портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 19 грудня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                 Київ                                                                                       №_____________  

 

Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики

та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)

 

Відповідно до пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити зміни до деяких наказів щодо здійснення державного нагляду (контролю), що додаються.

2. Департаменту землеробства (Демидов О.А.) у встановленому порядку подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                                          І.Ю. Бісюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)" (далі – проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблений з метою узгодження деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)".

Проект наказу разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua) та Державної інспекції сільського господарства України (www.disgu.gov.ua).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України: вул. Баумана, 9/12, м. Київ, 03190, е-mail: tylyza@meta.ua Німченко Дмитро Валентинович; тел./факс 232-94-37

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, 01011, Е-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                  В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)" (далі - проект наказу) розроблено з метою узгодження деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)" (далі - наказ).

Наказом визнано такими, що втратили чинність накази Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12 липня 2012 року № 424 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства", від 03 грудня 2012 року № 746 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів".

Однак Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб’єктами господарювання вимог земельного законодавства, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 лютого 2013 року № 132, Порядок одержання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14 березня 2013 року № 179, Порядок організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 березня 2013 року № 202, містять посилання на накази Міністерства аграрної політики та продовольства України, які визнані такими, що втратили чинність.

Наказом також затверджено єдину уніфіковану форму акту перевірки у зв’язку з чим необхідно встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є узгодження деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 лютого 2013 року № 132 "Про затвердження Порядку планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб’єктами господарювання вимог земельного законодавства", зареєстрованого в  Міністерстві юстиції України 14 березня 2013 року за № 412/22944;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14 березня 2013 року № 179 "Про затвердження Порядку одержання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 березня 2013 року за № 515/23047;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 березня 2013 року № 202 "Про затвердження Порядку організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 4 квітня 2013 року за № 554/23086;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1459/23991.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний проект наказу не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державним агентством земельних ресурсів України, Державною інспекцією сільського господарства України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

Положення проекту наказу не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь. Проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання пропозицій та зауважень громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом. Прийняття проекту наказу дозволить узгодити деякі накази Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 та встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить узгодити деякі накази Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 та встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

  

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення Державною інспекцією сільського господарства України та її територіальними органами планових заходів державного нагляду (контролю)" (далі - наказ) визнано такими, що втратили чинність накази Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12 липня 2012 року № 424 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог земельного законодавства", від 03 грудня 2012 року № 746 "Про затвердження Переліку питань та уніфікованої форми акта перевірки для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів".

Однак Порядок планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб’єктами господарювання вимог земельного законодавства, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 лютого 2013 року № 132, Порядок одержання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14 березня 2013 року № 179, Порядок організації та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері експлуатації та технічного стану тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 21 березня 2013 року № 202, містять посилання на накази Міністерства аграрної політики та продовольства України, які визнані такими, що втратили чинність.

Наказом також затверджено єдину уніфіковану форму акту перевірки у зв’язку з чим необхідно встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

Вказану проблему пропонується розв’язати шляхом прийняття проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)" (далі-проект наказу).

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною ціллю даного проекту наказу є узгодження деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки на даний час накази Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 лютого 2013 року № 132, від 14 березня 2013 року № 179, від 21 березня 2013 року № 202 не узгоджуються з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503. Також відсутня єдина форма журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить узгодити деякі накази Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 та встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема коштів Державного бюджету України.

Таким чином, на сучасному етапі найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)".

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю)" дозволить:

узгодити деякі накази Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503;

встановити єдину форму журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акта, немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

узгодження деяких наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України щодо здійснення державного нагляду (контролю) з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 серпня 2013 року № 503 та встановлення єдиної форми журналу реєстрації актів перевірок в частині дотримання вимог земельного законодавства, вимог законодавства щодо експлуатації та технічного стану машин.

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Суб’єкти господарської діяльності

відсутні

відсутні

Населення (фізичні особи)

відсутні

відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Даний проект регуляторного акта не передбачає обмежень строку його дії, що забезпечить постійне державне регулювання у даній сфері.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать, зокрема:

1) розмір надходжень до державного бюджету та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – надходження коштів до державного бюджету не передбачаються;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, – дія акта поширюватиметься на Державну інспекцію сільського господарства України та її територіальні органи.

3) розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – не передбачається;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта – середній, оскільки проект наказу розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державною інспекцією сільського господарства України.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних раз на три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                               В.М. Давиденко



Додатки