портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 12 лютого 2019

Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

від_______________

№___________                                             

Київ 


 

Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та

реєстрації великої рогатої худоби та Порядку

оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби

 

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», підпункту 25 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 (із змінами),

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Зміни до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04 грудня 2017 року № 642, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2018 року за № 166/31618, що додаються.

2. Бирки для ідентифікації великої рогатої худоби, бланки реєстраційних карток господарств, реєстраційних карток великої рогатої худоби, паспортів великої рогатої худоби, відомостей переміщення тварин, виготовлені до набрання чинності цим наказом, застосовуються до повного їх використання.

3. Департаменту аграрної політики та сільського господарства забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра В. Топчія.

  

В. о. Міністра                                                                                                       О. ТРОФІМЦЕВА


Повідомлення про оприлюднення

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби»

 

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби» (далі – проект наказу) розроблено відповідно до статті 8 Закону України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», підпункту 25 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, з метою покращання якості бирок та оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби.

Проект наказу оприлюднено шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ Регуляторна політика) та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів ( www.consumer.gov.ua, розділ Законодавство, підрозділ Обговорення проектів документів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього повідомлення за адресою:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України; e-mail: irina.mentu@minagro.gov.ua;

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України; e-mail: inform@dkip.gov.ua.

 

В. о. Міністра аграрної політики та продовольства України                                              Ольга ТРОФІМЦЕВА


Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби» (далі – проект наказу)

 

Мета: проект наказу розроблено з метою покращання якості бирок та оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби.

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби» (далі – проект наказу) розроблений за власною ініціативою для оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби в частині якості вушних бирок і заповнення та завірення даних реєстраційної картки господарства, реєстраційної картки великої рогатої худоби і паспорта великої рогатої худоби при збереженні рівня епізоотичного контролю у господарстві та при переміщенні тварин.

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проектом наказу передбачено зміни в частині вимог до бирок та до заповнення і завірення реєстраційних та ідентифікаційного документів спеціалістами державної установи (закладу) ветеринарної медицини, що зменшить витрати часу та коштів власника/утримувача на реєстрацію тварини та на оформлення/отримання ідентифікаційного документу. У зв’язку з цим та з метою удосконалення процесу ідентифікації та реєстрації тварин проектом наказу передбачається внесення певних змін до вимог до бирок вушних та форм установлених документів.

3. Суть проекту акта

З метою підвищення якості бирок для ідентифікації великої рогатої худоби передбачено уточнити вимоги до замкового механізму бирки, матеріал та механізм виготовлення якого повинен забезпечувати неможливість роз’єднання частин бирки, що виключає їх повторне використання.

Для оптимізації технологічного процесу реєстрації великої рогатої худоби із реєстраційної картки великої рогатої худоби виключено розділ щодо даних про стан здоров’я тварини та епізоотичний стан господарства, на заповнення та завірення якого відводилося три робочі дні відповідно до законодавства з ідентифікації та реєстрації тварин. На сьогоднішній день після ідентифікації тварини протягом семи днів від дати її народження до реєстраційної картки великої рогатої худоби передбачено вносити дані про стан здоров’я тварини. Такі дослідження (а саме на лейкоз, бруцельоз, лептоспіроз, туберкульоз та дата вакцинації проти сибірки) не проводяться протягом семиденного віку тварини і, відповідно, до реєстраційної картки не вносяться.

Також дані про епізоотичний стан господарства є динамічною інформацією, що змінюються протягом короткого проміжку часу і є найбільш актуальною перед переміщенням тварин з/до господарства. Проектом наказу передбачається актуалізація інформації щодо благополуччя господарства з певних хвороб, про що в паспорті великої рогатої худоби буде внесено відповідні дані спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини безпосередньо перед вибуттям тварини.

Для забезпечення достовірності проведеної ідентифікації тварин передбачено завірення реєстраційної картки великої рогатої худоби спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини, під контролем якої знаходиться господарство утримання тварини.

Для забезпечення належного контролю за епізоотичною ситуацією в країні та появою нових господарств з утримання та розведення тварин, які є окремими одиницями епізоотичного контролю, до реєстраційної картки господарства додано норму щодо завірення її спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини, під контролем якого перебуває господарство.

Інформація розділу ветеринарної картки до паспорта великої рогатої худоби про благополуччя господарства щодо інфекційних та інвазійних хвороб також втратила свою актуальність. Даний розділ виключено з паспорта великої рогатої худоби, що дозволить власнику отримувати ідентифікаційний документ у Адміністратора реєстру тварин безпосередньо після його оформлення, а це значно скоротить час на отримання документа власником.

Уточняється формулювання норми щодо ідентифікації тварини протягом семи днів від дати її народження. Для уникнення можливості іншого трактування норми наголошується, що навіть при переміщенні тварини із господарства до досягнення нею семиденного віку вона повинна бути ідентифікована відповідно до вимог Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04 грудня 2017 року № 642, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2018 року за № 166/31618.

4. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Закон України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин»;

Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04 грудня 2017 року № 642 «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2018 року за № 166/31618;

Реалізація проекту наказу не потребує внесення змін до інших чинних чи розроблення нових нормативно-правових актів.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного проекту наказу не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз впливу

Дія проекту наказу поширюється на всіх власників великої рогатої худоби – юридичних та фізичних осіб – на території держави.

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

Прийняття проекту наказу запровадить більш дієвий та досконалий механізм за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці, екологію та навколишнє природне середовище, громадське здоров’я, ринкове середовище.

Проект наказу за предметом правового регулювання не має негативного впливу на вказані та інші сфери суспільних відносин.

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект наказу є регуляторним актом, дія якого з поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб – власників великої рогатої худоби.

Прийняття проекту наказу не змінить розмір видатків з державного бюджету.

Ідентифікація та реєстрація тварин здійснюється за рахунок власника/утримувача згідно з тарифом, розрахованим відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.

Реалізація наказу матиме вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін, прогноз впливу додається.

Проект наказу не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України minagro.gov.ua та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів www.consumer.gov.ua для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

10.  Правова експертиза

Проект наказу підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

11.  Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки порушень принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект наказу не здійснює гендерного впливу.

12.  Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією.

13.  Прогноз результатів

Прийняття наказу забезпечить підвищення якості бирок для ідентифікації тварин, забезпечить скорочення часу на реєстрацію тварини, оформлення та отримання власником / утримувачем паспорта великої рогатої худоби при збереженні рівня епізоотичного контролю при переміщенні тварин, а також надасть можливість за необхідності вносити інформацію щодо племінних і продуктивних якостей тварини до державної електронної бази даних – Єдиного державного реєстру тварин.

 

В. о. Міністра аграрної політики та продовольства України                                                        Ольга ТРОФІМЦЕВА


Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби»

 

І. Визначення проблеми

Проект наказу розроблено з метою оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби в частині заповнення і завірення даних реєстраційної картки господарства, реєстраційної картки великої рогатої худоби та паспорта великої рогатої худоби при збереженні рівня епізоотичного контролю в господарстві, при переміщенні тварин, а також встановлення вимог до якості вушних бирок.

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби» розроблено з врахуванням вимог законодавства Європейського Союзу, а саме:

Регламенту (ЄС) 2016/1012 Європейського Парламенту та Ради
від 08 червня 2016 р. Про зоотехнічні та генеалогічні умови для розведення, торгівлі та вступу до Асоціації з розведення чистокровних тварин, розведення гібридних порід свиней та ембріональних продуктів і внаслідок цього внесення змін до Регламенту (ЄС) № 652/2014, Директиви Ради 89/608/ЄЕС та 90/425/ЄЕС і скасування деяких актів у галузі тваринництва («Регламент з розведення тварин»);

Директиви 64/432/ЄЕС від 26 червня 1964 р. про вплив проблем здоров’я тварин на торгівлю великою рогатою худобою та свинями у Співтоваристві;

Регламенту (ЄС) № 1760/2000 від 17 липня 2000 р., яким встановлюється система ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та маркування яловичини і продуктів з яловичини та яким скасовується Регламент Ради (ЄС)
№ 820/97.

На сьогоднішній день нормативно-правове регулювання ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби, оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби здійснюється наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04 грудня 2017 року № 642 «Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13 лютого 2018 року за № 166/31618.

Основними проблемами на сьогоднішній день є:

1) Розбіжності між даними Єдиного державного реєстру тварин (далі – Реєстр тварин) та реєстру потужностей (об’єктів) Держпродспоживслужби у кількості господарств, що здійснюють свою діяльність з розведення та утримання великої рогатої худоби, що впливає на контроль (нагляд) за епізоотичною ситуацією в країні.

У зв’язку з поширенням заразного вузликового дерматиту великої рогатої худоби у світі, наближенням хвороби до кордонів України та виникненням реальної загрози занесення цього захворювання на територію країни та з метою посилення державного ветеринарно-санітарного контролю (нагляду) за суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з вирощуванням і утриманням великої рогатої худоби, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів було ініційовано проведення обліку (інвентаризації) поголів’я великої рогатої худоби у суб’єктів господарювання.

Відповідно до наказу Держпродспоживслужби України
від 09 березня 2017 року № 150 «Про надання інформації щодо наявності поголів’я великої рогатої худоби» були встановлені розбіжності між даними Реєстру тварин та Держпродспоживслужби у кількості господарств, що здійснюють свою діяльність із розведення та утримання великої рогатої худоби.

Назва області
Кількість господарств юридичних осіб, що займаються розведенням та утриманням великої рогатої худоби
Не обліковуються в Держпродспожив-службі
Не зареєстровані в Єдиному державному реєстрі тварин
знаходяться на обліку в Держпродспоживслужбі станом на 01.10.2018 р.
зареєстровані в Єдиному державному реєстрі тварин станом на 13.12.2018 р.
Вінницька
196
213
17
 
Волинська
129
125
 
4
Дніпропетровська
70
89
19
 
Донецька
43
59
16
 
Житомирська
191
210
19
 
Закарпатська
43
45
2
 
Запорізька
47
48
1
 
Івано-Франківська
57
65
8
 
Київська
174
195
21
 
Кіровоградська
69
68
 
1
Луганська
47
44
 
3
Львівська
113
120
7
 
Миколаївська
56
53
 
3
Одеська
95
98
3
 
Полтавська
203
239
36
 
Рівненська
79
83
4
 
Сумська
123
124
1
 
Тернопільська
53
55
2
 
Харківська
129
139
10
 
Херсонська
27
31
4
 
Хмельницька
154
134
 
20
Черкаська
171
182
11
 
Чернівецька
57
41
 
16
Чернігівська
203
209
6
 
Усього:
2529
2669
187
47

За результатами проведеного обліку поголів’я великої рогатої худоби, що розводиться та утримується у господарствах суб’єктів господарювання, було встановлено, що у більшості ситуацій суб’єкти господарювання реєструють свої господарства в Реєстрі тварин, а інформування органів, що здійснюють державний ветеринарно-санітарний контроль (нагляд), здійснюється в момент настання такої потреби.

Для забезпечення належного контролю за епізоотичною ситуацією в країні та появою нових господарств з утримання та розведення тварин, які є окремими одиницями епізоотичного контролю, до реєстраційної картки господарства додано норму щодо завірення її спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини, під контролем якої перебуває господарство.

2) Відсутність даних про стан здоров’я тварини в заповненій Реєстраційній картці великої рогатої худоби (далі – РК ВРХ), що надходить до Адміністратора Єдиного державного реєстру тварин для проведення реєстрації тварини в Реєстрі тварин, є порушенням вимог законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин.

На сьогоднішній день після ідентифікації тварини протягом семи днів від дати її народження до РК ВРХ не вносяться дані про стан здоров’я тварини, а саме дослідження на лейкоз, бруцельоз, лептоспіроз, туберкульоз та дата вакцинації проти сибірки за відсутності таких досліджень, враховуючи вік тварини.

Як приклад, відсутність дати вакцинації проти сибірки зумовлена вимогами Інструкції про заходи з профілактики та боротьби з сибіркою тварин, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства агропромислового комплексу України від 25 січня 2000 року № 4, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 березня 2000 року
за № 136/4357, відповідно до якої перше профілактичне щеплення проти сибірки молодняка великої рогатої худоби здійснюється після досягнення ним
тримісячного віку.

3) Внесення даних до РК ВРХ та паспорта великої рогатої худоби (далі – паспорт тварини) про епізоотичний стан (благополуччя) господарства не є постійною інформацією та може бути неактуальною через короткий проміжок часу. Даний запис у РК ВРХ та паспорті тварини не застосовується та не використовується в роботі спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини. Актуалізація інформації про благополуччя господарства з певних хвороб буде зазначатися в розділі переміщення паспорта тварини спеціалістом державної установи (закладу) ветеринарної медицини безпосередньо перед вибуттям тварини з господарства.

4) В окремих випадках є складності з прикріпленням бирок на вуха тварин через пружність пластику замкового механізму бирки, що призводить до втрати бирки твариною або зіпсуванню бирки під час її кріплення на вухо.

Для визначення реальної ситуації було проведено аналіз даних Реєстру тварин щодо проведеної ідентифікації великої рогатої худоби та кількості замовлених дублікатів бирок великої рогатої худоби за останні три роки.

Показник
Рік
2016
2017
2018
Кількість проідентифікованої великої рогатої худоби, голів
 
 
 
 юридичними особами
416573
420654
432343
 фізичними особами
239368
276875
708003
Кількість замовлених дублікатів бирок великої рогатої худоби
 
 
 
 юридичними особами
55201
44171
71705
 фізичними особами
293
450
489
Відношення проведеної ідентифікації до замовлених дублікатів бирок, %
 
 
 
 юридичними особами
13,2
10,5
16,5
 фізичними особами
0,12
0,16
0,06

З метою підвищення якості бирок вушних для ідентифікації великої рогатої худоби передбачено уточнити вимоги до замкового механізму бирки, матеріал та механізм виготовлення якого повинен забезпечувати неможливість роз’єднання частин бирки, що виключає їх повторне використання.

Визначені проблеми не можуть бути розв’язані за допомогою ринкових механізмів і потребують державного регулювання.

Вищезазначені проблеми справляють негативний вплив як на фізичних, так і на юридичних осіб за рахунок ускладнення контролю за епізоотичною ситуацією в країні, випадків втрати вушних бирок та потреби в оптимізації реєстраційного та ідентифікаційного документа в частині заповнення даних про стан здоров’я тварини та епізоотичного благополуччя господарства.

Основні групи (підгрупи), на які проблеми справляють вплив:

0
Так
Ні
Громадяни
+
-
Держава
+
-
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва
+
-

Запропоноване регулювання відповідає формі та рівню державного регулювання відносин, потребі у вирішенні існуючих проблем та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

Враховуючи обґрунтовану необхідність державного регулювання зазначених суспільних відносин, та з метою вирішення існуючих проблем розроблено проект наказу «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби», яким пропонується уточнити вимоги до замкового механізму бирки для забезпечення належної якості засобів ідентифікації, оптимізувати форму реєстраційної картки господарства, РК ВРХ та паспорта тварини, що дасть можливість забезпечити ефективне державне регулювання в сучасних ринкових умовах.

ІІ. Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття проекту наказу є забезпечення належної якості вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, визначення найбільш раціональної та оптимальної форми реєстраційної картки господарства, РК ВРХ та паспорта тварини, оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби з врахуванням вимог законодавства Європейського Союзу.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи
Опис альтернативи
Збереження status quo
Такий спосіб залишить неврегульованими з боку держави визначені проблеми.
Status quo не забезпечить чіткого виконання вимог законодавства та не надасть змоги досягнути поставлених цілей, у зв’язку з чим такий спосіб не є прийнятним.
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляції)
У разі застосування такого способу стає реальною загроза:
ігнорування громадянами та суб’єктами господарювання – власниками тварин вимог законодавства з ідентифікації та реєстрації тварин;
невиконання вимог актів вищої юридичної сили;
створення ситуації, за якої неможливо виконати зобов’язання України стосовно вимог законодавства Європейського Союзу з ідентифікації та реєстрації тварин в частині охорони та захисту здоров’я, життя людей та тварин.
До того ж вважаємо, що врегулювання зазначених проблем не може бути здійснено за допомогою ринкових механізмів (саморегуляції), оскільки вищезазначені питання регулюються виключно нормативно-правовими актами.
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
Запропонований спосіб досягнення цілей є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта.
Прийняття проекту наказу забезпечить розв’язання визначених проблем, відповідатиме вимогам законодавства України та принципам державної регуляторної політики.
Прийняття проекту наказу сприятиме виконанню зобов’язань України щодо гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу.
Лише у даний спосіб можна вирішити вказані проблеми найкращим чином.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження status quo
Не передбачаються.
Ігнорування громадянами та суб’єктами господарювання даних, обов’язкових до заповнення в РК ВРХ, про стан здоров’я тварини за відсутності будь-яких досліджень стану здоров’я тварини у віці 7 днів.
Занижена ефективність контролю за епізоотичною ситуацією в країні при відсутності даних, вчасного повідомлення про початок діяльності нового господарства з розведення та утримання великої рогатої худоби.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, що передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
Не передбачаються.
Ігнорування громадянами та суб’єктами господарювання даних, обов’язкових до заповнення в РК ВРХ, про стан здоров’я тварини за відсутності будь-яких досліджень стану здоров’я тварини у віці 7 днів.
Занижена ефективність контролю за епізоотичною ситуацією в країні при відсутності даних, вчасного повідомлення про початок діяльності нового господарства з розведення та утримання великої рогатої худоби.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, що передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
Підвищить ефективність виявлення, локалізації, контролю і ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб тварин.
Оптимізує запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб.
Інтегрує галузь ідентифікації та реєстрації тварин до загальноєвропейського ринку продукції тваринництва.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, що передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року №

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження status quo
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
 
 
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
 
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.
Зменшить витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби за рахунок підвищення вимог до якості вушних бирок. Вартість комплекту дублікатів бирок становить 34 грн (з ПДВ) та розрахована у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Підвищить ефективність виявлення, локалізації, контролю і ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб тварин.
Оптимізує запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб.
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
У результаті прийняття проекту наказу можливе коригування вартості послуг, у зв’язку з чим ціна послуги з ідентифікації та реєстрації може як зрости, так і знизитися за рахунок зростання або зменшення вартості складових послуги відповідно до сучасних економічних реалій, при цьому ціна буде

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Збереження status quo
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за утримання корів молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за утримання корів молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
 
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.
Можливість отримання спеціальної бюджетної дотації за утримання корів молочного, молочно-м’ясного та м’ясного напряму продуктивності, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.
Зменшить витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби за рахунок підвищення вимог до якості вушних бирок. Вартість комплекту дублікатів бирок становить 34 грн (з ПДВ), розрахована у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Підвищить ефективність виявлення, локалізації, контролю і ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб тварин.
Оптимізує запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб.
Інтегрує галузь ідентифікації та реєстрації тварин до загальноєвропейського ринку продукції тваринництва.
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року
№ 392.
У результаті прийняття проекту наказу можливе коригування вартості послуг, у зв’язку з чим ціна послуги з ідентифікації та реєстрації може як зрости, так і знизитися за рахунок зростання або зменшення вартості складових послуги відповідно до сучасних економічних реалій, при цьому ціна буде економічно обґрунтованою.

Під дію регулювання підпадають всі суб’єкти господарювання на території держави.

Суб’єкти підприємницької діяльності
Кількість господарств, які здійснюють діяльність з розведення та утримання великої рогатої худоби, згідно з даними Єдиного державного реєстру тварин
 станом на 26.12.2018
Юридичні особи
2669
Фізичні особи – підприємці
194

Витрати на одного суб’єкта господарювання і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, становитимуть

Альтернатива
Витрат на ідентифікацію та реєстрацію однієї голови великої рогатої худоби, гривень (з ПДВ)
Витрати на дублікат половини комплекту бирок (одна бирка на одне вухо), гривень
(з ПДВ)
Витрати на дублікат комплекту бирок (дві бирки на два вуха), гривень
(з ПДВ)
Збереження status quo
68
17
34
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
68
17
34
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
68
17
34

Витрати на всіх суб’єктів господарювання і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, становитимуть


з/п
Показник
2016 рік
2017 рік
2018 рік
Прогнозований показник на
2019 рік
1
Кількість проідентифікованої великої рогатої худоби юридичними особами, голів
416 573
420 654
432 343
423 190
2
Кількість замовлених дублікатів бирок великої рогатої худоби юридичними особами, усього
55 201
44 171
71 705
21 159
 
із них:
 
 
 
 
2.1
половина комплекту
35 055
24 341
38 463
12 103
2.2
комплект
20 146
19 830
33 242
9 056
3
Відсоток замовлених дублікатів бирок відносно проведеної ідентифікації тварин, %
13,2
10,5
16,5
5
4
Витрати власників тварин юридичних осіб на замовлення дублікатів бирок великої рогатої худоби, усього грн
1 130 205
960 015
1 574 205
513 655
 
із них:
 
 
 
 
4.1
половин комплектів
525 825
365 115
576 945
205 751
4.2
комплектів
604 380
594 900
997 260
307 904

Обчислення прогнозованих показників на 2019 рік здійснювалося таким чином:

1) пункт 1 – вираховується як середній показник суми кількості проідентифікованої великої рогатої худоби юридичними особами за 2016–2018 роки;

2) пункт 2 – вираховується як 423 190 х 5/100, де 5 – прогнозований відсоток замовлення дублікатів бирок, визначений з огляду на запровадження вимог до замкового механізму бирок, затверджених проектом наказу;

3) пункт 2.1 – вираховується як співвідношення прогнозованих показників півкомплектів та комплектів бирок, розраховане на співвідношенні цих показників протягом 2016–2018 років:

∑ п. 2.1 за роки х 100 / ∑ п. 2 за роки = 57,2 %,

що складає 21 159 х 57,2 / 100 = 12 103 (половин комплектів);

4) пункт 4 – вираховується як:

п. 2.1 х 17, де 17 грн – вартість дублікату половини комплекту бирок;

п. 2.2 х 34, де 34 грн – вартість дублікату комплекту бирок.

Розрахунок витрат власників тварин юридичних осіб на замовлення дублікатів бирок великої рогатої худоби у 2016–2018 роках здійснювався із застосуванням тарифів на роботи і послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, де вартість дублікату половини комплекту бирок становить 15 грн, а вартість дублікату комплекту бирок становить 30 грн.

У прогнозованому розрахунку витрат власників тварин юридичних осіб на замовлення дублікатів бирок великої рогатої худоби застосовується вартість згідно з Тарифами на роботи і послуги з ідентифікації і реєстрації тварин, затвердженими наказом Державного підприємства «Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин» від 14 вересня 2018 року № 111, де вартість дублікату половини комплекту бирок становить 17 грн, а вартість дублікату комплекту бирок становить 34 грн.

У результаті прийняття проекту наказу можливе коригування вартості послуг, у зв’язку з чим ціна послуги з ідентифікації та реєстрації може як зрости, так і знизитися за рахунок зростання або зменшення вартості складових послуги відповідно до сучасних економічних реалій, при цьому ціна буде економічно обґрунтованою та розрахованою відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності
Бал результативності
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
4
Поставлені цілі можуть бути досягнуті повною мірою, усі важливі аспекти проблем існувати не будуть.
Збереження status quo
1
Без визначення на законодавчому рівні вимог до вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, що забезпечать належну їх якість, раціональної та оптимальної форми реєстраційної картки господарства, РК ВРХ та паспорта тварини, оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби з врахуванням вимог законодавства Європейського Союзу досягнути поставлених цілей неможливо. Проблеми продовжать існувати.
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
1
Без визначення на законодавчому рівні вимог до вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, що забезпечать належну їх якість, раціональної та оптимальної форми реєстраційної картки господарства, РК ВРХ та паспорта тварини, оптимізації технологічного процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби з врахуванням вимог законодавства Європейського Союзу досягнути поставлених цілей неможливо. Проблеми продовжать існувати.


Рейтинг результативності
Вигоди
Витрати
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу
Надасть можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.
Зменшить витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби за рахунок підвищення вимог до якості вушних бирок. Вартість комплекту дублікатів бирок становить 34 грн (з ПДВ), розрахована у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
Підвищить ефективність виявлення, локалізації, контролю та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб тварин.
Оптимізує запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб.
Інтегрує галузь ідентифікації та реєстрації тварин до загальноєвропейського ринку продукції тваринництва.
Забезпечить виконання зобов’язань України щодо гармонізації законодавства України до законодавства Європейського Союзу
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин, розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розраховані у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від
07 лютого 2018 року
№ 107.
Дає змогу досягнути всіх поставлених цілей та врегулювати усі важливі аспекти проблем.
Збереження status quo
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
 
Ігнорування громадянами та суб’єктами господарювання даних, обов’язкових до заповнення в РК ВРХ, про стан здоров’я тварини за відсутності будь-яких досліджень стану здоров’я тварини у віці 7 днів.
Занижена ефективність контролю за епізоотичною ситуацією в країні при відсутності даних, вчасного повідомлення про початок діяльності нового господарства з розведення та утримання великої рогатої худоби.
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розрахована у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від
07 лютого 2018 року
№ 107.
Не вирішує жодної проблеми та не дає досягнути жодної із поставлених цілей.
 
Вирішення проблем за допомогою ринкових механізмів (саморегуляція)
Можливість реалізовувати продукцію тваринництва.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
 
Ігнорування громадянами та суб’єктами господарювання даних, обов’язкових до заповнення в РК ВРХ, про стан здоров’я тварини за відсутності будь-яких досліджень стану здоров’я тварини у віці 7 днів.
Занижена ефективність контролю за епізоотичною ситуацією в країні при відсутності даних, вчасного повідомлення про початок діяльності нового господарства з розведення та утримання великої рогатої худоби.
Розмір вартості проведення ідентифікації та реєстрації тварин, розрахований у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Витрати власників тварин на замовлення дублікатів вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби, вартість комплекту яких становить 34 грн (з ПДВ), розрахована у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
24 червня 2016 року
№ 392.
Підтримка галузі тваринництва за відповідними напрямами бюджетної дотації, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 107.
Не вирішує жодної проблеми та не дає досягнути жодної із поставлених цілей.
 


V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначених проблем

Вказані вище проблеми планується розв’язати шляхом прийняття проекту наказу, який зможе забезпечити ефективне державне регулювання ідентифікації та реєстрації тварин у сучасних ринкових умовах.

Запропоновані проектом наказу зміни до порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби забезпечать розв’язання вказаних проблем за допомогою таких механізмів:

звернення власника юридичної особи до державної установи (закладу) ветеринарної медицини для завірення реєстраційної картки господарства визначить механізм інформування органів, що здійснюють державний ветеринарно-санітарний контроль (нагляд) про створення (появу) нового господарства з утримання та розведення великої рогатої худоби, що забезпечить якісний нагляд та дієвий контроль за епізоотичною ситуацією в регіоні та в цілому в країні;

виключення даних про стан здоров’я тварини в заповненій РК ВРХ, що надходить до Адміністратора Єдиного державного реєстру тварин для проведення реєстрації тварини в Реєстрі тварин та виключення заповнення даних про благополуччя господарства з паспорта тварини, оптимізує технологічний процес реєстрації тварин, видачі паспорта тварини, скасує норми законодавства, які потребують додаткового підтвердження (уточнення) та які фактично неможливо виконати;

виготовлення вушних бирок для ідентифікації великої рогатої худоби із зміненим замковим механізмом буде забезпечено за рахунок проведення прозорої тендерної процедури, в якій зможе брати участь максимальна кількість виробників, що займаються даним видом виробництва.

Даний проект наказу має високий ступінь ефективності, оскільки беззаперечно призведе до вдосконалення та оптимізації технологічного процесу з ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

За даними Реєстру тварин протягом 2018 року ідентифіковано та зареєстровано в Реєстрі тварин 432,3 тис. голів великої рогатої худоби, які належать суб’єктам господарювання.

Наразі реєстрацію великої рогатої худоби у Реєстрі тварин здійснюють 763 спеціалісти 573 державних установ ветеринарної медицини (районних та міських).

У такий спосіб в середньому по країні один спеціаліст державної установи здійснює 566 реєстрацій ідентифікованих тварин, які належать суб’єктам господарювання.

Державні установи ветеринарної медицини утримуються за рахунок коштів місцевих (обласних) бюджетів. Середній посадовий оклад спеціаліста державної установи ветеринарної медицини складає 3 723 грн, отже, вартість однієї робочої години становить 23,2 грн.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання для державних установ ветеринарної медицини

Процедура регулювання для державних установ ветеринарної медицини
Планові витрати часу на процедуру
Вартість часу спеціаліста державної установи ветеринарної медицини, грн
(вартість
1 робочої год. 23,20 грн)
Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного працівника
Оцінка кількості спеціалістів державних установ ветеринарної медицини, що підпадають під дію процедури регулювання
Витрати на адміністрування регулювання
 (за рік), гривень
Реєстрація однієї голови великої рогатої худоби у Реєстрі тварин
3 хв
1,16 грн
566
763
656,5
Складання звітності, архівування документів
4 год/місяць
92,80
12
763
1113,6

Отже, час на внесення до Реєстру тварин фактів ідентифікації тварин та формування відповідної звітності та архівів спеціалістами державних установ ветеринарної медицини в рік оплачується з міських бюджетів коштами на суму 1 млн 350,5 тис. грн.

VIІ. Обґрунтування строку дії акта

Враховуючи безперервність функціонування системи ідентифікації та реєстрації сільськогосподарських тварин, проект наказу доцільно запроваджувати на необмежений термін з можливістю внесення змін до нього.

VIІІ. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію проекту наказу не очікується.

Оцінка можливості впровадження проекту наказу та виконання його вимог фізичними та юридичними особами – власниками сільськогосподарських тварин висока.

Реалізація запропонованого проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Для юридичних та фізичних осіб – власників тварин впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з ідентифікацією та реєстрацією власних тварин.

Для юридичних та фізичних осіб впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних із необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта.

Проект наказу відповідає принципам державної регуляторної політики.

Державний нагляд і контроль за додержанням вимог акта здійснюватиметься Держпродспоживслужбою України в межах компетенції в установленому законом порядку.

ІХ. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності регуляторного акта є відсутність звернень юридичних та фізичних осіб щодо дії цього регуляторного акта, а також:

кількість господарств суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта;

кількість ідентифікованих та зареєстрованих тварин;

кількість замовлених дублікатів вушних бирок для ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби.

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

Рівень поінформованості власників тварин щодо запровадження регуляторного акта – середній через оприлюднення на сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Х. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься шляхом аналізу даних Реєстру тварин.

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Департаментом тваринництва Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься:

базове – через рік після набрання чинності регуляторним актом;

повторне – через два роки після набрання чинності регуляторним актом;

періодичне – раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

Наукові установи для здійснення відстеження не залучатимуться.

Одержані при здійсненні повторного відстеження результативності значення показників результативності порівнюються із значеннями показників, що були одержані при здійсненні базового відстеження.

 

В. о. Міністра аграрної політики та продовольства України                                                    Ольга ТРОФІМЦЕВА


ПРОГНОЗ ВПЛИВУ

реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

На території країни планується оптимізувати технологічний процес ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби в частині заповнення і завірення даних реєстраційної картки господарства, реєстраційної картки великої рогатої худоби і паспорта великої рогатої худоби при збереженні рівня епізоотичного контролю у господарстві, при переміщенні тварин, а також сприяти підвищенню якості вушних бирок шляхом затвердження проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби та Порядку оформлення і видачі паспорта великої рогатої худоби».

Оцінка впливу проекту наказу на інтереси держави, права та інтереси суб’єктів господарювання та громадян:

проект наказу буде здійснювати вплив на державу, фізичних осіб та суб’єктів господарювання.

Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Заінтересована сторона
Ключовий інтерес
Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників
(у числовому або якісному вимірі)
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)
короткостроковий вплив (до року)
середньостроковий вплив (більше року)
Інтереси держави
Виконання Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
Сприяння виконанню Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
 
Сприяння виконанню Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони
 
Можливість племінної роботи на базі даних Єдиного державного реєстру тварин
Оптимізація процесу ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби
Підтримка рівня епізоотичного контролю у країні
Можливість контролю епізоотичного стану тварини та господарство при переміщенні тварин
Накопичення інформації про племінних тварин у Єдиному державному реєстрі тварин
Можливість точного контролю місць перебування тварин. від яких отримують продукцію, дозволить підвищити якість та безпечність продукції для споживання населенням.
Інтереси суб’єктів господарювання
Зменшення витрат власника тварин (часу та коштів) на процес ідентифікації та реєстрації тварин
 
Зменшення порушень термінів ідентифікації та реєстрації тварин
Зменшення витрат на замовлення дублікатів бирок для ідентифікації тварин
Зменшення порушень термінів ідентифікації та реєстрації тварин
 
Зменшення витрат часу та коштів на отримання і оформлення реєстраційних та ідентифікаційних документів на тварин
 
 
Спрощення отримання ідентифікаційних документів для власника тварини
Підвищення якості бирок
Вартість послуги не збільшиться (розраховано відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392)
Інтереси фізичних осіб (громадян)
Зменшення витрат власника тварин (часу та коштів) на процес ідентифікації та реєстрації тварин
 
Зменшення порушень термінів ідентифікації та реєстрації тварин
Зменшення витрат на замовлення дублікатів бирок для ідентифікації тварин
Зменшення порушень термінів ідентифікації та реєстрації тварин
 
Зменшення витрат часу та коштів на отримання і оформлення реєстраційних та ідентифікаційних документів на тварин
 
Можливість точного контролю місць перебування тварин. від яких отримують продукцію, дозволить підвищити якість та безпечність продукції для споживання людиною.
Спрощення отримання ідентифікаційних документів для власника тварини
Підвищення якості бирок
Вартість послуги не збільшиться (розраховано відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392)

Наразі вартість послуги з ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби у господарствах фізичних осіб – 33,40 грн, у господарствах юридичних осіб – 68 грн, а вартість дубліката комплекта бирок 34 грн.


Змiни до Порядку.docx

Додаток 1 до Змін Паспорт ВРХ.doc

додаток 1 РК господарства.doc

додаток 5 Бирка.doc

додаток 9 Відомість переміщення 2018.docx

Порівняльна Таблиця.docx