портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 18 січня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                 Київ                                                                                  _____________

 

Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней

 

Відповідно до законів України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин”, “Про племінну справу у тваринництві”, “Про ветеринарну медицину” та пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок ідентифікації та реєстрації свиней, що додається.

2. Департаменту тваринництва (Гетя А.А.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Визнати такими, що втратили чинність:

наказ Міністерства аграрної політики України від 31 грудня 2004 року № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2005 року за № 103/10383;

наказ Міністерства аграрної політики України від 28 квітня 2007 року № 296 “Про внесення змін та доповнень до наказу Міністерства аграрної політики України від 31 грудня 2004 року № 497”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21 травня 2007 року за № 518/13785;

наказ Міністерства аграрної політики України від 27 грудня 2007 року № 954 “Про внесення змін до наказу Міністерства аграрної політики України від 31 грудня 2004 року № 497”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 січня 2008 року за № 8/14699.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Сеня О.В.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                 М.В. Присяжнюк


Повідомленняпро оприлюднення

 проекту наказуМіністерства аграрної політики та продовольства УкраїниПро затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Дата оприлюднення: 16 січня 2013 року.

Стислий зміст проекту наказу:

внесення змін в частині ідентифікації свиней, що належать власникам – фізичним особам, шляхом татуювання – у зв’язку з високою вартістю пристрою для татуювання та визначення порядку переміщення свиней між господарствами власників – фізичних осіб;

зміни до порядку реєстрації переміщень свиней з метою його оптимізації та зменшення кількості знаків в ідентифікаційному номері на бирці, що дасть можливість полегшення контролю за обігом бирок і зменшення кількості помилок при внесенні номера до Реєстру тварин, ідентифікаційних та реєстраційних документів.

Повний пакет документів до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку про ідентифікацію та реєстрацію свиней” та Аналіз регуляторного впливу проекту наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця за адресами:

1. ДП “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин”, вул. Сім’ї Хохлових, 15, Київ, 04119;

e-mail: office@agro-id.com.ua

 

 

Директор Департаменту тваринництва                                                                                                                                                             А.А. Гетя


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту наказу

У зв’язку з виникненням проблеми неможливості виконання положень наказу Мінагрополітики від 31 грудня 2004 року № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”, щодо порядку ідентифікації та реєстрації свиней, що утримуються фізичними особами, а саме:

неможливість забезпечення сільськими радами і головними управліннями агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій ідентифікації свиней, що належать власникам – фізичним особам, шляхом татуювання – через високу вартість пристрою для татуювання;

не визначення порядку переміщення свиней між господарствами власників – фізичних осіб;

для зменшення вартості засобів ідентифікації свиней.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту наказу є затвердження редакції Порядку ідентифікації та реєстрації свиней, які знаходяться у власності всіх суб’єктів господарювання і фізичних осіб, та забезпечення:

процесу ідентифікації та реєстрації свиней у власників – фізичних осіб та досягнення контролю за здійсненням ідентифікації та реєстрації свиней;

визначення порядку переміщення свиней між господарствами власників – фізичних осіб;

зменшення вартості виробництва бирок для ідентифікації свиней.

3. Правові аспекти

Нормативно-правове регулювання ідентифікації та реєстрації свиней здійснюється Законом України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” та наказом Міністерства аграрної політики України від 31 грудня 2004 р. № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”.

Даний проект наказу розроблено з метою затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней.

Реалізація акта не потребує внесення змін до чинних чи розроблення нових нормативно-правових актів.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових витрат з державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих урядових органів

Проект наказу потребує погодження у Департаменті державної регуляторної політики та розвитку підприємництва Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

У проекті нормативно-правового акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Для проведення громадських обговорень проект наказу розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики України. Всі пропозиції та зауваження громадськості розглядаються відповідно до чинного законодавства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Запровадження обов'язкової ідентифікації і реєстрації свиней (крім тих, що розводяться для власних потреб) потребує державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, оскільки передбачається вирішити проблему ідентифікація свиней, що належать власникам – фізичним особам, контроль переміщення таких свиней.

Проект наказу охоплює всіх власників свиней – юридичних та фізичних осіб.

11. Прогноз результатів

У результаті прийняття проекту наказу очікуються можливості:

швидкого і точного простежування господарства походження та всіх господарств перебування тварини, від якої отримано тваринницьку продукцію;

посилення контролю за ветеринарно-санітарним станом, якістю і походженням продукції тваринництва;

оптимізації запровадження планів ветеринарної медицини та ветеринарно-санітарних заходів щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб;

забезпечення єдиних принципів ідентифікації тварин, їх державного обліку та реєстрації;

забезпечення державних органів і власників/утримувачів тварин інформацією про тварин;

одержання інформації щодо поголів'я, місць знаходження тварин для поліпшення управління і прогнозування ринків продукції тваринництва та проведення оцінки племінних (генетичних) якостей тварин;

підвищення достовірності інформації при сертифікації племінних (генетичних) ресурсів;

оптимізації розробки і виконання селекційних програм та організації технологічних систем у тваринництві;

контролю за цільовим використанням бюджетних коштів, передбачених для виконання державних програм підтримки виробників тваринницької продукції;

інтегрування до загальноєвропейського ринку тваринницької продукції.

 

 

Заступника Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                       О.В. Сень

Аналіз регуляторного впливу

 до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней”

 

1. Проблеми, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Зазначений проект регуляторного акта розроблено з метою визначення порядку проведення ідентифікації та реєстрації свиней у фізичних осіб, зменшення вартості процесу ідентифікації свиней, реалізації основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення, що ставить перед собою наша держава на шляху до Європейського Союзу, необхідністю адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, яке гарантує право вільного доступу до інформації про якість та безпеку харчових продуктів, а також право на її поширення.

При запровадженні системи ідентифікації і реєстрації свиней у фізичних осіб, виникли такі проблеми:

неможливість забезпечення сільськими радами і головними управліннями агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій ідентифікації свиней, що належать власникам – фізичним особам, шляхом татуювання – через високу вартість пристрою для татуювання;

не визначення порядку переміщення свиней між господарствами власників – фізичних осіб;

Крім того, передбачаються зміни до порядку реєстрації переміщень свиней з метою його оптимізації та зменшення кількості знаків в ідентифікаційному номері на бирці, що дасть можливість полегшення контролю за обігом бирок і зменшення кількості помилок при внесенні номера до Реєстру тварин, ідентифікаційних та реєстраційних документів.

В цілому Положення про ідентифікацію та реєстрацію свиней, затверджене наказом Мінагрополітики від 31 грудня 2004 року № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”, має позитивний вплив на відносини в галузі тваринництва, що підтверджується, зокрема, покращенням епізоотичної ситуації в країні за даними Державного комітету ветеринарної медицини.

Однак, відстеження результативності дії регуляторного акту, що постійно здійснюється Міністерством аграрної політики та продовольства України, зокрема, через державне підприємство „Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин” та у взаємодії із управліннями агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій, шляхом збору та аналізу статистичних даних, звернень профільних організацій галузі тваринництва та фізичних осіб – власників тварин, свідчить про виникнення ситуації, що обумовлює необхідність внесення оперативних змін до вищезгаданого наказу Мінагрополітики, з метою створення умов для більш ефективного впровадження положень наказу на практиці, а саме порядку проведення ідентифікації та реєстрації свиней, що утримуються фізичними особами.

2. Визначення цілей державного регулювання

Цілями державного регулювання є:

забезпечення процесу ідентифікації та реєстрації свиней  власників – фізичних осіб;

досягнення контролю за здійсненням ідентифікації та реєстрації свиней у фізичних осіб;

визначення порядку переміщення свиней між господарствами власників – фізичних осіб;

оптимізація системи ідентифікації та реєстрації свиней;

оптимізація запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб;

охорона території України від занесення і розповсюдження епізоотичних захворювань;

3. Альтернативні способи досягнення зазначеної мети

В даному випадку вбачається за можливе визначити такі альтернативні способи досягнення встановлених цілей:

1) залишення зазначеного Положення про ідентифікацію та реєстрацію свиней без змін;

2) саморегулювання зазначеної сфери в умовах ринку без втручання з боку держави (тобто відміна обов’язкової процедури ідентифікації свиней у фізичних осіб);

3) проведення ідентифікації та реєстрації свиней, що утримуються власниками (фізичними особами), шляхом татуювання – цей спосіб, після  спроб його запровадження виявився непридатним через високу вартість пристрою для татуювання;

4) проведення ідентифікації та реєстрації свиней за допомогою електронного маркування – цей спосіб вимагає сканерів (пристроїв для щитування електронних маркерів), які коштують ще дорожче, ніж пристрій для татуювання;

5) затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней.

Серед позитивних факторів, зазначених альтернативних способів, можна відмітити наступні:

Наслідком саморегулювання зазначеної сфери в умовах ринку без втручання з боку держави є зменшення регуляторного впливу держави на господарську діяльність всередині країни.

Фізичні особи не нестимуть додаткових витрат на здійснення ідентифікації та реєстрації свиней, що зменшить часові та матеріальні ресурси при реалізації, переміщенні та забої свиней.

Оцінюючи зазначені альтернативні способи вирішення проблеми, необхідно зазначити, що, не зважаючи на певні позитивні моменти при їх застосуванні, досягнення цілей державного регулювання суттєво ускладнюється, оскільки:

- у разі відміни обов’язкової ідентифікації тварин не виконуватимуться зобов’язання України щодо приведення внутрішнього законодавства до вимог законодавства Європейського Союзу. Не виконуватимуться вимоги цілого ряду законодавчих та інших нормативно-правових актів України, зокрема Законів України Про племінну справу у тваринництві, Про ветеринарну медицину;

- не забезпечуватиметься дієвий контроль за епізоотичною ситуацією в Україні.

Залишення Положення про ідентифікацію та реєстрацію свиней без змін зумовить неможливість виконання вимог даного Положення.

Враховуючи викладене, Мінагрополітики  вважає єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання – затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней на зміну Положення про ідентифікацію та реєстрацію свиней, затвердженого наказом Мінагрополітики від 31 грудня 2004 року № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней” .

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Проектом наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації свиней” передбачається забезпечити такий механізм проведення ідентифікації та реєстрації тварин:

а) внесення даних про господарства в Реєстр тварин.

Суб’єкту господарювання надана можливість проведення ідентифікації товарних свиней перед переміщенням на забій за допомогою нанесення татуюванням реєстраційного номера господарства, що значно скоротить витрати власників на сплату послуг з ідентифікації. Після реєстрації господарства в Реєстрі тварин державне підприємство “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин” безкоштовно надсилає власнику довідку про присвоєний господарству реєстраційного номеру.

б) Оформлення замовлення на проведення ідентифікації і реєстрації тварин.

У зв’язку з вилученням норми видачі реєстраційного свідоцтва на свиней, після реєстрації їх в Реєстрі тварин, вартість послуги з ідентифікації і реєстрації свиней для суб’єктів господарювання знизиться на 8 %.

Прийняття проекту наказу не призведе до збільшення ціни на послуги з ідентифікації та реєстрації як товарних так і племінних свиней.

в) Облік ідентифікованих тварин у книзі обліку тварин.

Облік ідентифікованих тварин у книзі обліку тварин надасть можливість організувати суб’єктам господарювання уніфікований облік  тварин в господарстві, як товарного так і племінного поголів’я в одній зведеній формі, що покращить контроль за рухом тварин в господарстві.

г) Реєстрація в Реєстрі тварин інформації щодо народження, забою, загибелі, падежу, утилізації, вибракування, імпорту та експорту тварин надасть можливість:

спростити форму та збільшити термін інформування суб’єктом господарювання про народження, забій, загибель, падіж, утилізацію, вибракування, імпорт та експорт тварин. В попередній редакції наказу цей термін складав 3 дні, в новій редакції збільшується до 1 місяця.

 адаптувати нормативно-правову базу України до законодавства Європейського Союзу в частині зобов’язання власників тварин здійснювати заходи з реєстрації зазначених вище подій, що дозволить суб’єктам господарювання реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень на світових ринках, в тому числі в країнах Європейського Союзу;

 отримувати суб’єктом господарювання документи з Реєстру тварин із достовірною інформацією про кількість тварин, що ним утримуються - це в свою чергу гарантуватиме йому своєчасне отримання коштів, передбачених для виконання державних програм підтримки виробників тваринницької продукції.

Впровадження на практиці положень проекту наказу не вимагатиме додаткових видатків з державного бюджету.

На дію запропонованого регуляторного акту позитивно впливатимуть Закони України Про ветеринарну медицину, Про племінну справу у тваринниці.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Поставлені цілі можуть бути досягнуті за умов:

широкого інформування власників тварин та споживачів тваринницької продукції про необхідність запровадження  системи ідентифікації та реєстрації тварин;

встановлення контролю з боку державних установ ветеринарної медицини за дотриманням власниками тварин вимог системи ідентифікації та реєстрації тварин.

6. Очікувані результати прийняття акта

Запропонований регуляторний акт стосується інтересів держави, суб’єктів господарювання, фізичних осіб, що займаються утриманням свиней, населення (споживачів продукції тваринництва).

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

1.Забезпечення надійного контролю за станом здоров’я тварин та ветеринарно-санітарним станом господарств їх утримання, переміщеннями тварин, а також за безпекою і походженням продукції тваринництва;

2. Інтегрування до загальноєвропейського ринку продукції тваринництва.

Не нестиме

Суб’єкти господарювання

1. Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень та отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва.

Не нестимуть.

Фізичні особи, що займаються утриманням свиней

1. Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень та отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва у разі здачі тварини на м’ясопереробне підприємство.

Не нестимуть.

Громадяни

1. Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.

Не нестимуть

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Дія проекту постанови розрахована на 5 років, надалі з кожним роком можливі зміни.

8. Визначення показників результативності акта

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

Дія акту поширюється на всіх суб’єктів господарювання та фізичних осіб, що займаються на території України розведенням та утриманням свиней.

Щодо затрат часу та коштів на ідентифікацію і реєстрацію тварин:

на заповнення реєстраційних документів на тварину, на обіг документів, на внесення інформації до Реєстру тварин – на них дія регуляторного акта не впливає.

Додаткових витрат та втрат при впровадженні та виконанні вимог акта органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами не передбачається.

Даний регуляторний акт сприятиме проведенню ідентифікації і реєстрації свиней.

Рівень поінформованості власників тварин щодо запровадження регуляторного акта - середній через оприлюднення на сайтах Мінагрополітики України та ДП “Агентства з ідентифікації і реєстрації тварин”.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься:

базове – після набрання ним чинності і проведення аналізу обсягів проведення ідентифікації свиней фізичними особами за квартал (але не пізніше дня проведення повторного відстеження);

повторне – через рік після набрання чинності;

періодичні –  один раз на три роки.

Міністерство аграрної політики та продовольства України буде здійснювати повторне та періодичні відстеження результативності регуляторного акта із залученням Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, його територіальних органів і регіональних служб державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті.

Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься шляхом обробки статистичних даних щодо кількості тварин, які були проідентифіковані.

Результативність норм буде відстежуватись за кількісними (кількість відгуків підприємців,  громадян, органів виконавчої влади на запровадження  положень акта, що дасть змогу сформувати точку зору суспільства на дану проблематику) та якісними (покращення епізоотичної ситуації в країні).

 

 

Заступник Міністра аграрної

Політики та продовольства України                                                                                                                                                      О.В. Сень