портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 23 квітня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором України, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, місті Києві, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

  _______________                                                                                    Київ                                                                                      _____________

 

Про затвердження Порядку оформлення Головним державним

фітосанітарним інспектором України, головним державним

фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, місті Києві,

областях, їх заступниками та державними фітосанітарними

інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення

 

Відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів України “Про карантин рослин” та  “Про захист рослин”,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором України, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, місті Києві, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення, що додається.

2. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) подати наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Визнати такими, що втратили чинність:

наказ Міністерства аграрної політики України від 11 серпня 2005 року № 375 “Про затвердження Положення про порядок оформлення органами Державної служби з карантину рослин України матеріалів про адміністративні правопорушення”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 серпня 2005 року за № 956/11236;

наказ Міністерства аграрної політики України від 19 листопада 2007 року № 812 “Про внесення змін до наказу Мінагрополітики від 11.08.2005 № 375”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 грудня 2007 року за № 1367/14634;

наказ Міністерства аграрної політики України від 11 грудня 2009 року № 883 “Про затвердження Порядку оформлення Головною державною інспекцією захисту рослин та державними інспекціями захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей, районів матеріалів про адміністративні правопорушення”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 січня 2010 року за № 12/17307.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Сеня О.В.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                        М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором,  головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення” розроблено відповідно до статей 831, 105, 106, 18812, 18826 та статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підпункту 121 пункту 4 Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 464, статей 10, 47 Закону України “Про карантин рослин” та статті 16 Закону України “Про захист рослин”.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерства аграрної політики та продовольства України

вул. Хрещатик, 24, м.Київ, 01001, e-mail: viddilktp@ukr.net

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, e-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                      І.Ю. Бісюк

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором,  головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття наказу

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення” розроблено відповідно до статей 831, 105, 106, 18812, 18826 та статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підпункту 121 пункту 4 Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011року № 464, статей 10, 47 Закону України “Про карантин рослин” та статті 16 Закону України “Про захист рослин”.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту наказу є:

дотримання законності при здійсненні адміністративного провадження державними фітосанітарними інспекторами;

удосконалення порядку оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, які застосовуються при адміністративному провадженні державними фітосанітарними інспекторами;

роз'яснення порядку обліку матеріалів, які складаються при адміністративному провадженні державними фітосанітарними інспекторами;

затвердження єдиних форм документів, які складаються державними фітосанітарними інспекторами при здійсненні адміністративного провадження.

Досягнення вказаної мети можливе шляхом прийняття даного проекту наказу.

3. Правові аспекти

Питання, які вирішуються даним наказом, регулюються Кодексом України про адміністративні правопорушення Законами України “Про карантин рослин”, “Про захист рослин”, Положенням про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 464.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект наказу не потребує витрат з державного та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погоджено з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

У зазначеному проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено та оприлюднене на офіційному веб – сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом, що підвищить ефективність державного контролю за порушенням законодавства у сферах карантину та захисту рослин.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить уникнути ризиків вчинення корупційних правопорушень та систематизувати порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в сферах карантину та захисту рослин.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                      І.Ю. Бісюк

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором,  головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення”

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення” розроблено відповідно до статей 831, 105, 106, 18812, 18826 та статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підпункту 121 пункту 4 Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 464, статей 10, 47 Закону України “Про карантин рослин” та статті 16 Закону України “Про захист рослин”.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття проекту наказу є:

дотримання законності при здійсненні адміністративного провадження державними фітосанітарними інспекторами;

удосконалення порядку оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, які застосовуються при адміністративному провадженні державними фітосанітарними інспекторами;

роз'яснення порядку обліку матеріалів, які складаються при адміністративному провадженні державними фітосанітарними інспекторами;

затвердження єдиних форм документів, які складаються державними фітосанітарними інспекторами при здійсненні адміністративного провадження.

Досягнення вказаної мети можливе шляхом прийняття даного проекту наказу.

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Під час розробки проекту регуляторного акту було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

1. Залишення існуючої на даний час ситуації без змін.

2. Обраний спосіб.

Способом досягнення зазначених цілей, який обраний Мінагрополітики України, є затвердження Порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення наказом Мінагрополітики України.

Перевагами зазначеного способу досягнення цілей є те, що цей спосіб є самим оптимальним, та, на даний час, єдиним, який передбачає визначення механізму реалізації деяких норм законодавства у сфері захисту рослин та карантину рослин, зокрема щодо встановлення процедури, порядку оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення.

4. Опис механізму, який пропонується для розв’язання проблеми

Проектом пропонується затвердити Порядок оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення наказом Мінагрополітики України.

Також проектом пропонується визнати такими, що втратили чинність:

наказ Міністерства аграрної політики України від 11.08.2005 № 375 “Про затвердження Положення про порядок оформлення органами Державної служби з карантину рослин України матеріалів про адміністративні правопорушення”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.08.2005 за № 956/11236;

наказ Міністерства аграрної політики України від 19.11.2007 № 812 “Про внесення змін до наказу Мінагрополітики від 11.08.2005 № 375”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.12.2007 за № 1367/14634;

наказ Міністерства аграрної політики України від 11.12.2009 № 883 “Про затвердження Порядку оформлення Головною державною інспекцією захисту рослин та державними інспекціями захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей, районів матеріалів про адміністративні правопорушення”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.01.2010 за № 12/17307.

Реалізація вимог цього проекту забезпечить виконання повноважень Держветфітослужби щодо складання протоколів та розгляду справ про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття проекту наказу полягає у дотриманні норм, які встановлюються статтею 831, 105, 106, 18812, 18826  та статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, підпункту 121 пункту 4 Положення про Державну ветеринарну та фітосанітарну службу України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 № 464, статей 10, 47 Закону України “Про карантин рослин” та статті 16 Закону України “Про захист рослин”.

Впровадження цього регуляторного акта дозволить на законодавчому врегулювати процедуру оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення.

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікуються.

У разі прийняття регуляторного акта його положення мають бути враховані при плануванні та здійсненні заходів державного нагляду у сфері захисту рослин.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Вигоди

Витрати

У сфері держави

приведення власних нормативно правових актів міністерства у відповідність до чинного законодавства України та актів, які мають вищу юридичну силу

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

 

У сфері інтересів суб’єктів господарювання

встановлюється, чіткий порядок оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення

витрати можливі у разі порушення законодавства у сфері захисту та карантину рослин

У сфері інтересів громадян

забезпечення контролю з боку держави за безпечним застосуванням хімічних засобів захисту рослин

витрати громадян відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Проект наказу  матиме необмежений строк дії.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Показниками результативності регуляторного акта буде:

кількість виданих протоколів про адміністративне правопорушення та постанов про накладення адміністративного стягнення;

зменшення кількості порушення законодавства у сфері карантину та захисту рослин;

зменшення кількості використання, застосування, транспортування, завезення на територію України та реалізації засобів захисту рослин, що не пройшли державних випробувань.

Дія регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання всіх форм власності, діяльність яких пов’язана з обігом, реалізацією, застосуванням засобів захисту рослин та об’єктів регулювання.

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог регуляторного акта – оформлення Головним державним фітосанітарним інспектором, головним державним фітосанітарним інспектором в Автономній Республіці Крим, областях, їх заступниками та  державними фітосанітарними інспекторами матеріалів про адміністративні правопорушення.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній. Після офіційного опублікування в “Офіційному віснику України”, “Відомостях Верховної Ради України” та в газеті “Урядовий кур’єр”.

Дія акта не передбачає надходжень та/видатків з/до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

 

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій та зауважень та їх аналізу.

З метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей повторне відстеження результативності буде здійснене не пізніше як через рік після набрання чинності цим актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом порівняння результативності показників, визначених під час проведення базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                      І.Ю. Бісюк



Додатки