Рибопромисловий флот України включає з 5035 суден, 70% з яких – зношені, їх вік становить більше 30 років. Оновлення флоту, необхідне для забезпечення безпеки мореплавства, стане поштовхом для розвитку промислового рибальства, а також вітчизняних заводів-суднобудівників.
Подовження дії часток на вилов риби з одного до п’яти років дасть можливість підприємцям формувати довгострокові плани розвитку і планувати свою діяльність на кілька років вперед. Про це повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів у своєму виступі на круглому столі «Перспективи та проблеми використання і оновлення флоту рибного господарства», що відбувся у Держрибагентстві 5 жовтня 2016 р. Він зауважив, що відомство опрацює законодавчий механізм, що гарантував би непорушність цього права за умови законної діяльності підприємця та відсутності порушень з його сторони, тим самим убезпечивши його роботу.
Рибопромисловий флот України включає з 5035 суден, 70% з яких – зношені, їх вік становить більше 30 років. Оновлення флоту, необхідне для забезпечення безпеки мореплавства, стане поштовхом для розвитку промислового рибальства, а також вітчизняних заводів-суднобудівників.
Головними перепонами задля оновлення флоту є відсутність доступного банківського кредитування, а також гарантій з боку держави щодо стабільності їх роботи. Зокрема, викликає занепокоєння питання накладення мораторію на промисловий вилов риби, яке періодично піднімається політичними силами.
Коментуючи проблему із фінансуванням Ярема Ковалів зазначив, одним з можливих дієвих інструментів залучення коштів може бути лізинг. «Цей інструмент уже багато років ефективно використовується аграріями для придбання сільськогосподарської техніки. Вважаю, ефективним лізинг може бути і для оновлення рибопромислового флоту», - відзначив він. Очільник відомства запропонував створити відповідну робочу групу, де б фахівці, профільні асоціації та виробники змогли визначити перелік риболовних суден, актуальних для підприємців; виробників, що готові реалізувати такі замовлення; перелік питань, які необхідно розв‘язати на законодавчому рівні.
Присутні на заході представники суднобудівних компаній задекларували, що технічні потужності українських підприємств здатні повністю задовольнити потреби внутрішнього ринку. Україна історично має потужний суднобудівний потенціал, у країні налічується близько 10 великих суднобудівних заводів і приблизно 20 менших.
Довідково
У Судновій книзі України зареєстровано 5035 маломірних риболовних суден. Із них на внутрішніх водоймах України – 2972 судна, в Азовському та Чорному морях 2063 судна. З 2063 суден фактично експлуатуються 380 маломірних суден (від 6 до 12 метрів). Крім того, зареєстровано 110 малотоннажних суден (від 12 метрів до 45 метрів) та 236 великотоннажних риболовних суден (більше 45 метрів).
За інформацією Держрибагентства