмеження. Суб’єкти господарювання при здійсненні промислу будуть дотримуватися вимог режимів рибальства, які визначають перелік видів риб, перелік знарядь лову, що заборонені або частково заборонені для промислового лову, а також райони промислу.

Користувачі зобов’язані терміново інформувати природоохоронні органи, та територіальні органи ветеринарної медицини про виявлення захворювань риби та інших водних  біоресурсів, погіршення стану середовища їх перебування, випадки загибелі або виникнення загрози їх загибелі.

Проектом наказу доповнюються чинні Правила промислового рибальства деякими нормами регулювання вилову таких видів риб, як калкан чорноморський, оселедець азово – донський, бичок та інших, які не передбачені у вищезгаданих Правилах. Так, режимом рибальства в басейні  Азовського моря у 2013  році пунктом 11.1. визначено регламент вилучення оселедця азово – донського, в тому числі район здійснення промислового вилову,

кількість знарядь лову та їх конструктивні особливості, терміни лову, промислова міра та заходи збереження промислової популяції під час здійснення промислу.

Механізм процедури здійснення державного контролю та використання користувачами  водних  біоресурсів на водних об’єктах загальнодержавного значення залишається незмінним і здійснюється відповідно до законів України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про охорону навколишнього природного середовища»,  «Про тваринний світ».

Режими рибальства уточнюють і доповнюють вимоги щодо здійснення спеціального використання водних  біоресурсів у окремих рибогосподарських водних об’єктах.

Ступінь ефективності обраних принципів і способів досягнення мети державного регулювання оцінюється як високий, досягається охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання і відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначеної мети у разі прийняття регуляторного акта та визначення очікуваних результатів прийняття акта.

Забезпечення законодавчо обґрунтованого здійснення державного контролю (нагляду) і регулювання у сфері використання природних ресурсів загальнодержавного значення, пов’язаній з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, надасть контролюючим органам та користувачам водних  біоресурсів змогу здійснювати контроль і  добування (вилучення, збирання)  водних  біоресурсів у відповідності до чинного законодавства без ризику порушення природоохоронних обмежень.

 

 

Витрати

Вигоди

 

Держава

 

-

надходження до Державного бюджету України коштів за  використання водних живих ресурсів

Суб’єкти господарювання

-

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць;

збільшення виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення в продукції рибної промисловості

 

Населення

 

-

збільшення асортименту рибопродукції на ринку України

 

6. Обґрунтування запропонованого строку дії акта.

Оскільки науково-біологічні обґрунтування, які розробляються галузевими науково-дослідними інститутами, пропонуються на певний проміжок часу (один рік), у зв’язку з цим виникає потреба щорічно затверджувати зазначені режими.

7.Визначення показників результативності регуляторного акта

Розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, залежить від суми сплати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів. Розмір надходжень до бюджетів різних рівнів від справляння плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів, від промислового добування водних біоресурсів у 2012 році склав більше 2,5 млн. гривень.

Кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта і, які на даний час здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів, складає близько 480 користувачів. Дія даного регуляторного акта поширюється на користувачів водних  біоресурсів, які здійснюють промисловий вилов риби.

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень акта, не передбачено.

Додаткових коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень акта не передбачено, але у разі порушення природоохоронного законодавства відповідно до статті 85 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за порушення правил рибальства тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів  громадян і попередження  або накладення штрафу на посадових осіб - від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта–середній. Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження режимів рибальства у 2013 році» розміщено на веб-сайті Мінагрополітики України: www.minagro. gov. ua.

8. Показники результативності.

Показниками результативності регуляторного акта є:

 кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб на яких поширюватиметься дія регуляторного акта – дія акта поширюватиметься на необмежену кількість суб’єктів господарювання, що здійснюють або будуть здійснювати у майбутньому промисловий вилов водних біоресурсів;

 кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, у яких буде виявлено порушення природоохоронного законодавства;

 співвідношення різних видів адміністративних порушень.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися  відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження – за три місяці до закінчення дії нормативно-правового акту, шляхом аналізу статистичних даних та в порівнянні з базовим відстеженням.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись за показниками результативності цього регуляторного акта Державним  агентством рибного господарства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики та

продовольства України                                                                                                           О.В. Сень

“_____”______________2012 р.

nbsp;