портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 11 вересня 2014

Проект наказу Мінагрополітики України “Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА

ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                  Київ                                                                                    №_____________

 

Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України

 

Відповідно до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Зміни до деяких наказів Міністерства аграрної політики України, що додаються.

2. Департаменту землеробства (Лазарь Т.І.) у встановленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Дикуна А.Є.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                      І.О. Швайка

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України" (далі – проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблений з метою приведення наказів Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні" та удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах.

Проект наказу разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України: вул. Баумана, 9/12, місто Київ, 03190. Виконавець: Німченко Дмитро Валентинович, тел./факс 232-94-37, е-mail: tylyza@meta.ua;

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011, Е-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                         О.В. Сень

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України"

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України" (далі - проект наказу) розроблено відповідно пункту 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" з метою приведення наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні".

Відповідно до пункту 22 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" до статей 11 та 21 Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" внесені зміни, зокрема виключено положення щодо видачі сертифікату відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки та сертифікату якості зерна та продуктів його переробки.

Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом доручено забезпечити приведення нормативно-правових актів органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.

Також проектом наказу пропонується внести зміни до Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних та зернопереробних підприємствах, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України від 13.10.2008 № 661 "Про затвердження Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних підприємствах" в частині удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки та складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах. Пропонується відмінити необхідність затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є приведення наказів Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні" та удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України "Про зерно та ринок зерна в Україні";

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру";

наказ Міністерства аграрної політики України від 13.10.2008 № 661 "Про затвердження Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних підприємствах", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 листопада 2008 року за № 1111/15802;

наказ Міністерства аграрної політики від 27.06.2003 № 198 "Про затвердження Положення про обіг складських документів на зерно", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 липня 2003 року за № 605/7926.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний проект наказу не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством інфраструктури України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Державною інспекцією сільського господарства України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

Положення проекту наказу не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризик вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України з метою одержання зауважень і пропозицій громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом. Проектом наказу пропонується внести зміни до Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних та зернопереробних підприємствах в частині удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки та складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах. Пропонується відмінити необхідність затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить привести накази Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні", а також удосконалити механізм проведення зачистки зерна і продуктів його переробки та складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                           О.В. Сень

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики України" (далі - проект наказу) розроблено відповідно пункту 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" з метою приведення наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні".

Відповідно до пункту 22 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" до статей 11 та 21 Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" внесені зміни, зокрема виключено положення щодо видачі сертифікату відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки та сертифікату якості зерна та продуктів його переробки.

Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру" Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом доручено забезпечити приведення нормативно-правових актів органів виконавчої влади у відповідність із цим Законом.

Також проектом наказу пропонується внести зміни до Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних та зернопереробних підприємствах, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України від 13.10.2008 № 661 "Про затвердження Інструкції про ведення обліку й оформлення операцій із зерном і продуктами його переробки на хлібоприймальних підприємствах" в частині удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки та складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах. Пропонується відмінити необхідність затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною ціллю даного проекту наказу є приведення наказів Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні" та удосконалення механізму проведення зачистки зерна і продуктів його переробки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах шляхом скасування необхідності затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки не буде приведено деякі накази Мінагрополітики України у відповідність до чинного законодавства, а також не буде удосконалено механізм складання актів зачистки підприємствами в частині скасування необхідності затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить привести накази Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні" та удосконалити механізм проведення зачистки зерна і продуктів його переробки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах шляхом скасування необхідності затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема коштів Державного бюджету України.

Таким чином, на сучасному етапі найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття проекту наказу.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту наказу дозволить привести накази Мінагрополітики України у відповідність до Законів України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру", "Про зерно та ринок зерна в Україні" та удосконалити механізм проведення зачистки зерна і продуктів його переробки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах шляхом скасування необхідності затвердження актів зачистки територіальними органами Держсільгоспінспекції України.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акта, немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

приведення наказів Мінагрополітики України у відповідність до чинного законодавства;

скасування необхідності залучення державних інспекторів сільського господарства до процесу складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах

 

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Суб’єкти господарської діяльності

скасування необхідності залучення державних інспекторів сільського господарства до процесу складання актів зачистки на елеваторах, хлібних базах, хлібоприймальних, борошномельних і комбікормових підприємствах

 

відсутні

Населення (фізичні особи)

відсутні

відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Даний проект регуляторного акта не передбачає обмежень строку його дії, що забезпечить постійне державне регулювання у даній сфері.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать, зокрема:

1) розмір надходжень до державного бюджету та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – надходження коштів до державного бюджету не передбачаються;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, – дія акта поширюватиметься на елеватори, хлібні бази, хлібоприймальні, борошномельні і комбікормові підприємства, Державну інспекцію сільського господарства України та її територіальні органи.

3) розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – не передбачається;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта – середній, оскільки проект наказу розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Міністерством аграрної політики та продовольства України (Державною інспекцією сільського господарства України).

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних раз на три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України

керівник апарату                                                                                                                                                                                            О.В. Сень



Додатки