портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Переваги для споживачів, виробників та територіальних громад

Опубліковано 18 березня 2019 року, 12:33

Переваги для споживачів

Споживачі, купуючи продукт з географічним зазначенням (ГЗ), отримують гарантовану якість зі специфічними регіональними характеристиками. Географічне зазначення підтверджує такі переваги відповідного продукту:

Якість

Гарантія найвищої якості продуктів з ГЗ забезпечується трьома рівнями контролю:

  • сам виробник гарантує якість своєї продукції через дотримання специфікації;
  • контроль якості з боку асоціації виробників;
  • контроль якості зовнішнім незалежним сертифікаційним органом.

Захист від підробки

ГЗ інформують про місце походження продукту: де він був винайдений і виготовляється до сьогодні за традиційною технологією. Всі зареєстровані продукти з ГЗ вносяться у національний і загальноєвропейський реєстри, ця інформація є публічною, і споживачі можуть її самостійно перевірити.

Натуральність і автентичність

Продукти з ГЗ виробляються з натуральних складників без додавання ГМО і синтетичних домішок. Часто продукти з ГЗ є водночас органічними продуктами.

Зв’язок з культурною спадщиною

Продукти з ГЗ - це не просто їжа, це частина кулінарної спадщини того чи іншого народу. Для споживачів, а особливо туристів, це можливість відчути культуру на смак. Часто продукти з ГЗ є свого роду смачним сувеніром. Крім того, продукти з ГЗ – це продукт для гурманів.

Переваги для виробників

Виробники продукції з маркою ГЗ можуть ефективніше захищати свої права і збільшувати ринок збуту, адже реєстрація ГЗ на продукт дає виробникам такі переваги:

Підтверджує високу якість та безпечність їхньої продукції, її унікальність та традиційність.

Продукти з захищеними ГЗ належать до сегменту преміум-класу. Таким чином, завдяки ГЗ виробники можуть диференціювати свій продукт серед аналогічних на ринку і завоювати довіру споживачів.

Утворює колективну інтелектуальну власність, захищаючи продукт від підробки й дозволяючи об'єднанню виробників спільно користуватися перевагами цього продукту із доданою вартістю.

Це право захищається міжнародними угодами, європейським і українським законодавством. Управління цим правом інтелектуальної власності належить асоціації виробників відповідного продукту. Іншими словами, жоден виробник, який знаходиться за межами географічної зони, ідентифікованої у специфікації продукту, не має права використовувати зареєстровану назву продукту. Більше того, таким виробникам забороняється вказувати на пакуванні написи «у стилі», «типу», «за методом», «як вироблений у», «імітація», «зі смаком і ароматом», «схожий на» або «подібний на» щодо назви зареєстрованого ГЗ.

Дозволяє зберегти традиційну технологію виробництва

Адже саме традиційна технологія лягає в основу специфікації, і всі виробники, які хочуть використовувати ГЗ, зобов’язані її дотримуватися.

Приваблює туристів

Продукти з ГЗ є елементом кулінарної спадщини народу і свого роду смачним сувеніром. Саме тому туристам цікаво відвідати місця виробництва цих особливих продуктів і спробувати культуру місцевих жителів на смак.

Допомагає збільшити обсяги збуту і вийти на нові ринки за межами зони виробництва

Завдяки контролю якості і сертифікації продукту до нього зростає довіра споживачів, які готові платити більше за безпечну, якісну, натуральну і традиційну продукцію.

Всі перелічені чинники зрештою мотивують споживачів купувати продукти з ГЗ і платити за них більше, ніж за аналогічні продукти індустріального виробництва, а виробникам - заробляти більше.

Переваги для сільських територій (територіальних громад)

Реєстрація ГЗ не тільки відкриває виробникам нові торговельні можливості, а й допомагає зберегти місцеві традиції, підвищує туристичну привабливість сільських територій та сприяє їх розвитку. 

З одного боку, виробництво продуктів з ГЗ допомагає зберегти традиційний промисел як економічний вираз ідентичності певної території. Тобто сприяючи виробництву автентичних якісних продуктів, ГЗ водночас сприяють збереженню автентики виробничих процесів та зайнятості місцевого населення.

В той же час, успіх продуктів з ГЗ сприяє розвитку суміжних сфер: етногастрономічного туризму, виробництву сувенірної продукції, ресторанному та готельному бізнесу, а разом з ними, знову таки – зростанню зайнятості місцевого населення і збільшенню прибутків як місцевого бізнесу, так і місцевих бюджетів.