портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 03 липня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                  Київ                                                                                        _____________

 

Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми

акта перевірки для здійснення Державною інспекцією

сільського господарства України та її територіальними

органами планових заходів державного нагляду (контролю)

 

Відповідно до Земельного кодексу України, законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про дорожній рух", "Про зерно та ринок зерна в Україні", "Про насіння і садивний матеріал", "Про державний контроль за використанням та охороною земель", "Про охорону земель","Про сертифіковані товарні склади та прості і подвійні складські свідоцтва", постанов Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2009 року № 1294 "Про затвердження Порядку видачі сертифіката відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки", від 11 квітня 2003 року № 510 "Про забезпечення сертифікації зернових складів на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, запровадження складських документів на зерно", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, та на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 року № 1850 "Про забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності",

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Перелік питань для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства та уніфіковану форму акта перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства, що додаються.

2. Визнати такими, що втратили чинність, деякі накази Міністерства аграрної політики та продовольства України згідно з переліком, що додається.

3. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                           М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та

продовольства України "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)".

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)" (далі – проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблений з метою затвердження єдиного Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю) у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України.

Проект наказу разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua) та Державної інспекції сільського господарства України (www.disgu.gov.ua).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України:

вул. Баумана, 9/12, м. Київ, 03190, е-mail: tylyza@meta.ua; тел./факс 232-94-37;

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва,

м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011, Е-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко


Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Необхідність затвердження переліку питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства, а також уніфікованої форми акта перевірки, який складається за результатами проведення контрольних заходів, передбачена Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а також розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 року № 1850-р "Про забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України  від 12 липня 2012 року № 424 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 липня 2012 року за № 1289/21601, від 03 грудня 2012 року № 746 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2113/22425, від 29 січня 2013 року № 42 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2013 року за № 253/22785, від 11 лютого 2013 року № 83 "Про затвердження переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог технічного регламенту зернового складу у процесі зберігання зерна та продуктів його переробки", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2013 року за № 280/22812, у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України затверджені відповідні переліки питань та уніфіковані форми актів перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю).

З метою їх уніфікації необхідно розробити та затвердити єдиний перелік питань та уніфіковану форму акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), оскільки Державна інспекція сільського господарства України здійснює нагляд (контроль) у частині:

дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель;

насінництва та розсадництва;

якості та безпечності сільськогосподарської продукції;

дотримання правил виробництва виноробної продукції;

дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритих системах на підприємствах, в установах і організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності;

родючості грунтів;

експлуатації та технічного стану машин;

охорони прав на сорти рослин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є затвердження єдиного Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю) у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Земельний кодекс України, Закони України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про зерно та ринок зерна в Україні", "Про насіння і садивний матеріал", "Про державний контроль за використанням та охороною земель", "Про охорону земель", "Про дорожній рух", "Про охорону прав на сорти рослин", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 500, Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459, постанови Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2003 року № 510 "Про забезпечення сертифікації зернових складів на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, запровадження складських документів на зерно", від 02 грудня 2009 року № 1294 "Про затвердження Порядку видачі сертифіката відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки", від 6 березня 2013 р. № 191 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності і визначається періодичність здійснення Державною інспекцією сільського господарства планових заходів державного нагляду (контролю)", розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 року № 1850 -р "Про забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 09 квітня 2010 року № 88 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розробки переліків питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) з урахуванням ступенів ризику від провадження господарської діяльності, а також типових форм актів, які складаються за результатами відповідних перевірок".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний проект наказу не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною інспекцією сільського господарства України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та буде направлений для проведення державної реєстрації до Міністерства юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

Положення проекту наказа не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь. Проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Державної інспекції сільського господарства України та Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання пропозицій та зауважень громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом. Необхідність затвердження єдиного вичерпного Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю) у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України передбачена Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а також розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 року № 1850-р "Про забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Реалізація даного завдання буде сприяти дотриманню прав та охорони законом інтересів суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність.

Проект цього наказу відповідає загальним принципам державної регуляторної політики.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить затвердити єдиний Перелік питань та уніфіковану форму акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Держсільгоспінспекцією України та її територіальними органами за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                   В.М. Давиденко

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України"Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)"

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання

Необхідність затвердження переліку питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства, а також уніфікованої форми акта перевірки, який складається за результатами проведення контрольних заходів, передбачена Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а також розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2010 року № 1850-р "Про забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України  від 12 липня 2012 року № 424 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 липня 2012 року за № 1289/21601, від 03 грудня 2012 року № 746 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2012 року за № 2113/22425, від 29 січня 2013 року № 42 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у сфері насінництва та розсадництва", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2013 року за № 253/22785, від 11 лютого 2013 року № 83 "Про затвердження переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог технічного регламенту зернового складу у процесі зберігання зерна та продуктів його переробки", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2013 року за № 280/22812, у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України затверджені відповідні переліки питань та уніфіковані форми актів перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю).

З метою їх уніфікації необхідно розробити та затвердити єдиний перелік питань та уніфіковану форму акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), оскільки Державна інспекція сільського господарства України здійснює нагляд (контроль) у частині:

дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель;

насінництва та розсадництва;

якості та безпечності сільськогосподарської продукції;

дотримання правил виробництва виноробної продукції;

дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритих системах на підприємствах, в установах і організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності;

родючості грунтів;

експлуатації та технічного стану машин;

охорони прав на сорти рослин.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною ціллю даного проекту наказу є затвердження єдиного переліку питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України та єдиної уніфікованої форми акта перевірки, який складається за результатами здійснення контрольних заходів.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки не буде затверджено єдиної уніфікованої форми акту, переліку питань. У цьому випадку при здійсненні державного нагляду (контролю) в декількох сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України у відповідності до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" буде складатися декілька актів перевірки.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить затвердити єдину уніфіковану форму акту і перелік питань у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України та виконати вимоги Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

 

Можливі способи досягнення цілей

 

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження чинного регулювання

- спосіб оцінюється як такий, що не в повній мірі забезпечує вимоги чинного законодавства України у сфері господарської діяльності;

- неповною мірою вирішує правові та соціальні потреби і завдання, передбачені законодавством України;

- забезпечує лише часткове досягнення цілей регулювання.

- неповною мірою забезпечує виконання вимог чинного законодавства в Україні, не відповідає вимогам Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Обраний спосіб

- відповідає потребам у вирішенні проблеми;

- відповідає вимогам чинного законодавства;

- забезпечує виконання національного законодавства України.

- розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі.

 

Альтернативи запропонованому проекту наказу на даний час немає.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Механізм дії регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у розділі другому Аналізу регуляторного впливу, проектом наказу пропонується затвердити єдиний:

- перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України;

- уніфіковану форму акта перевірки дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України.

Організаційні заходи для впровадження регулювання.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Провести погодження проекту наказу із заінтересованими центральними органами виконавчої влади та подати його в установленому порядку в Міністерство юстиції України для проведення державної реєстрації.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

Розв’язання проблеми можливе лише шляхом прийняття даного проекту наказу Мінагрополітики України.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

З прийняттям запропонованого проекту наказу буде затверджено єдині уніфіковану форму акту і перелік питань у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України та виконано вимоги Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття акта

Аналіз вигод і витрат

 

Вигоди

Витрати

Для держави:

затвердження єдиної уніфікованої форму акту і переліку питань у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Для суб’єктів господарювання:

затвердження єдиної уніфікованої форму акту і переліку питань у сферах віднесених до компетенції Державної інспекції сільського господарства України

додаткові витрати відсутні

 

Для населення:

посилення гарантій зі сторони держави для суб’єктів господарювання, захист їх прав та охоронюваних законом інтересів.

додаткові витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії проекту наказу не обмежений.

Проект наказу діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни нормативно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект наказу.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта - не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту наказу не встановлюють ні податки, ні надходження;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта - не обмежена;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними із виконанням вимог акта- не передбачається;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – високий.

Наказ після прийняття буде доведено до відома суб’єктів господарювання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях, включення до електронного Єдиного реєстру нормативно-правових актів, розміщення у мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Державної інспекції сільського господарства України www. disgu.gov.ua.

Прийняття наказу не передбачає утворення додаткових державних чи громадських контролюючих органів і не потребує матеріальних витрат на його впровадження.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності проекту наказу буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного наказу.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Міністерством аграрної політики та продовольства України (Держсільгоспінспекцією України) протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом:

аналізу звітів і статистичних даних відповідних територіальних органів Державної інспекції сільського господарства України;

розгляду пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                     В.М. Давиденко