«2015 рік став роком серйозної роботи в розвитку діалогу та активізації торговельно-економічного співробітництва між Україною та Китайською Народною Республікою. Сьогодні очевидно, що за цей рік ми досягли значних результатів в освоєнні великого та перспективного китайського ринку», - зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко у своєму блозі в інтернет-виданні «Лівий берег».
Він повідомив, що товарообіг між країнами за минулий рік склав $1,3 млрд, тоді як у 2014 році цей показник становив лише 932 млн. Таких цифр вдалося досягти за рахунок експорту, який за 12 місяців 2015 року становив $1,2 млрд, що майже в 2 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року. Водночас, за словами Міністра, імпорт впав практично в 2 рази, і становив $94 млн у 2015 році проти $165 млн у 2014.
Очільник відомства наголосив, що зростання експорту української продукції в КНР відбулось завдяки збільшенню поставок продукції рослинного походження. В першу чергу це стосується зернових ($678 млн) та олії ($534 млн), обсяги експорту яких зросли на 83,5% та 46,6% відповідно.
«За підсумками липня-грудня 2015/2016 МР Україна стала найбільшим експортером кукурудзи до Китаю, посунувши навіть США. Зокрема, нам вдалося експортувати 3,85 млн тонн цієї культури, що складає 81% від загального обсягу її експорту. Крім того, нещодавно Китай законтрактував близько 1,2 млн тонн кукурудзи з поставками в першому кварталі поточного року. Основний обсяг буде знову поставлятися з України», - додав Олексій Павленко.
Серед інших експортних груп товарів, які Україна поставляє до Китаю, Міністр відзначив продукцію борошномельно-круп’яної промисловості ($17 млн), какао-боби, продукти з них, шоколад ($3 млн), кондитерські вироби ($2 млн), залишки та відходи харчової промисловості ($1,6 млн), сири і йогурти ($934 тис) тощо.
Щодо імпорту, то основну частку товарів тут складають залишки та відходи харчової промисловості ($13 тис), тютюн та вироби з нього ($13 млн), кава, чай, мате та прянощі ($10 млн), шелак, камеді та смоли ($8 млн), овочі, рослини і коренеплоди ($6 млн).
«Завдяки таким показникам Китай сьогодні займає першість серед торговельних партнерів України. Зважаючи на те, що це практично найбільший ринок споживання агропродукції у світі, який у перспективі буде тільки зростати, можна сміливо стверджувати, що взято правильний курс», - підкреслив Олексій Павленко.
Прес-служба Мінагрополітики