портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 16 серпня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                      Київ                                                                                    __________  

 

Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів

виконавчої влади або органів місцевого самоврядування

клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства

 

Відповідно до пункту "б" частини першої статті 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", підпункту 14 пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 "Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234.

3. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) у встановленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                              М.В. Присяжнюк

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблено відповідно до підпункту “б” частини першої статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, підпункту 14 пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, підпункту 4.10 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 січня  2012 року за № 34/20347.

Проектом наказу передбачено затвердження процедури підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, їх обліку, контролю за станом виконання клопотань та вжиття передбачених законодавством заходів реагування у разі відмови виконання вимог, зазначених у клопотаннях.

Проект наказу Мінагрополітики України разом з аналізом регуляторного впливу розміщено для обговорення в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України,

вул. Баумана, 9/12, м. Київ, 03190,

E-mail: shumeyko@meta.ua; тел. 232-94-47

E-mail: tylyza@meta.ua; тел./факс 449-22-39

Державна служба України з питань регуляторної політики

та розвитку підприємництва,

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11,

E-mail: mail@dkrp.gov.ua; тел. 254-56-73

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства” (далі – проект наказу) розроблено відповідно до підпункту “б” частини першої статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, підпункту 14 пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, підпункту 4.10 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 34/20347.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є визначення процедури підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, їх обліку, контролю за станом виконання клопотань, вжиття передбачених законодавством заходів реагування у разі відмови виконання вимог, зазначених у клопотаннях, порядок оскарження клопотань та прийняття рішень за результатами розгляду скарг на клопотання.

3. Правові аспекти

Основними нормативно-правовими актами, що діють у даній сфері правового регулювання, є:

Конституція України;

Земельний кодекс України;

Господарський кодекс України;

Закон України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”;

Закон України “Про охорону земель”;

Указ Президента України “Про Міністерство аграрної політики та продовольства України” від 23 квітня 2011 року № 500;

Указ Президента України “Про Державну інспекцію сільського господарства України” від 13 квітня 2011 року № 459;

Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киві та Севастополі” від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 34/20347;

Наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234.

У статтях 15-2 та 188 Земельного кодексу України, частині першій статті 5 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 18-1 та частині першій статті 19 Закону України “Про охорону земель” визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Повноваження щодо внесення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (Держсільгоспінспекцією України та її територіальними органами) клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування визначені у підпункті “б” статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, підпункті 14 пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, підпункті 4.10 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 34/20347.

До передачі контролюючих функцій у цій сфері від інспекційних органів Держкомзему України до відання Держсільгоспінспекції України та її територіальних органів, внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства здійснювалось відповідно до наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234, який пропонується визнати таким, що втратив чинність.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що проект наказу не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Державною інспекцією сільського господарства України, Державним агентством земельних ресурсів України і буде направлений для проведення державної реєстрації до Міністерства юстиції України.

Проект наказу підлягає погодженню також з Міністерством екології та природних ресурсів України в частині визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234, який погоджувався у 2004 році при його прийнятті з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

Проект наказу не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується відносин у соціально-трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Відповідно до частини першої статті 8 Господарського кодексу України органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, до яких будуть вноситись клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства, не є суб’єктами господарювання.

Однак, органи виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за результатами розгляду клопотань, внесених Держсільгоспінспекцією України та її територіальними органами, будуть приймати в установленому законодавством порядку рішення щодо обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт, які ведуться з порушенням вимог земельного законодавства; припинення в установленому законодавством порядку будівництва та експлуатації об’єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону.

У цій частині рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування можуть зачіпати права та обов’язки суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців), які здійснюють господарську діяльність, пов’язану з використанням земель усіх категорій та форм власності.

Зважаючи на зазначене вище, проект наказу є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу буде сприяти раціональному використанню та охороні земель усіх категорій та форм власності, дотриманню вимог земельного законодавства власниками та користувачами земельних ділянок, створенню більш ефективного механізму щодо припинення порушень земельного законодавства, усунення їх негативних наслідків.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”

 

1. Проблема, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання

Згідно із Указами Президента України від 09 грудня 2010 р. № 1085 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”, від 13 квітня 2011 р. № 459 “Про Державну інспекцію сільського господарства України” повноваження щодо здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, які раніше виконувала Державна інспекція з контролю за використанням та охороною земель, що діяла у складі Державного комітету України із земельних ресурсів, передані до відання Державної інспекції сільського господарства України (далі – Держсільгоспінспекція).

У статтях 15-2 та 188 Земельного кодексу України, частині першій статті 5 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 18-1 та частині першій статті 19 Закону України “Про охорону земель” визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Повноваження щодо внесення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (Держсільгоспінспекцією України та її територіальними органами) клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування визначені у підпункті “б” частини першої статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, підпункті 14 пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, підпункті 4.10 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Киві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 грудня 2011 року № 770, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 року за № 34/20347.

До передачі контролюючих функцій у цій сфері від інспекційних органів Держкомзему України до відання Держсільгоспінспекції України та її територіальних органів, внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства здійснювалось відповідно до наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234, який пропонується визнати таким, що втратив чинність.

2. Визначення цілей державного регулювання

Даним наказом пропонується визначити процедуру підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, їх обліку, контролю за станом виконання клопотань, вжиття передбачених законодавством заходів реагування у разі відмови виконання вимог, зазначених у клопотаннях, порядок оскарження клопотань та прийняття рішень за результатами розгляду скарг на клопотання.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 14 грудня 2004 року № 407 “Про затвердження Порядку підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2004 року за № 1635/10234, не відповідає вимогам статті 188 Земельного кодексу України, частині першій статті 5 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель, частині першій статті 19 Закону України “Про охорону земель”, пунктам 4 та 5 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить законодавчо упорядкувати процедуру підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, їх обліку, контролю за станом виконання клопотань, вжиття передбачених законодавством заходів реагування у разі відмови виконання вимог, зазначених у клопотаннях, порядок оскарження клопотань та прийняття рішень за результатами розгляду скарг на клопотання.

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження чинного регулювання

спосіб оцінюється як такий, що не забезпечує дотримання вимог чинного законодавства України у сфері здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;

не вирішує правові та соціальні потреби і завдання, передбачені законодавством України;

не забезпечує досягнення цілей регулювання.

не забезпечує виконання вимог чинного законодавства в Україні, не відповідає вимогам Земельного кодексу України, законів України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, “Про охорону земель”, “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

Обраний спосіб

відповідає потребам у вирішенні проблеми;

відповідає вимогам чинного законодавства;

забезпечує виконання національного законодавства України.

розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі.

 

Альтернативи запропонованому проекту наказу на даний час немає.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Механізм дії регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у розділі другому Аналізу регуляторного впливу, проектом наказу пропонується затвердити процедури:

вручення (надсилання) клопотань про з питань дотримання вимог земельного законодавства до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;

обліку вручених (надісланих) клопотань;

застосування заходів реагування у разі відмови у виконанні вимог, зазначених у клопотаннях;

оскарження клопотань та прийняття рішень за результатами розгляду скарг на клопотання.

Організаційні заходи для впровадження регулювання.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Здійснити погодження проекту наказу із заінтересованими центральними органами виконавчої влади та зареєструвати його в установленому порядку в Міністерстві юстиції України.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України і Державної інспекції сільського господарства України.

Розв’язання проблеми можливе лише шляхом прийняття даного проекту наказу Мінагрополітики України.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

З прийняттям запропонованого проекту наказу буде врегульоване питання процедури підготовки та внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства, їх обліку, контролю за станом виконання клопотань, вжиття передбачених законодавством заходів реагування у разі відмови виконання вимог, зазначених у клопотаннях, порядок оскарження клопотань та прийняття рішень за результатами розгляду скарг на клопотання, що дозволить забезпечити виконання завдань, покладених на Держсільгоспінспекцію України та її територіальні органи, в частині здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття акта

Аналіз вигод і витрат

 

Вигоди

Витрати

Для держави:

установлення прозорої процедури вручення (надсилання) до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування клопотань з питань дотримання вимог земельного законодавства

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Для суб’єктів господарювання:

посилення гарантій державного захисту прав та охоронюваних законом інтересів суб’єктів господарювання (власників та користувачів земельних ділянок)

 

додаткові витрати відсутні

 

Для населення:

посилення гарантій зі сторони держави для громадян (власників та користувачів земельних ділянок), захист їх прав та охоронюваних законом інтересів

додаткові витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії проекту наказу не обмежений.

Проект наказу діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту наказу не встановлюють ні податки, ні надходження;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта не обмежена;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на дотримання процедур, пов’язаних із виконанням вимог акта, не змінюватимуться;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній.

Наказ після прийняття буде доведено до відома суб’єктів господарювання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях, включення до електронного Єдиного реєстру нормативно-правових актів, розміщення у мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua та Держсільгоспінспекції України www. disgu.gov.ua.

Прийняття наказу не передбачає утворення додаткових державних чи громадських контролюючих органів і не потребує матеріальних витрат на його впровадження.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності проекту наказу буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного наказу.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Мінагрополітики України (Держсільгоспінспекцією України) протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом:

аналізу звітів і статистичних даних відповідних територіальних органів Держсільгоспінспекції України;

розгляду пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Мінагрополітики України та Держсільгоспінспекції України;

аналізу розміру надходження коштів до державного та місцевих бюджетів від застосування штрафних санкцій до порушників земельного законодавства (штрафів та шкоди, заподіяної земельним ресурсам).

Відстеження будуть узагальнюватись та, у разі необхідності, вноситись у якості пропозицій до плану законопроектної діяльності Мінагрополітики України на відповідний рік.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко