Після 10-місячної боротьби з Росією Україна відстояла свої права на танкер «Таманський»

Опубліковано 26 травня 2016 року, 12:16

«Після 10-місячної боротьби з РФ та офшорними фрахтувальниками-шахраями, Держрибагентству вдалося повернути державі актив – нафтовий танкер «Таманський», вартістю близько 1 мільйона доларів США», - повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів.

25 травня «Таманський» прибув до України у порт міста Іллічівськ. Поверненню судна в Україну передував тривалий судовий процесу у Туреччині з офшорним фрахтувальником Сowen Management S.A. (Багамські о-ви), афілійованим з Російською Федерацією. Фрахтувальник створив штучну заборгованість за ремонт судна, та на основі неї намагався незаконно продати судно через виконавчу службу Туреччини.

З лютого 2015 року фрахтувальник Сowen Management S.A. (Багамські о-ви), афілійований з Російською Федерацією, не виплачував Україні кошти за фрахт судна. З урахуванням пені борг складав близько 700 тис. доларів США. З кінця липня 2015 р. «Таманський» не виходив у море, а попередня команда (троє моряків-кримчан з українським громадянством) не отримували заробітну платню і врешті-решт у грудні 2015 р. втекли з судна

Завдяки оперативним діям Держрибагентства України та менеджменту ДП «Керченський морський рибний порт» у грудні 2015 року вдалося зупинити незаконну реалізацію судна на аукціоні виконавчою службою міста Ялова через заборгованість, штучно створену фрахтувальником. Як тільки Україні вдалося зупинити продаж судна, фрахтувальник не визнав Україну власником судна та надав до суду документи про його реєстрацію в судовому реєстрі РФ на підставі рішення про «націоналізацію».

Голова Держрибагентсва Ярема Ковалів відзначив: «Завдяки рішучим діям Держрибагентства України, ДП «Керченський морський рибний порт» (Київ, Україна) та Генерального консульства України в Туреччині судовий процес завершився на користь держави Україна. Найскладнішим звичайно ж був судовий процес – довести незаконність майнових претензій Криму на «Таманський» і фінансових претензій фрахтувальника, порушення норм морського права. Проте все вдалося. 6 травня 2016 року Третій виконавчий суд Стамбулу зняв арешт з судна «Таманський», 21 травня 2016 року судно залишило порт Ялова та направилося до України».

Найближчим часом Держрибагентство планує провести оцінку судна після року його фактичного простою та після цього визначити найбільш вдалий для держави спосіб використання «Таманського».

Історія питання

Нафтовий танкер «Таманський» (77 метрів, тоннажність/дедвейт –3079) є державною власністю України, ДП «Керченський МРП» після анексії було перереєстровано з Криму до Києва.

 Після анексії Криму РФ привласнила багато українських державних підприємств, що знаходилися на території півострова. Оскільки «Таманський» за договором фрахту фізично перебував у Туреччині, РФ не могла здійснити фізичні дії із заволодіння судном як, наприклад, українськими портами, проте спробувала перереєструвати майнові права на націоналізоване українське майно.

З лютого 2015 року, фрахтувальник Сowen Management S.A. (Багамські о-ви), афілійований з Російською Федерацією, не виплачував Україні кошти за фрахт судн. З урахуванням пені борг складав близько 700 тис доларів США. З кінця липня 2015 р. «Таманський» не виходив у море, а попередня команда (троє моряків-кримчан з українським громадянством) не отримували заробітну плату і врешті-решт у грудні 2015 р. втекла з судна. Крім того, фрахтувальником було створено фіктивну заборгованість ДП «Керченский Морський рибний порт» («КМРП») за ремонт судна.

У грудні 2015 року завдяки оперативним діям Держрибагентства України та менеджменту ДП «КМРП» вдалося зупинити незаконну реалізацію судна на аукціоні виконавчою службою міста Ялова через заборгованість, штучно створену фрахтувальником. 29 грудня 2015 р. державне підприємство «Керченський морський рибний порт» звернулося до Морської арбітражної комісії при ТПП України із позовом про розірвання договору бербоут-чартера щодо вантажного хімічного танкеру «Таманський» із компанією. Як тільки Україні вдалося зупинити продаж судна у грудні 2015 року, фрахтувальник не визнав Україну власником судна та надав в суд документи про його реєстрацію в судовому реєстрі РФ на підставі рішення про націоналізацію, і турецький суд долучив їх до матеріалів справи.

5 січня 2016 року на судно у Туреччину прибув український капітан з екіпажем, а також було погашено борги перед портом, створені фрахтувальником. Прокуратурою Одеської області України, а також Прокуратурою Туреччини розпочате кримінальне провадження проти капітана за спробу заволодіти держаним майном в шахрайський спосіб.

03 березня 2016 року в Другому громадському суді (Стамбул, Турецька Республіка) відбулося слухання за позовом ДП «Керченський МРП» щодо неправомірність оповіщення про платіжне доручення з боргу ДП «Керченський МРП» перед компанією «CowenManagement S.A.». Зазначеним рішенням суду визнано оповіщення підприємства у виконавчому провадженні неправомірним, тим самим, фактично визнано неправомірне накладення арешту на судно.

06 травня 2016 року Третім виконавчим судом Стамбулу було знято арешт з судна «Таманский», 09 травня 2016 року арешт з судна знято 24 Управлінням виконавчої служби Стамбулу.

 За інформацією Держрибагентства

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux