портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Парламентські слухання: формат земельної реформи буде визначений у тісній взаємодії з усіма учасниками ринку

Опубліковано 22 грудня 2016 року, 16:21

Як відзначив у своєму виступі перший заступник Міністра агрополітики Максим Мартинюк, на окремих етапах становлення сільського господарства обмеження на продаж землі були необхідним запобіжним заходом, до яких вдавались багато європейських країн. Однак багаторазово пролонгована дія мораторію призвела до суттєвих викривлень окремих елементів агропромислового комплексу.

21 грудня відбулися парламентські слухання, присвячені пошуку оптимальної моделі регулювання обігу сільськогосподарських земель в Україні. В обговоренні взяли участь понад 600 осіб – представників фермерських господарств, професійних об’єднань у сфері АПК, науковців, експертів, представники виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. 

Як відзначив у своєму виступі перший заступник Міністра агрополітики Максим Мартинюк, на окремих етапах становлення сільського господарства обмеження на продаж землі були необхідним запобіжним заходом, до яких вдавались багато європейських країн. Однак багаторазово пролонгована дія мораторію призвела до суттєвих викривлень окремих елементів агропромислового комплексу. Зокрема, вони проявляються в утворенні надвеликих аграрних формувань, переважанні в рослинництві культур з найпростішим циклом виробництва, такі як зернові, соняшник, кормові, а також негативних тенденціях у соціальній сфері. На сьогодні єдиним джерелом отримання доходу із землі для власників, що не бажають або не спроможні її обробляти, є здача останньої в оренду за необгрунтовано-низькими ставками.

«Усі дії та рішення в контексті земельної реформи повинні розглядатись через призму розвитку сільських територій, - відзначив Максим Мартинюк. - У сільській місцевості має бути сформований середній клас, який стане драйвером економічної активності та створення робочих місць. Інструменти досягнення цієї мети можуть бути різними, однак очевидно, що трансформація не можлива без зміни формату земельних відносин».

Він підкреслив, що ризики, які можуть виникнути під час реалізації реформи, піддаються нівелюванню на підготовчому етапі шляхом впровадження на законодавчому рівні механізмів, які дозволяють обмежити надмірну концентрацію, уникнути лендлордизації, захиститися від тіньового капіталу, не допустити входу іноземців, а встановленням нижнього порогу ціни знімається питання щодо продажу землі за безцінь.

У ході парламентських слухань було визначено, що розробка концепції національної моделі обігу земель сільськогосподарського призначення має здійснюватися в тісній взаємодії уповноважених органів влади - Мінагрополітики, Мінекономрозвитку, Мінфіну, Мінюсту, Держгеокадастру за безпосередньої участі учасників земельних відносин, асоціацій, органів місцевого самоврядування та представників громадськості. Проект концепції має пройти громадські обговорення.

Довідково:

Мораторій (заборона) на відчуження земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва був запроваджений Законом України від 18.01.2001 № 2242–III “Про угоди щодо відчуження земельної частки паю”, який на сьогодні втратив чинність.

На сьогодні згідно з пунктом 15 розділу X “Перехідні положення” Земельного кодексу України до набрання чинності законом про обіг земель сільськогосподарського призначення, але не раніше 1 січня 2018 року, купівля-продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення не допускається.

 

Прес-служба Мінагрополітики