портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 31 липня 2013

Проект наказу Мінагрополітики України “Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників,їх об'єднань”

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

_______________                                                                                   Київ                                                                                       _____________  

 

Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій

спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників,їх об'єднань

 

Керуючись пунктом 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, та на виконання вимог підпункту 91.2.1 підпункту 91.2 пункту 91 розділу VI  Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Передати спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об’єднань функції:

1) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості спирту, горілок, горілок особливих, лікеро-горілчаних та слабоалкогольних напоїв;

2) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості кондитерських виробів, харчових концентратів, кави, чаю та напоїв на їх основі;

3) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості олійно-жирової продукції;

4) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості пива, безалкогольних, слабоалкогольних напоїв, мінеральних і питних вод, сиропів та концентратів;

5) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості продуктів дитячого харчування, молочноконсервної та сокової продукції;

6) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості харчової продукції, яка випускається підприємствами Української спілки об'єднань, організацій і підприємств по виробництву продовольчих товарів "Укрпродспілка";

7) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості хлібобулочних, борошняних кондитерських та макаронних виробів;

8) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості м'ясо-молочних продуктів у системі Міністерства аграрної політики України;

9) Центральної галузевої дегустаційної комісії з оцінки якості морозива в системі Міністерства аграрної політики України.

2. Визнати такими, що втратили чинність:

1) наказ Міністерства аграрної політики України від 25 липня 2005 року № 335 "Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію з оцінки якості морозива в системі Міністерства аграрної політики України та Інструкції про порядок проведення оцінки якості морозива", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2005 року за  № 872/11152;

2) наказ Міністерства аграрної політики України від 25 квітня 2006 року № 213 "Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію з оцінки якості м'ясо-молочних продуктів в системі Міністерства аграрної політики України та Інструкції про порядок проведення оцінки якості м'ясо-молочних продуктів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 травня 2006 року за  № 550/12424;

3) наказ Міністерства аграрної політики України від 14 травня 2009 року № 332 "Про затвердження положень Центральних  галузевих дегустаційних комісій з оцінки якості харчової продукції", зареєстрований в Міністерстві юстиції України  22 липня 2009 року за № 671/16687.

3. Департаменту продовольства (Куць О.І.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Давиденка В.М.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                             М.В. Присяжнюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань" Мінагрополітики України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: (www.minagro.gov.ua/ розділ Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів 2013).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна служба України з питань регуляторної політики та підприємництва, e-mail: mail@dkrp.gov.ua;

01001, Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail:tex226@minapk.kiev.ua.

 

 

Заступник Міністра

аграрної політики та продовольства                                                                                                                                              В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу розроблено на виконання вимог підпункту 91.2.1 підпункту 91.2 пункту 91 розділу VI  Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблений з метою спрощення порядку введення в обіг харчової продукції.

Центральні галузеві дегустаційні комісії з оцінки якості сільськогосподарської сировини створені відповідно до ДСТУ 3946-2000 "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Продукція харчова" та ДСТУ 4582: "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Хліб та хлібобулочні вироби. Основні положення".

Відповідно до вищезазначених ДСТУ, дозволом для поставлення продукції на виробництво є затверджений акт (протокол) приймальної комісії, у Законі України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", який визначає правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності і встановлює порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру та у Законі України "Про безпечність та якість харчових продуктів", який регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються - про акт приймальної комісії не зазначено. Тобто ДСТУ встановлено додаткові вимоги, які не мають законодавчих підстав, та створюють додаткове фінансове навантаження на підприємства.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діє:

- Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України затверджене Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500;

- ДСТУ 3946-2000 "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Продукція харчова";

- ДСТУ 4582: "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Хліб та хлібобулочні вироби. Основні положення";

- наказ Мінагрополітики від 25 липня 2005 року № 335 "Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію з оцінки якості морозива в системі Міністерства аграрної політики України та Інструкції про порядок проведення оцінки якості морозива", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2005 року за № 872/11152;

- наказ Мінагрополітики від 25 квітня 2006 № 213 "Про затвердження Положення про Центральну галузеву дегустаційну комісію з оцінки якості м'ясо-молочних продуктів в системі Міністерства аграрної політики України та Інструкції про порядок проведення оцінки якості м'ясо-молочних продуктів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 травня 2006 року за № 550/12424;

- наказ Мінагрополітики від 14 травня 2009 № 332 "Про затвердження положень Центральних галузевих дегустаційних комісій з оцінки якості харчової продукції", зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 22 липня 2009 року за № 671/16687.

4. Фінансово-економічне обґрунтування  

Прийняття наказу не потребує виділення коштів з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством доходів і зборів України Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, та потребує державної реєстрації у Міністерстві юстиції України

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У зазначеному проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України (http://www.minagro.gov.ua) з метою одержання зауважень і пропозицій громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить спростити порядок введення в обіг харчової продукції та зменшить фінансове навантаження на підприємства.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                     В.М. Давиденко

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань"

 

1. Визначення проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання

Центральні галузеві дегустаційні комісії з оцінки якості сільськогосподарської сировини створенні відповідно до ДСТУ 3946-2000 "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Продукція харчова" та ДСТУ 4582: "Система розроблення і поставлення продукції на виробництво. Хліб та хлібобулочні вироби. Основні положення".

Відповідно до вищезазначених ДСТУ "Дозволом для поставлення продукції на виробництво є затверджений акт (протокол) приймальної комісії", у Законі України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", який визначає правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності і встановлює порядок діяльності дозвільних органів,  уповноважених видавати документи дозвільного характеру та у Законі України "Про безпечність та якість харчових продуктів", який регулює відносини між органами виконавчої влади, виробниками, продавцями (постачальниками) та споживачами харчових продуктів і визначає правовий порядок забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, що виробляються, знаходяться в обігу, імпортуються, експортуються - про акт приймальної комісії не зазначено. Тобто ДСТУ встановлено додаткові вимоги, які не мають законодавчих підстав, та створюють додаткове фінансове навантаження на підприємства.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект наказу розроблено на виконання вимог підпункту 91.2.1. підпункту 91.2. пункту 91 розділу VI  Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010–2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128 з метоюспрощення порядку введення в обіг харчової продукції та зменшення фінансового навантаження на підприємства харчової промисловості.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Під час розробки проекту наказу було розглянуто низку альтернативних способів досягнення визначених цілей.

Перший спосіб – залишення без змін норм чинного законодавства, і як результат буде не вирішеним завдання передбачене Національним планом дій на 2013 рік щодо спрощення порядку введення в обіг харчової продукції.

Другий спосіб – прийняття проекту наказу про передачу функцій центральних галузевих дегустаційних комісій спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників, їх об'єднань

Таким чином, розробка проекту наказу є оптимальним варіантом, який дозволить розв’язати вищезазначену проблему.

4. Опис механізмів для розв’язання зазначеної проблеми, відповідні заходи:

Проектом наказу передбачається передати функції Центральних галузевих дегустаційних комісій з оцінки якості харчової продукції спеціалізованим дегустаційним комісіям підприємств-виробників та їх об'єднань.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

Перешкод для реалізації норм цього акту у разі його прийняття немає.

Ризик впливу зовнішніх та внутрішніх чинників на дію акта відсутній.

6. Очікувані результати прийняття акта:

Прийняття проекту наказу дозволить спростити порядок введення в обіг харчової продукції та зменшить  фінансове навантаження на підприємства.

Прийняття акту не потребує витрат з державного та місцевого бюджетів.

7. Обґрунтування строку дії акта:

Регуляторний акт запроваджується на необмежений термін.

8. Визначення показників результативності акта:

До показників результативності регуляторного акта належать:

1) обсяг надходжень до бюджетів: реалізація проекту наказу не впливатиме на обсяг надходжень до бюджету різних рівнів;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта: дія акта поширюватиметься на суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво  харчових продуктів;

3) розмір коштів і час, що витрачатимуться фізичними особами та суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта: реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат коштів та часу фізичних осіб і суб’єктів господарювання;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень проекту наказу: високий;

Проект регуляторного акта оприлюднено на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Після прийняття акта його редакцію також буде розміщено на сайтах  Міністерства аграрної політики та продовольства України та Верховної Ради України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із зазначенням аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                  В.М. Давиденко