портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 09 жовтня 2015

Проект наказу Мінагрополітики України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування"

 Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

          _______________                                                      Київ                                                                   №________

 

 

Про деякі питання здійснення страхування майбутнього

врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від

сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування

 

 Відповідно до частини шостої статті 21 Закону України "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою"

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Умови страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

2) Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

3) форму Стандартного договору страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

4) форму Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

5) інструкцію по заповненню Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

6) форму Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

7) інструкцію по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

8) форму Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

9) інструкцію по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

10) форму "Карта поля" до Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

11) форму Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

 2. Департаменту фінансово-кредитної політики направити до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, цей наказ для подання до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.

 3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                  О.М. Павленко

 

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування" та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту наказу, Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу Мінагрополітики України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: (www.minagro.gov.ua/розділ Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів 2015).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: mail@dkrp.gov.ua;

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: olena.miroshnichenko@minagro.gov.ua.

Телефон: (044) 278-34-84.

Відповідальний виконавець: Мірошниченко О.О.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Мінагрополітики України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування" (далі – проект наказу) розроблено Мінагрополітики України разом з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг відповідно до частини шостої статті 21 Закону України "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою" (далі – Закон).

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу спрямований на врегулювання питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

Основною метою прийняття проекту наказу є затвердження документів, визначених частиною шостою статті 21 Закону, необхідних для страхування цукрового буряку з державною підтримкою.

Частиною шостою статті 21 Закону визначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними, затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику.

Проектом наказу затверджуються:

Умови страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Стандартного договору страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

форма Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

форма "Карта поля" до Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

Прийняття зазначених документів сприятиме врегулюванню питань організації страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

3. Правові аспекти

Основними законодавчими та нормативно-правовими актами у даній сфері правового регулювання є Конституція України, закони України "Про страхування", "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою", нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Міністерства аграрної політики та продовольства України та інших органів державної влади.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує направлення на погодження до заінтересованих органів, зокрема до Міністерства екології та природних ресурсів України, Державної регуляторної служби України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою отримання зауважень та пропозицій від учасників аграрного ринку проект наказу буде оприлюднено відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

9. Позиція соціальних партнерів

Наказ не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття регуляторного акта зумовлено необхідністю врегулювання питань організації страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції. Реалізація положень регуляторного акта дозволить удосконалити державне регулювання ринків фінансових послуг, сприятиме розвиткові цих ринків, підвищенню їх інвестиційної привабливості та захисту інтересів споживачів фінансових послуг.

Регуляторний акт відповідає принципам державної регуляторної політики.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Вплив реалізації акта на ринок праці відсутній.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу посилить захист майнових прав та інтересів сільгосптоваровиробників, у першу чергу тих, які займаються вирощуванням цукрового буряку та сприятиме максимальному використанню можливостей співпраці аграрного та страхового ринків.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування"

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект наказу "Про деякі питання здійснення страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування" (далі – проект наказу) розроблено Міністерством аграрної політики та продовольства України, відповідно до частини шостої статті 21 Закону України "Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою" (далі – Закон), підпункту 1 пункту 221 Плану заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку "Україна—2020" у 2015 році, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 213-р.

Частиною шостою статті 21 Закону визначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними, затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику.

Проектом наказу затверджуються:

Умови страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

Стандартні страхові тарифи для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Стандартного договору страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, біологічним методом (страховий продукт 1);

форма Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

інструкція по заповненню Акта визначення врожайності цукрового буряку, застрахованого з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування, методом контрольного збирання (страховий продукт 1);

форма "Карта поля" до Акта огляду посівів цукрового буряку для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1);

форма Страхового акта при страхуванні майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1).

Прийняття зазначених документів сприятиме врегулюванню питань організації страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та впорядкуванню системи страхування сільськогосподарської продукції.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою державного регулювання є забезпечення реалізації вимог частини шостої статті 21 Закону шляхом розробки та затвердження документів, зазначених у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу, прийняття яких сприятиме врегулюванню питання стосовно укладання договорів страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою страховиками, які мають відповідну ліцензію та відповідно до Закону мають право здійснювати страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Крім того, стандартизація документів, що затверджуються проектом наказу, сприятиме уніфікації діяльності страхових організацій на ринку страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, заохочуванню сільгосптоваровиробників страхувати врожай та прискоренню розвитку всієї системи страхування сільськогосподарської продукції, що у свою чергу забезпечить стабільність сільськогосподарського виробництва, доходів сільського населення, сприятиме максимальному використанню можливостей аграрного та страхового ринків і ефективного використання державних ресурсів.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей, аргументи щодо переваги обраного способу

Єдиним способом досягнення цілей державного регулювання та розв’язання проблем, зазначених у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу, є прийняття документів, що затверджуються проектом наказу.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Механізмом розв’язання проблеми є врегулювання діяльності страховиків під час страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків та започаткування такого страхування в Україні.

Заходами, які необхідно здійснити для розв’язання проблеми, є затвердження документів, передбачених проектом наказу.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оскільки в частині шостій статті 21 Закону зазначено, що умови страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою, стандартні страхові тарифи, форми договорів страхування та додатків до них, форми інших документів щодо укладення та супроводження договорів страхування і врегулювання страхових випадків за ними затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, разом із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику, контроль за дотриманням вимог цього регуляторного акта здійснюватиметься Нацкомфінпослуг та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну аграрну політику, відповідно до чинного законодавства.

Контроль за дотриманням вимог цього регуляторного акта є складовою частиною державного регулювання і нагляду за діяльністю страховиків у сфері страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою.

Мінагрополітики України проводитиметься відстеження результативності регуляторного акта шляхом аналізу інформації щодо обсягів страхування за Стандартними договорами страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування (страховий продукт 1) у разі надання державної підтримки.

Вплив зовнішніх факторів відсутній.

Реалізація положень запропонованого проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

З прийняттям регуляторного акта будуть виконані вимоги частини шостої статті 21 Закону, що дозволить здійснювати страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування. Це, у свою чергу, позитивно позначиться на впровадженні ефективної системи страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою та забезпечить стабільність сільськогосподарського виробництва і доходів сільського населення.

Аналіз вигод та витрат очікуваних

результатів прийняття регуляторного акта

 

Очікувані результати

Позитивні фактори

Негативні фактори

Держава

- виконання норм, передбачених Законом;

- впровадження ефективної системи страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою;

- захист прав сільгосптоваровиробників

Немає

Споживачі страхових послуг - страхувальники

- покращення якості здійснення страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою

Немає

Страховики

- наявність стандартних документів для страхування майбутнього врожаю цукрового буряку з державною підтримкою від сільськогосподарських ризиків на весь період вирощування

Немає

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Регуляторний акт набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Обмеження строку дії регуляторного акта немає, що надає змогу розв’язати проблеми та досягти цілі державного регулювання.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

До показників результативності проекту наказу належать:

розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних фондів: відсутні;

кількість суб’єктів господарювання, які зможуть скористатися нормами проекту постанови: дія проекту постанови поширюється на сільськогосподарських товаровиробників;

розмір коштів і час, що витрачатимуться сільськогосподарськими товаровиробниками, пов’язаними з виконанням вимог акта: реалізація акта не потребує додаткових витрат коштів та часу;

рівень поінформованості суб'єктів щодо положень проекту постанови: рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо положень проекту наказу достатній у зв'язку з тим, що він розміщений для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики України;

9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта не потребує додаткових організаційних заходів Мінагрополітики України і проводитиметься на підставі аналізу застосування норм цього регуляторного акта у разі надання державної підтримки для страхування цукрового буряку шляхом здешевлення страхових платежів.

Оцінка впровадження та виконання вимог цього регуляторного акта може бути здійснена під час відстежень його результативності. Оскільки для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуватимуться статистичні дані, то базове відстеження результативності здійснюватиметься через рік після набрання чинності регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснене через два роки після набрання чинності регуляторним актом для визначення результатів його дії.

Періодичне відстеження результативності – кожних три роки після проведення повторного відстеження.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський