портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 10 вересня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

 _______________                                                                                      Київ                                                                                    __________

 

Про затвердження Порядку планування та здійснення державного

нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції

з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері

насінництва та розсадництва

 

Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, статей 24, 25, 26 Закону України "Про насіння і садивний матеріал", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", підпункту 7.208 підпункту 7 пункту 4 та пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

Порядок планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва.

Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва.

2. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                        М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва", Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблено відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України "Про насіння і садивний матеріал", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500.

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: http://www.minagro.gov.ua та Державної інспекції сільського господарства України за адресою: http://www.disgu.gov.ua

 Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України,

м. Київ, вул. Баумана, 9/12

E-mail: atestat@meta.ua;

тел./факс (044) 232-94-37

Державна служба України з питань регуляторної

політики та розвитку підприємництва,

м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11

Е-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                            В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва (далі – проект наказу) розроблено відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законів України "Про насіння і садивний матеріал", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, з метою забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за виробництвом та реалізацією насіння і садивного матеріалу.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва з метою встановлення єдиного порядку оформлення інспекторами Державної інспекції сільського господарства України та її територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення при виявленні порушень законодавства у сфері насінництва та розсадництва, їх обліку, оскарження, контролю за виконанням постанов у справах про адміністративні правопорушення.

3. Правові аспекти

Основними нормативно-правовими актами, що діють у даній сфері правового регулювання, є:

Конституція України;

Кодекс України про адміністративні правопорушення;

Закон України "Про насіння і садивний матеріал";

Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

Указ Президента України "Про Міністерство аграрної політики та продовольства України" від 23 квітня 2011 року № 500;

Указ Президента України "Про затвердження Положення про Державну інспекцію сільського господарства України " від 13 квітня 2011 року № 459;

Правові норми цього наказу стосуються прав та обов’язків суб’єктів господарювання (юридичних та фізичних осіб), яким надано право займатися виробництвом та реалізацією насіння і садивного матеріалу відповідно до законодавства.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово – економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний нормативно–правовий акт не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною інспекцією сільського господарства України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва. Цей проект наказу не стосується інтересів інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації.

Проект наказу не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: http://www.minagro.gov.ua та Державної інспекції сільського господарства України за адресою: http://www.disgu.gov.ua

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом. Необхідність затвердження  Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва передбачена Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва, забезпечить встановлення єдиного порядку оформлення інспекторами Державної інспекції сільського господарства України та її територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення при виявленні порушень законодавства у сфері насінництва та розсадництва, їх обліку, оскарження, контролю за виконанням постанов про адміністративні правопорушення.

Проект цього наказу відповідає загальним принципам державної регуляторної політики.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить затвердити Порядок планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                            В.М. Давиденко

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва та Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання.

Згідно з Указами Президента України від 09 грудня 2010 року № 1085 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”, від 13 квітня 2011 року № 459 “Про Державну інспекцію сільського господарства України” повноваження щодо здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва, які раніше виконували Українська державна насіннєва інспекція, Українська державна помологічно-ампелографічна інспекція, Українська державна квітково-декоративна насіннєва інспекція, передані до відання Державної інспекції сільського господарства України (далі – Держсільгоспінспекція України).

Після внесення змін до Закону України “Про насіння і садивний матеріал” та у зв’язку із наданням Держсільгоспінспекції України та її територіальним органам повноважень щодо організації та здійснення державного нагляду (контролю) у частині насінництва та розсадництва були внесені відповідні зміни до підзаконних актів, що регулюють дані питання.

Зважаючи на зміни, які відбулися у законодавстві, даним проектом наказу пропонується визначити відповідно до вимог Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” процедуру планування та здійснення Держсільгоспінспекцією України та її територіальними органами планових та позапланових заходів у частині здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва.

Планування та проведення планових контрольних заходів з даних питань буде здійснюватись відповідно до Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Закону України “Про насіння і садивний матеріал”, критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності і визначається періодичність здійснення Державною інспекцією сільського господарства планових заходів державного нагляду (контролю), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2013 року № 191.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Даним наказом пропонується визначити для Держсільгоспінспекції України та її територіальних органів процедуру планування та здійснення заходів державного нагляду (контролю) з питань перевірки стану дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва, зокрема щодо виробництва і реалізації насіння та садивного матеріалу рослин, дотримання вимог нормативних документів щодо сортових та посівних якостей насіння, що реалізується суб'єктами насінництва та розсадництва, веденням документації сортових посівів і насаджень, ділянок гібридизації, правильного відбору проб та вибірок для визначення якостей насіння і садивного матеріалу, оформлення документів на посівні та сортові якості насіння і садивного матеріалу, за введенням насіння і садивного матеріалу в обіг, сертифікації насіння і садивного матеріалу, визначення організаційних заходів, які необхідно здійснити перед початком проведення перевірок, загальні вимоги до їх здійснення, а також вимоги до оформлення матеріалів за результатами проведених перевірок.

Затвердження даного наказу дасть змогу Держсільгоспінспекції України та її територіальним органами привести процедуру здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва у відповідність до вимог Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу.

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки на даний час відсутній Порядок планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва, відсутня Інструкція з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить забезпечити здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва відповідно до вимог Закону України „Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” та встановити Порядок планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва і затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва.

Таким чином найбільш прийнятним є другий спосіб оскільки альтернативи запропонованому проекту наказу на даний час немає.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи.

Механізм дії регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у розділі другому Аналізу регуляторного впливу, проектом наказу пропонується затвердити:

процедуру планування та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері насінництва та розсадництва;

порядок проведення планових заходів;

вичерпний перелік підстав для проведення позапланових заходів;

розпорядчі документи, які оформляються для здійснення планових/позапланових перевірок;

загальні вимоги до здійснення заходів (перевірок, обстежень насіннєвих ділянок), підготовчі заходи, які необхідно здійснити перед початком їх проведення;

вимоги до оформлення матеріалів за результатами здійснення контрольних заходів;

інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва (порядок оформлення протоколу про адміністративне правопорушення, порядок оформлення постанови по справі про адміністративне правопорушення, процедуру оскарження та опротестування постанови по справі про адміністративне правопорушення, механізм контролю за виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, діловодство у справах про адміністративне правопорушення).

Організаційні заходи для впровадження регулювання.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Провести погодження проекту наказу з заінтересованими центральними органами виконавчої влади та зареєструвати його в установленому порядку в Міністерстві юстиції України.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного         акта шляхом його оприлюднення на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

Розв’язання проблеми можливе лише шляхом прийняття даного проекту наказу Мінагрополітики України.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

З прийняттям запропонованого проекту наказу буде врегульоване питання порядку планування та здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва, що відповідатиме вимогам Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, та дозволить забезпечити виконання покладених на Держсільгоспінспекцію України та її територіальні органи завдань.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття акта.

Аналіз вигод і витрат.

 

Вигоди

Витрати

Для держави:

установлення процедури здійснення у правовому полі планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Для суб’єктів господарювання:

встановлення єдиних вимог для підготовки та проведення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва

додаткові витрати відсутні

Для населення:

посилення гарантій зі сторони держави для громадян (споживачів сільськогосподарської продукції), захист їх прав та охоронюваних законом інтересів

додаткові витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії акта.

Строк дії проекту наказу не обмежений.

Проект наказу діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект наказу.

8. Визначення показників результативності акта.

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту наказу не встановлюють ні податки, ні надходження;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта не обмежена;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами насінництва та розсадництва, пов’язаними із виконанням вимог акта, не змінюватимуться;

рівень поінформованості суб’єктів насінництва та розсадництва з основних положень акта – високий, оскільки проект постанови розміщений на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України і Державної інспекції сільського господарства України.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності проекту наказу буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного наказу.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Мінагрополітики України (Держсільгоспінспекцією України) протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом:

аналізу звітів і статистичних даних відповідних територіальних органів Держсільгоспінспекції України;

розгляду пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Мінагрополітики України та Держсільгоспінспекції України.

 

 

Заступник Міністра

аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                           В.М. Давиденко