портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

В 2016 році Держрибагентство представить концепцію розвитку державного флоту

Опубліковано 24 грудня 2015 року, 16:51

Практично всі судна державної власності зафрахтовані тобто орендуються приватними компаніями для здійснення риболовного промислу або вантажних перевезень. При цьому більшість договорів з фрахтувальниками була укладена  в кінці 90-х та 2000-х рр., компанії-фрахтувальники нерідко є афілійованими з колишнім керівництвом галузі та часто недобросовісно виконують умови договорів. Крім того, Україна фактично не отримує океанський вилов риби від своїх судів. Заявив на брифінгу 24 грудня голова Держрибагентства України Ярема Ковалів.

Останнім прикладом непрозорої схеми щодо незаконного заволодіння державним майном України є спроба офшорної компанії-фрахтувальника CowenManagmant SA (Багамські о-ви), заволодіти вантажним танкером «Таманський».

 «Тільки завдяки оперативному втручанню Держрибагентства та Керченського «МРП» вдалося зупинити незаконний продаж на аукціоні судна «Таманський» 14 грудня у Туреччині. Прокуратурою Туреччини розпочате судове провадження проти капітана за спробу заволодіти держаним майном,– зазначив Ярема Ковалів.

«Наразі на фінальній стадії підготовка позову до Морської Арбітражної Комісії при Торгово-промисловій палаті України про розрив фрахту і скасування заборгованості. Окрім цього, ми  готуємо позов України проти Росії  щодо скасування незаконної реєстрації права власності на судно Російською Федерацією  під час націоналізації майна Керченського порту. Ми не визнаємо цих дій. Впевнені, що вони не будуть визнані світовою спільнотою», - наголосив Голова Держрибагенства.

Новим керівництвом Держрибагентства та компаній-судновлаників було здійснено оперативні заходи для покращення умов співпраці з фрахтувальниками суден океанічного флоту. Зокрема змінено порт приписки та класифікаційне товариство на українські. В результаті процесу переговорів було відновлено отримання фрахтових платежів, підвищено орендні ставки за додатковими договорами у 1,5 рази до рівня ринкової кон’юнктури. Досягнуто домовленість щодо списання збитків, що були нараховані за невиконання зобов’язань минулим керівництвом в попередні періоди. Сплачена існуюча заборгованість за договором позик та здійснюється процес виведення з-під застави судна «Професор Михайло Александров». Також міжнародні адвокати залучені до   підготовки позиції України щодо повернення  судна «Олександр Буряченко», втраченого державою в 2014 році.

Ярема Ковалів зазначив: «Сьогодні Україна в оперативному порядку вирішує надважливі питання захисту інтересів державного флоту оперативно. Ми зупинили незаконний продаж танкеру «Таманський», відмінили нараховані збитки та підняли фрахтові ставки на океанічних суднах. Питання  флоту, нових підходів до його використання та розвитку вимагає комплексного підходу з боку держави. Зараз Держрибагентство уже працює в цьому напрямі і у 2016 році представить відповідну концепцію розвитку», - наголосив Ярема Ковалів.

Довідково: Станом на 2015 рік  в Азово-Чорнорморському басейні  експлуатуються 380 маломірних суден (від 6 до 12 метрів), 69 малотоннажних суден (від 12 метрів до 45 метрів), а також 100 великотоннажних суден  (більше 45 метрів). Серед  великотоннажних  суден 11 є океанічних, 4 з них належать державі.  Впродовж останніх 20 років використання   океанічного риболовного флоту, а також  океанічного та морського вантажного флоту є неефективним та  стикається з величезною кількістю  проблем.

 Станом на початок року не менш критичним було становище з океанічним флотом України. За 20 років Україною було втрачено фактично весь океанічній флот, з 280 суден саном на 1991 рік – наразі лишилося 11.  З них 4 судна у держаній власності  - «Іван Голубець», «Олексій Слободчиков» та «Професор Михайло Александров» (Нова Зеландія), «Капітан Русак» (Мавританія). Дії непрофесійного керівництва  призвели до того, що у  2014 році  частина державного океанічного флоту увійшла в статус технічного дефолту за договорами позики. За тривале невиконання зобов’язань за договором українській стороні було нараховано 5 млн дол США збитків, що загрожувало потенційним зверненням стягнення  судна –  «Професор Михайло Александров». Всі судна все ще перебували в порту приписки Севастополь та в Російському класифікаційному товаристві, а також працювали за невигідними умовами фрахту.

 Прес-служба Мінагрополітики