портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Географічні зазначення

Опубліковано 01 лютого 2019 року, 03:10

Географічні зазначення – це один з видів добровільного захисту товарів від недобросовісної конкуренції та ефективний інструмент колективного просування товарів на ринках. Знак географічного зазначення наноситься на продукт і посвідчує його високу якість, довгу традицію виробництва і особливий зв’язок з територією, де його виготовляють. Це можуть бути грунтові та кліматичні особливості, що вирізняють певне географічне місце, традиційні методи виробництва, що забезпечують унікальні властивості товару. Товар може бути захищено таким зазначенням на державному та міжнародному рівні, що посилює конкурентоспроможність товару на ринках завдяки його унікальності.

Географічним зазначенням може бути захищена більшість харчових продуктів та напоїв, призначених для споживання людиною: м’ясо, молочні продукти, риба, мед, фрукти, овочі, напої, зроблені з використанням екстрактів рослин, хліб, макаронні вироби, випічка, торти, печиво, цукерки, шоколад, пиво, вино, спиртні напої тощо.

Географічні зазначення активно використовуються в країнах-членах ЄС для підвищення рівня впізнаваності виробників з метою привернення підвищеної уваги споживачів до відповідних продовольчих товарів.

Приклади європейских знаків ГЗ