портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 23 січня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                      Київ                                                                                 _____________

 

Про затвердження Ліцензійних умов провадження

господарської діяльності, пов'язаної з промисловим

виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств

 

Відповідно до статті 8 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування”

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності, пов'язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, що додаються.

2. Департаменту тваринництва (Гетя А.А.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Сеня О.В.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                 М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”

 

Для отримання зауважень та пропозицій до вищезазначеного проекту наказу, підготовленого з метою приведення нормативно-правових актів у даній сфері у відповідність із законодавством України, Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про публікацію проекту наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www. minagro.gov.ua.

Свої зауваження та пропозиції прохання надсилати до:

1. Міністерства аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, www. minagro.gov.ua).

2. Державного агентства рибного господарства України (вул. Артема, буд. 45-А, м. Київ, 04053, www.darg.gov.ua).

Строк, протягом якого від громадськості приймаються зауваження та пропозиції – один місяць з дня оприлюднення проекту наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” та проекту спільного наказу Мінекономрозвитку України та Мінагрополітики України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Держкомпідприємництва та Мінагрополітики від 14.11.2001 № 132/336”.

 

 

Перший заступник Голови

Державного агентства

рибного господарства України                                                                                                                                                       О.Ю. Овчарук

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту наказу

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” розроблено на виконання Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування” та з метою забезпечення стабільності та прозорості, упорядкування відносин у сфері промислового вилову риби у водних об’єктах України.

2. Мета і шляхи її досягнення

Відповідно до статті 9 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств підлягає ліцензуванню. На виконання вимог статті 8 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” діє спільний наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України від 14.11.2001 № 132/336 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.11.2001 за № 995/6186, відповідно до якого органом, що забезпечує виконання законодавства у сфері ліцензування промислового вилову риби є Укрдержрибгосп.

Вищезазначена структура відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 № 752 Про ліквідацію Державного департаменту рибного господарства була ліквідована без права наступництва.

Відповідно до Указів Президента України від 09.12.2010 № 1085/2010 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади та від 16.04.2011 № 484/2011 Про Державне агентство рибного господарства України, у яких визначено, що Державний комітет рибного господарства України реорганізовано у Державне агентство рибного господарства України, і Держрибагентство України є правонаступником Держкомрибгоспу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування” визнано, що Держрибагентство України є органом ліцензування провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств.

Таким чином, дія вищезазначеного наказу не відповідає чинному законодавству України.

У зв’язку з цим виникає необхідність щодо приведення законодавства України у відповідність до Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування”, крім того це дозволить належним чином контролювати рибопромислову діяльність.

3. Правові аспекти

Нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є Закон України від 01.06.2000 № 1775-ІІІ “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанова Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 №1698 “Про затвердження переліку органів ліцензування”.

Проект наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” стосується прав та обов’язків громадян, тому прийняття наказу потребує реєстрації в Міністерстві юстиції України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування проекту наказу

Реалізація наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Позиція заінтересованих органів буде відображена після погодження проекту наказу усіма заінтересованими органами виконавчої влади.

6. Регіональний аспект

Проект наказу має загальнодержавний характер.

7. Запобігання корупції

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” спрямований на встановлення правил і процедур, які унеможливлюють ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www. minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” не стосується відносин у соціально-трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття даного проекту дасть можливість органу ліцензування забезпечити належний контроль за діяльністю користувачів водних живих ресурсів і попереджати здійснення недозволеного рибного промислу, а також провадити моніторинг, контроль та нагляд за суднами, їхніми промисловими операціями.

Документ направлений на стимулювання добросовісної конкуренції між ліцензіатами. Підвищення її рівня стимулюватиме суб’єктів господарювання до більш чіткого виконання Ліцензійних умов.

11. Прогноз результатів

Прийняття даного проекту наказу дасть можливість органу ліцензування забезпечити належний контроль за діяльністю користувачів водних живих ресурсів і попередити здійснення недозволеного рибного промислу, а також провадити моніторинг, контроль та нагляд за суднами, їхніми промисловими операціями.

Проект наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” спрямований на заохочення добросовісної конкуренції між ліцензіатами. Підвищення рівня конкурентноспроможності стимулюватиме суб’єктів господарювання до більш чіткого виконання Ліцензійних умов.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства

України – керівник апарату                                                                                                                                                              М.А. Чужмир

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 9 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” (далі – Закон) провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств підлягає ліцензуванню. На виконання вимог статті 8 Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” діє спільний наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”, відповідно до якого органом, що забезпечує виконання законодавства у сфері ліцензування промислового вилову риби є Укрдержрибгосп.

Вищезазначена структура, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2006 № 752 Про ліквідацію Державного департаменту рибного господарства, була ліквідована без права наступництва.

Відповідно до Указів Президента України від 09.12.2010 № 1085/2010 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади та від 16.04.2011 № 484/2011 Про Державне агентство рибного господарства України, у яких визначено, що Державний комітет рибного господарства України реорганізовано у Державне агентство рибного господарства України, і Держрибагентство України є правонаступником Держкомрибгоспу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування” визнано, що Держрибагентство України є органом ліцензування провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств.

Таким чином, дія спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” не відповідає чинному законодавству України.

У зв’язку з цим виникає необхідність щодо приведення законодавства України у відповідність до Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування”, а також це дозволить належним чином контролювати рибопромислову діяльність.

2. Визначення цілей прийняття пропонованого акта

Ціль держаного регулювання – забезпечення реалізації вимог Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”, приведення нормативної бази, що стосується господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, у відповідність до чинного законодавства.

Проект наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” слугуватиме забезпеченню стабільності та прозорості, упорядкуванню відносин у сфері промислового вилову риби у водних об’єктах України шляхом чіткого визначення кваліфікаційних, організаційних, технологічних та інші вимог до провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств. Унеможливленню незаконної, непідзвітної та нерегульованої діяльності користувачів водних живих ресурсів.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити існуючий спільний наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України від 14.11.2001 № 132/336 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”.

Вищезазначений наказ є єдиним документом, що визначає положення, які встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби.

Він підлягає визнанню таким, що втратив чинність, оскільки Кабінетом Міністрів України Держрибагентство України визначено органом ліцензування господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств (пункт 27 постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування”), тому саме спільний наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” повинен забезпечити виконання чинного законодавства у сфері ліцензування промислового вилову риби.

2. Вдосконалити законодавче регулювання питань промислового вилову риби шляхом внесення змін до діючого вищезазначеного наказу від 14.11.2001 року № 132/336 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств”.

Такий спосіб також є неефективним, оскільки обсяг необхідних для вирішення проблеми змін та доповнень до зазначеного наказу був би надто великим і складним для сприйняття.

Вважаємо єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання затвердження даного наказу, який повинен забезпечити:

- досягнення цілей державного регулювання та принципів державної регуляторної політики;

- визначення чітких кваліфікаційних, організаційних, технологічних та інших вимог до провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств;

- впорядкування відносин у сфері промислового вилову риби;

- зменшення ризиків незаконної та нерегульованої діяльності користувачів водних живих ресурсів, пов’язаної з промисловим виловом риби.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Механізм процедури ліцензування залишається незмінним і здійснюється відповідно до Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”:

- регулювання ліцензування господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств побудоване відповідно до принципів регуляторної політики;

- встановлення форм документів, що заповнюються ліцензіатом в органі ліцензування для отримання ліцензії;

- встановлення чітких обмежень та заборон щодо здійснення промислового вилову риби.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Прийняття даного проекту дасть можливість органу ліцензування забезпечити належний контроль за діяльністю користувачів водних живих ресурсів і попереджати здійснення недозволеного рибного промислу, а також провадити моніторинг, контроль та нагляд за суднами, їхніми промисловими операціями.

Документ направлений на стимулювання добросовісної конкуренції між ліцензіатами. Підвищення її рівня стимулюватиме суб’єктів господарювання до більш чіткого виконання Ліцензійних умов.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, аналіз очікуваних вигод і витрат від його прийняття

Об’єкт

впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Удосконалення державного регулювання та контролю в сфері промислового вилову риби.

Додаткові витрати відсутні.

 

Суб’єкти господарювання

Визначення прав та обов’язків у сфері діяльності промислового вилову риби.

Додаткові витрати відсутні

 

Населення

Збільшення споживання рибної продукції на душу населення.

Додаткові витрати відсутні

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Строк дії акту необмежений, оскільки дія Закону України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.2011 № 798 “Про внесення змін до переліку органів ліцензування” необмежена часом.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Розмір надходжень до Державного та місцевого бюджетів у вигляді:

- плати за видачу ліцензії, копії та дублікату ліцензії, переоформлення ліцензії на промисловий вилов риби;

- плати за спеціальне використання риби та інших водних живих ресурсів;

- податку на прибуток від діяльності користувачів водних живих ресурсів.

Кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється дія акту і які на даний час занесені до ліцензійного Реєстру, складає 1033 суб’єкти господарювання. Дія даного регуляторного акту поширюється на користувачів водних живих ресурсів, які здійснюють промисловий вилов риби.

Розмір коштів і час, що витрачається суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень акту.

Плата за ліцензії, належить до доходів, що закріплюються за бюджетами АР Крим, областей, районів та органів місцевого самоврядування.

За видачу ліцензій користувачами водних живих ресурсів справляється плата в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, виходячи з її розміру, що діє на дату прийняття рішення про видачу ліцензії; за переоформлення та видачу дубліката ліцензії – в розмірі п’яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян; за видачу копії ліцензії – в розмірі одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян, що передбачено Законом України “Про ліцензування певних видів господарської діяльності” та постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2000 № 1755 “Про строк дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу”.

Нормативи плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 0604.1998 р. № 449 Про затвердження Порядку справляння плати за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і нормативів плати за їх спеціальне використання (із змінами).

Мінімальний термін, що відведено на розгляд заяви та оформлення бланку ліцензії становить 16 днів. Він може коливатися, оскільки орган ліцензування повинен відповідно до чинного законодавства оформити бланк ліцензії лише після надходження документа, який підтверджує внесення плати за видачу ліцензії, що залежить від дій суб’єкта господарювання.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акту – середній за рахунок розміщення проекту наказу “Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з промисловим виловом риби, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств” на веб-сайті Міністерства аграрної політики України: www. minagro.gov.ua.

9. Перелік заходів, спрямованих на відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності:

базове відстеження – до набрання актом чинності;

повторне відстеження – через рік з моменту набрання актом чинності;

періодичні відстеження – кожні три роки починаючи з дня заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Вид даних для відстежень – дослідження статистичних показників.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства

України – керівник апарату                                                                                                                                                              М.А. Чужмир



Додатки