Проект Закону України від 02 лютого 2023

Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів

Цей Закон визначає основні правові, економічні та організаційні засади забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів, які перебувають в обігу на території України, а також, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї з метою забезпечення сталого управління водними біоресурсами, запобігання незаконному, непідзвітному та нерегульованому рибальству, сприяння збереженню, раціональному використанню і штучному розведенню (відтворенню) і охороні водних біоресурсів, а також захисту прав та економічних інтересів суб’єктів господарювання. 

Розділ I

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 

Стаття 1. Визначення термінів

1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні: 

1) вантажна партія простежуваних водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів (далі – вантажна партія) – вантаж, який складається з однієї або декількох партій водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, отриманих в результаті здійснення промислового рибальства, дослідного вилову, діяльності спеціального товарного рибного господарства, партій водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, отриманих в результаті здійснення аквакультури та/або партій водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, прийнятий до перевезення одним транспортним засобом від одного вантажовідправника на адресу одного або декількох вантажоодержувачів по одній або декількох спеціалізованих товарно-транспортних накладних;

2) виробничий структурний підрозділ суб’єкта рибного господарства – виробничо-господарська одиниця суб’єкта рибного господарства, що забезпечує здійснення господарської діяльності суб’єктів рибного господарства у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів;

3) виробничий структурний підрозділ суб’єкта аквакультури – виробничо-господарська одиниця суб’єкта аквакультури, що забезпечує здійснення господарської діяльності суб’єктів аквакультури у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів;

4) відповідальний працівник – працівник виробничого структурного підрозділу суб’єкта рибного господарства або виробничого структурного підрозділу суб’єкта аквакультури, відповідальний за добування (вилов), вивантаження водних біоресурсів, внутрішнє переміщення та внесення інформації про простежувані водні біоресурси та/або продукцію, вироблену з водних біоресурсів, до електронної системи простежуваності походження водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів;

5) відповідальний працівник рибоприймального пункту – призначений суб’єктом рибного господарства працівник, відповідальний за приймання, облік, водних біоресурсів та маркування партій водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, отриманих в результаті здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства на рибоприймальному пункті, а також внесення інформації до електронної системи простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів щодо водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів;

6) водойми та/або технологічні пристрої для цілей аквакультури – рибогосподарські водні об’єкти (їх частини), рибогосподарські технологічні водойми, акваторії (водного простору) внутрішніх морських вод, територіального моря, виключної (морської) економічної зони України, технологічні пристрої і споруди надані в користування для цілей аквакультури;

7) електронна система простежуваності походження водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів (далі – Електронна система) – інформаційно-комунікаційна система, яка є функціональною підсистемою Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства, що забезпечує збирання, обробку, накопичення, використання, узагальнення, облік, зберігання, передачу, захист використання інформації/відомостей про операції з простежуваними водними біоресурсами та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів під час здійснення промислового рибальства, дослідного вилову та діяльності спеціального товарного рибного господарства, операції з простежуваними водними біоресурсами та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів, під час здійснення аквакультури та/або експортно-імпортних операцій, реекспорту простежуваних водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів;

8) електронний журнал обліку суб’єкта рибного господарства – складова Електронної системи, що забезпечує внесення оператором простежуваності інформації до Електронної системи про види та обсяги добутих (виловлених) водних біоресурсів, операцію з простежуваними водними біоресурсів та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів, під час здійснення промислового рибальства, дослідного вилову та діяльності спеціального товарного рибного господарства;

9) електронний журнал обліку суб’єкта аквакультури – складова Електронної системи, що забезпечує внесення оператором простежуваності інформацію до Електронної системи про операції з простежуваними водними біоресурсами та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів під час здійснення аквакультури, види та обсяги добутих (виловлених) водних біоресурсів;

10) неовульована ікра – ікра, що була отримана способом механічного відокремлення від сполучної тканини яєчників (ястиків) водного біоресурсу;

11) оператор простежуваності – суб’єкт господарювання, який провадить господарську діяльність у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, в тому числі перший продавець, перший покупець, покупець, вантажовідправник, вантажоодержувач, перевізник, відповідальний працівник рибоприймального пункту та відповідальний працівник;

12) операції з простежуваними водними біоресурсами та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів, під час здійснення промислового рибальства, дослідного вилову та діяльності спеціального товарного рибного господарства (далі – операції з об’єктами промислового рибальства) – добування (вилов), вивантаження, приймання, облік, переробка, внутрішнє переміщення, маркування, транспортування, продаж (реалізація), експортні-імпортні операції, реекспорт, вилучення з обігу та утилізація простежуваних водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів;

13) операції з простежуваними водними біоресурсами та/або продукцією, виробленою з водних біоресурсів, під час здійснення аквакультури (далі – операції з об’єктами аквакультури) – добування (вилов), штучне розведення (відтворення) водних біоресурсів, інтродукція, акліматизація, реакліматизація, надання рекреаційних послуги у сфері аквакультури, вивантаження, приймання, облік, переробка, внутрішнє переміщення, маркування, транспортування, продаж (реалізація), експортні-імпортні операції, реекспорт, вилучення з обігу та утилізація продукції аквакультури;

14) овульована ікра - ікра, що була отримана від водних біоресурсів на стадії дозрівання, способом вільного відокремленням ікринок від яєчників (ястиків) методом зціджування;

15) партія водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, отриманих в результаті здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства (далі – партія промислового рибальства) – простежувані водні біоресурси та/або продукція, вироблена з водних біоресурсів, певного обсягу (кількості), виду, однакової товарної форми, одного біологічного стану, що походять з одного географічного району та одного рибогосподарського водного об’єкту (його частини), добутих (виловлених) одним виробничим структурним підрозділом суб’єкта рибного господарства, вивантажених та облікованих на рибоприймальному пункті протягом однієї доби з моменту виходу риболовного судна з його місця базування або здійснення добування (вилову) водних біоресурсів шляхом їх збирання;

16) партія водних біоресурсів та/або продукції, виробленої з водних біоресурсів, отримана в результаті здійснення операції з об’єктами аквакультури (далі – партія аквакультури) – простежувані водні біоресурси та/або продукція, вироблена з водних біоресурсів, певного обсягу (кількості) виду, однакової товарної форми, одного біологічного стану, добутих (виловлених) з однієї водойми та/або технологічного пристрою для цілей аквакультури одним виробничим підрозділом суб’єкта аквакультури протягом однієї доби з моменту початку здійснення добування (вилову) водних біоресурсів;

17) перший покупець – суб’єкт господарювання, автентифікований і авторизований в Електронній системі, який здійснив купівлю партії аквакультури та/або партії промислового рибальства у першого продавця;

18) перший продавець – суб’єкт рибного господарства або суб’єкт аквакультури, автентифікований і авторизований в Електронній системі, який здійснив добування (вилов) простежуваних водних біоресурсів;

19) повідомлення про продаж – складова Електронної системи, що забезпечує можливість першому покупцю та/або покупцю внести інформацію про здійснення операції про продаж (реалізацію) партії промислового рибальства та/або партії аквакультури до Електронної системи;

20) покупець – суб’єкт господарювання, автентифікований і авторизований в Електронній системі, який здійснив купівлю партії аквакультури та/або партії промислового рибальства у першого покупця або у іншого суб’єкта господарювання;

21) простежувані водні біоресурси та/або продукція, вироблена з водних біоресурсів (далі – простежувані водні біоресурси та/або продукція з них) – водні біоресурси добуті (виловлені) під час здійснення промислового рибальства, дослідного вилову, аквакультури, або діяльності спеціального товарного рибного господарства та/або продукція, вироблена з водних біоресурсів;

22) простежуваність – можливість ідентифікувати простежувані водні біоресурси та/або продукцію з них, операторів простежуваності, партію промислового рибальства, партію аквакультури, операції з об’єктами аквакультури, операції з об’єктами промислового рибальства;

23) релевантний географічний район – морський район, що вважається одиницею для цілей географічної класифікації в рибальстві, сформований через посилання на підрайон, сектор або підсектор ФАО або, у відповідних випадках, економічну зону або зону, обмежену географічними координатами відповідно до міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України або рибогосподарський водний об'єкт (його частина) або водойми та/або технологічні пристрої для цілей аквакультури;

24) сертифікат походження водних біоресурсів – документ, що видається компетентним органом країни походження або країни-експортера та підтверджує простежуваність, законність добування (вилову) водних біоресурсів та країну їх походження;

25) спеціалізована товарно-транспортна накладна для простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них (далі – ттн-риба) – єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, що формується в Електронній системі оператором простежуваності, призначений для транспортування, обліку партій аквакультури, партій промислового рибальства та/або вантажної партії на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення таких партій та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання партій аквакультури, партій промислового рибальства, їх оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку складений в електронній формі;

26) харчова ікра осетроподібних видів риб  харчовий продукт, вироблений із обробленої овульованої або неовульованої ікри всіх видів водних біоресурсів родин осетрових (Acipenseridae) та веслоносових (Polyodontidae).

2. Інші терміни у цьому Законі вживаються у значеннях, наведених у Господарському кодексі України, Податковому кодексі України, Законах України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про аквакультуру», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про ветеринарну медицину», «Про автомобільний транспорт», «Про захист прав споживачів».

 

Стаття 2. Сфера дії Закону

1. Цей Закон регулює відносини у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них.

2. Вимоги щодо діяльності операторів простежуваності у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них щодо простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них регулюються цим Законом, з урахуванням особливостей визначених Законами України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», «Про побічні продукти тваринного походження, не призначені для споживання людиною» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».


Стаття 3. Законодавство у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Законодавство у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них ґрунтується на нормах Конституції України і складається з цього Закону, інших законодавчих актів, міжнародних договорів України, які застосовуються в Україні в порядку, передбаченому Законом України «Про міжнародні договори України», та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

2. Якщо міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені в цьому Законі, застосовуються правила міжнародного договору України.

 

Розділ II

ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ПРОСТЕЖУВАНОСТІ ПОХОДЖЕННЯ ВОДНИХ БІОРЕСУРСІВ ТА/АБО ПРОДУКЦІЇ З НИХ 


Стаття 4. Суб’єкти державного регулювання у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Державне регулювання у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень.

2. Кабінет Міністрів України у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них:

затверджує порядок ведення електронної системи простежуваності походження водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів;

затверджує порядок видачі, відмови у видачі, переоформлення, анулювання сертифіката походження водних біоресурсів;

затверджує критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них;

здійснює інші повноваження відповідно до Конституції та законів України.

3. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них:

затверджує вимоги до маркування партій промислового рибальства та партій аквакультури;

затверджує порядок формування, використання ттн-риба та її форму;

затверджує порядок ведення електронного журналу обліку суб’єкта рибного господарства;

затверджує порядок ведення електронного журналу обліку суб’єкта аквакультури;

затверджує порядок додаткового маркування харчової ікри осетроподібних видів риб;

здійснює інші повноваження відповідно до Конституції та законів України.

4. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них:

забезпечує розроблення нормативно-правових актів у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

здійснює державний нагляд і контроль у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

здійснює інші повноваження відповідно до Конституції та законів України.

 

Розділ IIІ

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОСТЕЖУВАНОСТІ 


Стаття 5. Принципи простежуваності

1. Оператори простежуваності під час здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства, операцій з об’єктами аквакультури, зобов’язані забезпечити простежуваність походження водних біоресурсів та/або продукції з них відповідно до вимог цього Закону.

2. До основних принципів простежуваності належать:

рівність прав і законних інтересів операторів простежуваності;

забезпечення захисту інтересів держави;

гарантування прав та законних інтересів кожного оператора простежуваності;

об’єктивність та неупередженість здійснення державного нагляду та контролю;

законність;

відкритість, прозорість, плановість та системність державного контролю;

уніфікованість законодавства з європейськими та світовими стандартами у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них;

прозорість під час здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства та операцій з об’єктами аквакультури;

обов’язковість авторизації та автентифікації операторів простежуваності;

обов’язковість фіксування всіх операцій з об’єктами промислового рибальства та операцій з об’єктами аквакультури та внесення відомостей щодо кожної з таких операцій до Електронної системи;

безоплатність та рівність доступу до Електронної системи;

недопущення використання простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них, отриманих в результаті незаконного, непідзвітного, нерегульованого рибальства;

дотримання умов міжнародних договорів України.

3. Всі водні біоресурси, добуті (виловлені) під час здійснення промислового рибальства, дослідного вилову, аквакультури та діяльності спеціального товарного рибного господарства або набуті іншим законним шляхом, підлягають простежуваності. Процедура простежуваності регулюється цим Законом.

 

Розділ ІV

ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ

 

Стаття 6. Основні засади ведення Електронної системи

1. Електронна система є складовою Єдиної державної електронної системи управління галуззю рибного господарства.

2. Основними засадами ведення Електронної системи є:

1) автоматизації процесів створення, прийняття, збирання, накопичення, обробки, обліку та надання інформації (даних) у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

2) доступності та зручності отримання послуг у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

3) прозорості надання адміністративних послуг у сфері простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

4) обов’язковості внесення до електронної системи інформації (даних) про операції з об’єктами промислового рибальства та про операції з об’єктами аквакультури;

5) відкритості та доступності інформації (даних) Електронної системи, у тому числі доступності через визначені Кабінетом Міністрів України інші державні інформаційні системи;

6) презумпції достовірності інформації (даних), яка міститься в Електронній системі;

7) гарантування державою в особі власника (держателя) Електронної системи об’єктивності, актуальності, достовірності, повноти та захищеності інформації (даних), яка міститься в Електронній системі, від несанкціонованих змін;

8) відповідальності суб’єктів, що здійснюють внесення інформації (даних) до Електронної системи, за достовірність та повноту внесених даних;

9) законності одержання, зберігання, обробки та поширення інформації (даних), яка міститься в Електронній системі;

10) автоматизованої фіксації в Електронній системі всіх дій будь-яких осіб з інформацією (даними), яка міститься в електронній системі;

11) розподільного зберігання даних, що містяться в Електронній системі, для забезпечення їх цілісності.

3. Власником (держателем) та адміністратором Електронної системи є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

Технічним адміністратором Електронної системи є державне підприємство, яке належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

Порядок ведення електронної системи простежуваності походження водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів, затверджується Кабінетом Міністрів України.

4. Внесення відомостей до Електронної системи забезпечується суб’єктами електронної системи у строки, з періодичністю та у порядку, визначеному цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.


Стаття 7. Суб’єкти Електронної системи

1. Суб’єктами Електронної системи є:

оператори простежуваності;

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості та його територіальні органи;

органи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні особи та фізичні особи-підприємці, яким у встановленому порядку надано доступ до Електронної системи;

фізичні особи, яким у встановленому порядку надано доступ до Електронної системи.


Стаття 8. 

Електронна система має такі складові:

ттн-риба;

електронний журнал обліку суб’єкта рибного господарства;

електронний журнал обліку суб’єкта аквакультури;

сертифікат походження водних біоресурсів;

повідомлення про продаж.


Стаття 9. Відомості Електронної системи 

1. Електронна система містить інформацію/відомості про:

операторів простежуваності, в тому числі виробничі структурні підрозділи суб’єкта рибного господарства, виробничі структурні підрозділи суб’єкта аквакультури, відповідальних працівників, відповідальних працівників рибоприймального пункту;

простежувані водні біоресурсів та/або продукцію з них;

операції з об’єктами промислового рибальства;

операції з об’єктами аквакультури;

перших продавців, перших покупців та покупців;

простежуваність походження водних біоресурсів та/або продукції з них;

релевантний географічний район походження простежуваних водних біоресурсів

водойми та/або технологічні пристрої для цілей аквакультури

інформацію про рибоприймальний пункт;

електронний журнал обліку суб’єкта рибного господарства;

електронний журнал обліку суб’єкта аквакультури;

повідомлення про продаж простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них;

маркування партій промислового рибальства та партій аквакультури;

здійснення заходів державного нагляду (контролю);

ттн-риба;

інша інформація/відомості, які можуть підтвердити ланцюг простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них та законності добутих (виловлених) простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них з урахуванням вимог цього Закону.

2. Оператори простежуваності зобов’язані своєчасно вносити об’єктивні, достовірні та повні відомості до Електронної системи, передбачені цим Законом.

3. Обробка та захист персональних даних в Електронній системі здійснюється згідно із Законами України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та «Про захист персональних даних».


Розділ V

ПРОСТЕЖУВАНІСТЬ ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБ’ЄКТАМИ ПРОМИСЛОВОГО РИБАЛЬСТВА

 

Стаття 10. Операції з об’єктами промислового рибальства

1. Операції з об’єктами промислового рибальства підлягають обов’язковому внесенню операторами простежуваності до Електронної системи.

2. Простежуваність під час здійснення операції з об’єктами промислового рибальства здійснюється за партіями промислового рибальства відповідно до вимог цього Закону.

3. Особливості здійснення добування (вилову) об'єктів промислу визначаються Законом України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів».


Стаття 11. Облік добутих (виловлених) водних біоресурсів

1. Результати здійснення добування (вилову) водних біоресурсів заносяться відповідальним працівником до електронного журналу обліку суб’єкта рибного господарства не пізніше ніж через дві години з моменту вивантаження добутих (виловлених) водних біоресурсів та/або продукції з них на рибоприймальний пункт, але в будь-якому разі до їх внутрішнього переміщення, транспортування або переробки.

2. Електронний журнал обліку суб’єкта рибного господарства ведеться в електронній формі засобами Електронної системи в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

3. Облік (вивантаження, визначення біологічного стану, виду, кількості, сортування за видами) добутих (виловлених) водних біоресурсів здійснюється з обов’язковим внесенням інформації відповідальним працівником до електронного журналу суб’єкта рибного господарства.

 

Стаття 12. Формування партій промислового рибальства

1. Після проведення операцій з обліку добутих (виловлених) водних біоресурсів здійснюється їх вивантаження на рибоприймальний пункт, формування та маркування партій промислового рибальства.

2. Приймання добутих (виловлених) водних біоресурсів, їх облік (зважування, визначення розміру) здійснюється відповідальним працівником рибоприймального пункту з обов’язковим внесенням інформації про такі дії до електронного журналу обліку суб’єкта рибного господарства.

3. Зважування та визначення розміру прийнятих водних біоресурсів здійснюється відповідальним працівником рибоприймального пункту за допомогою сертифікованого обладнання.

4. Під час формування партій промислового рибальства не допускається змішування добутих (виловлених) водних біоресурсів з різних риболовних суден, виробничих структурних підрозділів суб’єкта рибного господарства, релевантних географічних районів.

5. Інформація про сформовану партію промислового рибальства вноситься до Електронної системи відповідальним працівником рибоприймального пункту.


Стаття 13. Продаж партії промислового рибальства

1. Кожен продаж (реалізація) партії промислового рибальства здійснюється шляхом формування в Електронній системі повідомлення про продаж першим покупцем або покупцем партії промислового рибальства.

2. Продаж (реалізація) партії промислового рибальства повинна здійснюватись з дотриманням вимог Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про ветеринарну медицину».

3. Перший продаж (реалізація) партії промислового рибальства відбувається між першим продавцем і першим покупцем шляхом подання першим покупцем повідомлення про продаж партій промислового рибальства засобами Електронної системи не пізніше двох годин з моменту здійснення такої операції з об'єктами промислового рибальства.

4. Усі подальші операції з об'єктами промислового рибальства (продаж (реалізація), утилізація, транспортування), партіями промислового рибальства, які здійснюються продавцями мають відбуватись з обов’язковим внесенням інформації до Електронної системи.

5. Повідомлення про продаж партії промислового рибальства має містити таку інформацію:

1) щодо продавця: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), її місцезнаходження, ідентифікаційний код, контактний телефон або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), місцезнаходження;

2) номер та дату укладання договору купівлі-продажу та/або видаткової накладної, акта прийому-передачі вантажної партії;

3) ідентифікаційний номер партії промислового рибальства, найменування, обсяг (вага) або у відповідних випадках, кількість особин, вартість, термін придатності;

4) номер ттн-риба, за якою здійснювалася закупівля партії промислового рибальства;

5) альфа-3 код ФАО для кожного виду водних біоресурсів (за наявності) та релевантний географічний район;

6) країна походження (у випадку, якщо партію промислового рибальства було імпортовано);

7) про рибоприймальний пункт;

8) про місце продажу (реалізації).

6. У випадку, якщо перший продавець партії промислового рибальства, здійснює транспортування партії промислового рибальства для подальшого продажу (реалізації) або утилізації, він зобов’язаний протягом двох годин з моменту початку здійснення таких дій, внести інформацію до Електронної системи. Транспортування партії промислового рибальства супроводжується ттн-риба.

7. Оператори простежуваності повинні мати можливість ідентифікувати інших операторів простежуваності, що постачають, та яким постачаються партії промислового рибальства.


Стаття 14. Вимоги щодо маркування партій промислового рибальства

1. Партії промислового рибальства під час здійснення транспортування, продажу (реалізації), експортно-імпортних операцій, реекспорту повинні бути належно марковані для забезпечення простежуваності кожної партії промислового рибальства.

2. Маркування партій промислового рибальства відбувається відповідно до вимог Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», з урахуванням особливостей визначених цим Законом.

3. Маркування партій промислового рибальства обов'язково повинне містити таку інформацію:

назва та відомості що дають змогу ідентифікувати партію промислового рибальства;

інформація про риболовне судно на якому здійснювалось добування (вилов) водних біоресурсів;

релевантний географічний район;

альфа-3 код ФАО для кожного виду водних біоресурсів (за наявності);

дату добування (вилову) або дату виробництва та мінімальний термін придатності водних біоресурсів та/або продукції з них;

обсяги кожного виду водних біоресурсів в кілограмах, наведені як маса нетто, або, у належних випадках, кількість особин, або одиницях кінцевої продукції;

назви та адреси першого продавця та рибоприймального пункту;

обов’язкова інформація про харчові продукти, визначена розділом III Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», яка не передбачена пунктами 1-7 цієї частини.

4. Вимоги до маркування партій промислового рибальства затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

 

Стаття 15. Особливості простежування водних біоресурсів під час здійснення дослідного вилову водних біоресурсів

1. Дослідний вилов водних біоресурсів, який здійснюється операторами простежуваності підлягає простежуваності у порядку, визначеному статтями 10-14 цього Закону.

2. Внесення інформації до Електронної системи в частині використання простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них під час здійснення дослідного вилову для наукових досліджень та їх подальшої утилізації забезпечує наукова установа, що здійснювала спеціальне використання водних біоресурсів для наукових цілей.

 

Розділ VI

ПРОСТЕЖУВАНІСТЬ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ З ОБ’ЄКТАМИ АКВАКУЛЬТУРИ 

 

Стаття 16. Операції з об’єктами аквакультури

1. Операції з об’єктами аквакультури підлягають обов’язковому внесенню операторами простежуваності до Електронної системи.

2. Простежуваність під час здійснення операції з об’єктами аквакультури здійснюється за партіями аквакультури відповідно до вимог цього Закону.

3. Особливості здійснення добування (вилову) об'єктів аквакультури визначаються Законом України «Про аквакультуру».


Стаття 17. Облік та формування партій аквакультури

1. Результати здійснення добування (вилову) водних біоресурсів заносяться відповідальним працівником до електронного журналу обліку суб’єкта аквакультури не пізніше ніж через дві години з моменту добування (вилову) водних біоресурсів з водойми та/або технологічного пристрою для цілей аквакультури, але в будь-якому разі до їх внутрішнього переміщення, транспортування або переробки.

2. Електронний журнал обліку суб’єкта аквакультури ведеться в електронній формі засобами Електронної системи в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

3. Добування (вилов), штучне розведення (відтворення) водних біоресурсів, інтродукція, акліматизація, реакліматизація, надання рекреаційних послуги у сфері аквакультури, вивантаження, приймання, облік, внутрішнє переміщення, маркування водних біоресурсів здійснюється з обов’язковим внесенням інформації відповідальним працівником до електронного журналу суб’єкта аквакультури.

4. Облік (зважування та сортування) об’єктів аквакультури здійснюється виробничим структурним підрозділом суб’єкта аквакультури за допомогою сертифікованого обладнання після їх добування (вилову) з водойми або технологічного пристрою для цілей аквакультури на рибницькому господарстві.

5. За результатами обліку (зважування та сортування) об'єктів аквакультури відповідальна особа вносить інформацію до електронного журналу обліку суб’єкта аквакультури засобами Електронної системи за формою, визначеною центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

6. Під час обліку (зважування та сортування) об'єктів аквакультури забороняється змішування об’єктів аквакультури різних видів, товарних форм та біологічного стану, а також об’єктів аквакультури, добутих (виловлених) із різних водойм та технологічних пристроїв для цілей аквакультури.

7. Після обліку (зважування та сортування) об’єктів аквакультури відбувається формування та маркування партії аквакультури.


Стаття 18. Продаж партії аквакультури

1. Кожен продаж (реалізація) партії аквакультури здійснюється шляхом формування в Електронній системі повідомлення про продаж першим покупцем або покупцем партії аквакультури.

2. Продаж (реалізація) партії аквакультури повинна здійснюватись з дотриманням вимог Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та «Про ветеринарну медицину».

3. Перший продаж (реалізація) партії аквакультури відбувається між першим продавцем і першим покупцем шляхом подання першим покупцем повідомлення про продаж партій аквакультури засобами Електронної системи не пізніше двох годин з моменту здійснення такої операції з партією аквакультури.

4. Усі подальші операції з об'єктами аквакультури (продаж (реалізація), утилізація, транспортування), партіями аквакультури, які здійснюються продавцями мають відбуватись з обов’язковим внесенням інформації до Електронної системи.

5. Повідомлення про продаж партії аквакультури має містити таку інформацію:

1) щодо продавця: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), її місцезнаходження, ідентифікаційний код, контактний телефон або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), місцезнаходження;

2) номер та дату укладання договору купівлі-продажу та/або видаткової накладної, акта прийому-передачі вантажної партії;

3) ідентифікаційний номер партії аквакультури, найменування, обсяг (вагу) або у відповідних випадках, кількість особин, вартість, термін придатності, інформацію про партію аквакультури;

4) номер ттн-риба, за якою здійснювалася закупівля партії аквакультури;

5) альфа-3 код ФАО для кожного виду водних біоресурсів (за наявності) та релевантний географічний район;

6) країна походження (у випадку, якщо партію аквакультури імпортовано).

6. У випадку, якщо перший продавець партії аквакультури, здійснює транспортування партії аквакультури для подальшої продажу (реалізації) або утилізації, він зобов’язаний протягом двох годин з моменту початку здійснення таких дій, внести відповідну інформацію до Електронної системи. Транспортування партії аквакультури супроводжується ттн-риба.

7. Оператори простежуваності повинні мати можливість ідентифікувати інших операторів простежуваності, що постачають, та яким постачаються партії аквакультури.


Стаття 19. Вимоги щодо маркування партій аквакультури

1. Партії аквакультури під час здійснення транспортування, продажу (реалізації), експортно-імпортних операцій, реекспорту повинні бути належно марковані для забезпечення простежуваності кожної партії аквакультури.

2. Маркування партії аквакультури відбувається відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», з урахуванням особливостей визначених цим Законом.

3. Маркування для всіх партій аквакультури повинне містити таку інформацію:

назва та відомості що дають змогу ідентифікувати партію аквакультури;

назва виробничого структурного підрозділу суб’єкта аквакультури;

назва водойми та/або технологічного пристрою для цілей аквакультури;

альфа-3 код ФАО для кожного виду водних біоресурсів (за наявності);

дату добування (вилову) або дату виробництва та мінімальний термін придатності;

обсяги кожного виду водних біоресурсів в кілограмах, наведені як маса нетто, або, у належних випадках, кількість особин, або одиницях кінцевої продукції;

назви та адреси першого продавця;

обов’язкова інформація про харчові продукти, визначена розділом III Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», яка не передбачена пунктами 1-7 цієї частини.

4. Вимоги до маркування партій аквакультури затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

 

Стаття 20. Особливості маркування харчової ікри осетроподібних видів риб

1. Під час обігу харчової ікри осетроподібних видів риб обов’язковим є додаткове маркування у відповідності до вимог Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою зникнення.

2. Порядок додаткового маркування харчової ікри осетроподібних видів риб затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах рибного господарства та рибної промисловості.

3. Операції з об’єктами аквакультури (харчовою ікрою осетроподібних видів риб) без додаткового маркування партій аквакультури забороняються.

4. Назва харчового продукту, виготовленого з овульованої ікри або неовульованої ікри осетроподібних видів риб, повинна містити зазначення «з овульованої ікри» або «з неовульованої ікри».


Розділ VІІ 

ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСПОРТУВАННЯ ПРОСТЕЖУВАНИХ ВОДНИХ БІОРЕСУРСІВ ТА/АБО ПРОДУКЦІЇ З НИХ 


Стаття 21. Особливості транспортування простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Транспортування простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них здійснюється шляхом формування вантажної партії від одного вантажовідправника на адресу одного або декількох вантажоодержувачів по одній або декількох ттн-риба з обовʼязковим внесенням інформації, в тому числі щодо перевізника, до Електронної системи.

2. За умови зміни перевізника під час транспортування вантажної партії відповідна інформація вноситься до ттн-риба.

3. Ттн-риба обов’язково має містити таку інформацію:

1) дату і місце складання;

2) щодо вантажовідправника: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), її місцезнаходження, ідентифікаційний код, контактний телефон або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), місцезнаходження;

3) інформація щодо вантажоодержувача: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), її місцезнаходження, ідентифікаційний код, контактний телефон або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), місцезнаходження;

4) інформація щодо перевізника: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності), її місцезнаходження, ідентифікаційний код, контактний телефон або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), місцезнаходження;

5) назва, кількість, основні характеристики, ознаки та відомості, що дають змогу ідентифікувати партію аквакультури та/або партію промислового рибальства як вантажу партію;

6) мінімальний термін придатності, з урахуванням вимог Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» та іншого законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини;

7) альфа-3 код ФАО для кожного виду водних біоресурсів (за наявності) та релевантний географічний район;

8) обсяг кожного транспортованого виду водних біоресурсів в кілограмах у масі продукту, розподілені за типом товарної форми продукту, або, у відповідних випадках, кількість особин;

9) інформацію про транспортний засіб, причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер);

10) пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних працівників вантажовідправника, вантажоодержувача, перевізника (водія та/або експедитора);

11) інформацію щодо релевантного географічного району;

12) номер та дату укладання договору (договорів) купівлі-продажу та/або видаткової накладної, акта прийому-передачі щодо вантажної партії;

13) вартість вантажної партії відповідно до договору купівлі-продажу партії.

4. Порядок формування, використання ттн-риба та її форма затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.

5. Строк дії ттн-риба не може перевищувати мінімальний термін придатності партії аквакультури або партії промислового рибальства, що транспортується, визначений на маркуванні.

Ттн-риба анулюється автоматично в Електронній системі по закінченню мінімального терміну придатності вантажної партії.

 

Розділ VIIІ

ДЕРЖАВНИЙ НАГЛЯД І КОНТРОЛЬ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ПРОСТЕЖУВАНИХ ВОДНИХ БІОРЕСУРСІВ ТА/АБО ПРОДУКЦІЇ З НИХ

 

Стаття 22. Особливості здійснення державного нагляду і контролю у сфері простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Державний нагляд і контроль у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них здійснюється центральним органом виконавчої влади, що  реалізує державну політику у сфері рибного господарства з метою:

стримування, запобігання та ліквідації незаконних, непідзвітних та нерегульованих операцій з об’єктами промислового рибальства та операцій з об'єктами аквакультури;

реалізації державної політики у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них;

виконання зобов'язань за міжнародними договорами України щодо збереження та раціонального використання водних біоресурсів під час провадження господарської діяльності у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них;

державного контролю за походженням простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них.

2. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері простежуваності водних біоресурсів та/або продукції з них затверджуються Кабінетом Міністрів України.

 

Стаття 23. Відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Порушення законодавства у сфері забезпечення простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільну відповідальність, передбачену законом.

2. За порушення порядку внесення, невнесення, несвоєчасне внесення, внесення недостовірних інформації/відомостей до Електронної системи щодо здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства та операції з об’єктами аквакультури оператори простежуваності, інші фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи несуть відповідальність у порядку, встановленому законом.

3. Здійснення операцій з об’єктами промислового рибальства та операцій з об’єктами аквакультури, отриманих шляхом здійснення незаконного, непідзвітного та нерегульованого промислового рибальства та аквакультури, забороняється.

4. Здійснення операцій з об'єктами промислового рибальства та операцій з об’єктами аквакультури з використанням фальсифікованої продукції (простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них) забороняється.

 

Розділ IX

ПРОСТЕЖУВАНІСТЬ ПІД ЧАС ЗДІЙСНЕННЯ ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНИХ ОПЕРАЦІЙ

 

Стаття 24. Простежуваність під час здійснення експортно-імпортних операцій

1. Транспортування простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них вітчизняного та іноземного походження під час здійснення експортно-імпортних операцій та реекспорту, здійснюється у порядку, визначеному цим Законом, з урахуванням положень Митного кодексу України, Законів України «Про ветеринарну медицину», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» та іншим законодавством.

2. Кожна партія добутих (виловлених) простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них під час здійснення експортно-імпортних операцій та реекспорту повинна супроводжуватись сертифікатом походження водних біоресурсів.

3. Митне оформлення під час здійснення експортно-імпортних операцій та реекспорту простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них, здійснюється за наявності сертифіката походження водних біоресурсів, міжнародного ветеринарного сертифіката та інших документів передбачених законодавством з обов’язковим внесенням інформації до Електронної системи.

4. Сертифікат походження водних біоресурсів видається безоплатно центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

5. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства проводить перевірку документів, необхідних для підтвердження ланцюга простежуваності, походження та законності добутих (виловлених) простежуваних водних біоресурсів та/або продукції з них засобами Електронної системи.


Стаття 25. Сертифікат походження водних біоресурсів

1. Для одержання сертифіката походження водних біоресурсів заявник подає заяву в електронній формі програмними засобами Електронної системи, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства.

До заяви додаються (у випадку неможливості отримання відповідних відомостей в порядку інформаційної взаємодії):

договір купівлі-продажу, на підставі якого експортується, реекспортується вантажна партія;

рахунок-фактура (інвойс) та специфікація на вантажну партію, що експортується, з вказаним десятизначним кодом товару, згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД);

ттн-риба.

Порядок видачі, відмови у видачі, переоформлення, анулювання сертифіката походження водних біоресурсів затверджуються Кабінетом Міністрів України.

2. Видача сертифіката походження водних біоресурсів або відмова у його видачі здійснюється протягом двох календарних днів з дня отримання від оператора простежуваності заяви та документів, необхідних для його видачі.

3. Строк дії сертифіката походження водних біоресурсів обмежується строком завершення зовнішньоторговельних операцій з конкретною вантажною партією.

4. Підставою для відмови у видачі сертифіката походження вилову водних біоресурсів є:

негативний висновок міжнародних організацій або прибережних держав, у зоні юрисдикції яких здійснювався добування (вилов) водних біоресурсів;

внесення риболовного судна до переліку суден, задіяних у незаконному, непідзвітному та нерегульованому рибальстві;

подання неповного пакета документів, необхідних для отримання сертифіката походження водних біоресурсів;

виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих оператором простежуваності;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства України та міжнародних договорів України.

5. Сертифікат походження водних біоресурсів анулюється з таких підстав:

заява оператора простежуваності про анулювання сертифіката походження водних біоресурсів;

ліквідація юридичної особи, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, якій видано сертифікат походження водних біоресурсів;

рішення суду про анулювання сертифіката походження водних біоресурсів.

6. Рішення про анулювання сертифіката походження водних біоресурсів видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, не пізніше п’яти робочих днів з дня видання відповідного наказу.

7. Дія сертифіката походження водних біоресурсів припиняється через 10 робочих днів з дня прийняття рішення про його анулювання.

8. Сертифікат походження водних біоресурсів переоформлюється у разі виявлення у виданому сертифікаті походження водних біоресурсів технічної помилки.

9. Для переоформлення сертифіката походження водних біоресурсів оператор простежуваності подає відповідну заяву, до якої додаються документи, що підтверджують наведену в заяві інформацію.

10. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви про переоформлення сертифіката походження водних біоресурсів видає переоформлений сертифікат або повідомляє про відмову в його переоформленні.

11. Підставою для відмови у переоформленні сертифіката походження водних біоресурсів є подання неповного пакета документів, необхідних для його переоформлення.

 

Розділ X

МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

Стаття 26. Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них

1. Україна бере участь у міжнародному співробітництві з питань простежуваності походження водних біоресурсів та/або продукції з них відповідно до норм міжнародного права.

2. У разі, коли міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що містяться в цьому Законі, застосовуються правила такого міжнародного договору.

 

Розділ XІ

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 


1. Цей Закон набирає чинності через рік з дня його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури».

2. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1) у Законі України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 17, ст.155 із наступними змінами):

у статті 1:

абзац двадцять другий викласти в такій редакції:

«переробка водних біоресурсів ‒ зміна первинних властивостей водних біоресурсів (гідробіонтів) із застосуванням різноманітних способів технологічної обробки (охолодження, заморожування, філетування, розбирання, соління, маринування, нагрівання, в’ялення, копчення, сушіння, обробка консервантами, кислотами, лугами чи ферментами, фізико-хімічна, біологічна, термічна обробка, консервування, подрібнення, розбирання, приготування, пакування, фасування чи поєднання цих процесів або підготовка водних біоресурсів для реалізації будь-яким іншим способом);»;

абзац сьомий частини першої статті 7 виключити;

абзац восьмий статті 23 виключити;

у статті 24:

частину першу після слова «, підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та переробки продуктів лову (у разі необхідності суб'єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій)» виключити;

частини тринадцяту та п’ятнадцяту виключити;

у частині шістнадцятій слова «, підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та переробки продуктів лову (у разі необхідності суб'єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій)» виключити;

2) абзац сороковий частини першої статті 1 Закону України «Про аквакультуру» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, № 43, ст. 616 із наступними змінами) після слів «юридичні» доповнити словами «особи, фізичні особи-підприємці»;

3) у Законі України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» (Відомості Верховної Ради України, 2019, № 7, ст. 41 із наступними змінами):

частину першу статті 3 після слів «Про доступ до публічної інформації» доповнити словами «, «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»;

статтю 6 доповнити частиною дванадцятою такого змісту:

«12. Під час обігу харчової ікри осетроподібних видів риб обов’язковим є додаткове маркування у відповідності до вимог Закону України «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів.»;

статтю 11 доповнити частиною десятою такого змісту:

«10. Назва харчового продукту, виготовленого з харчової ікри осетроподібних видів риб, повинна містити зазначення «з овульованої ікри» або «з неовульованої ікри».»;

4) пункт 3 частини третьої статті 39 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 31, ст. 343 із наступними змінами) після другого речення доповнити новим реченням такого змісту:

«Забороняється обіг харчової ікри осетроподібних видів риб без додаткового маркування у відповідності до вимог Закону України «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції, виробленої з водних біоресурсів».».

5) частину першу статті 2 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, № 19, ст. 98 із наступними змінами) після слів «Про матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами» доповнити словами «, «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції виробленої з водних біоресурсів»;

6) пункт 142 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженому Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 47, ст. 532 із наступними змінами) викласти в такій редакції:


«

142.

Сертифікат походження водних біоресурсів

Закон України «Про забезпечення простежуваності водних біоресурсів та продукції виробленої з водних біоресурсів




».


3. З набрання чинності цим Законом визнати таким, що втратив чинність, Закон України «Про рибу, інші водні живі ресурси та харчову продукцію з них» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 15, ст.107 із наступними змінами).

4. До приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.

5. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня, наступного за днем опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити прийняття та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.


Голова
Верховної Ради України



Додатки
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux