Проект Наказу Мінагрополітики від 27 жовтня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про внесення змін до деяких наказів"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

 

Про внесення змін до деяких наказів

 

Відповідно до пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731, пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Затвердити Зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 22 серпня 2013 року № 508, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 року за № 1573/24105, що додаються.

2.Затвердити Зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 листопада 2016 року № 489, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777, що додаються.

3.Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4.Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. 

5.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                                    Максим МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до деяких наказів»

 

1.Розробник:

Міністерство аграрної політки та продовольства України спільно з Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру.

2.Стислий виклад змісту проекту:

Проект розроблено з метою приведення норм Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.08.2013 № 508, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 року за № 1573/24105, у відповідність із актами, що мають вищу юридичну силу, спрощення процедури визначення екологічного значення водного об’єкту при визначенні коефіцієнту, який враховує продуктивність водних об’єктів, а також уточнення коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельних ділянок та приведення їх у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (із змінами).

3.Спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта:

Проект наказу, пояснювальну записку та аналіз регуляторного впливу буде розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

4.Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань:

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця.

5.Адреси для надсилання зауважень і пропозицій:

Міністерство аграрної політики та продовольства України: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, тел. 278-81-71, факс 278-76-02, [email protected].

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру: 03151, МСП, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3, тел. 2757288, факс 2757288, land_sg@land.gov.ua. 

Державна регуляторна служба України: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, тел. 2864711, [email protected].

 

 

Перший заступник Міністра   

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до деяких наказів»

 

1.Обґрунтування необхідності прийняття акта

Питання нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) врегульовано Порядком нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) (далі – Порядок), затвердженим наказом Мінагрополітики України від 22.08.2013 № 508, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1573/24105.

Відповідно до пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731 у разі внесення змін, доповнень або визнання таким, що втратив чинність, акта законодавства, відповідно до якого прийнято нормативно-правовий акт, орган, що видав цей нормативно-правовий акт, зобов’язаний у місячний термін внести до нього відповідні зміни, доповнення або визнати його таким, що втратив чинність.

Так, пункт 1.3 Порядку передбачає, що нормативна грошова оцінка земель сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і дворами здійснюється відповідно до цього Порядку як земель промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 831 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, якою передбачається зміна підходу до розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зокрема, під господарськими будівлями і дворами на землях сільськогосподарського призначення.

З огляду на зазначене пункт 1.3 Порядку потребує внесення відповідних змін.

Відповідно до пункту 2.11 Порядку значення та якісний стан водних об'єктів приймаються за даними Державного агентства водних ресурсів України, а екологічне значення – за даними Міністерства екології та природних ресурсів України.

Суб'єкти господарювання, що здійснюють розробку технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду для отримання екологічного значення конкретного водного об'єкту повинні звернутись до Міністерства екології та природних ресурсів України.

При практичному застосуванні положень Порядку, у Міністерстві екології та природних ресурсів України з'ясувалось, що надання величини коефіцієнта екологічного значення конкретного водного об'єкту є неможливим у зв'язку з відсутністю порядку та критеріїв визначення такого показника.

Відповідно до пропозиції Міністерства екології та природних ресурсів України з метою врегулювання визначення величини екологічного значення водного об'єкту при визначенні коефіцієнту, який враховує продуктивність водних об'єктів (Кв4), значення якого необхідні для розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, пропонується внести зміни до пункту 2.11 Порядку та викласти в новій редакції додаток 17 до Порядку.

Також, у додатку 7 до Порядку таблиця “Коефіцієнти, які враховують склад угідь земельної ділянки (Кв1)” містить графу 3 “Номер графи державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форма № 6-зем)”.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадилось згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 № 377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1998 року за № 788/3228.

Відповідно до наказу Державної служби статистики України від 19.08.2015 № 190 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року № 377 "Про затвердження форм державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем)», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2015 року за № 1084/27529 (набув чинності з 01.01.2016), вищезгаданий наказ було визнано таким, що втратив чинність.

Крім того, примітки до додатку 7 до Порядку містять посилання на нормативно-правові акти та норми, що втратили чинність.

Виходячи з викладеного, необхідно привести норми Порядку у відповідність з актами, що мають вищу юридичну силу а також з метою вдосконалення його положень.

Також набрав чинності новий Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня2017 року № 262, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 679/30547. Отже необхідно привести у відповідність до вказаного наказу пункт 11 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 листопада 2016 року № 489, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777.

2.Мета і шляхи її досягнення

Проект розроблено з метою приведення норм Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), затвердженого наказом Мінагрополітики від 22.08.2013 № 508, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 року за № 1573/24105, у відповідність із актами, що мають вищу юридичну силу, спрощення процедури визначення екологічного значення водного об’єкту при визначенні коефіцієнту, який враховує продуктивність водних об’єктів, а також уточнення коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельних ділянок та приведення їх у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (із змінами).

3.Правові аспекти

У цій сфері діють такі нормативно-правові акти:

Земельний кодекс України;

Податковий кодекс України;

Закон України «Про оцінку земель»;

постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1278 “Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів)”;

наказ Мінагрополітики від 22.08.2013 № 508 “Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 року за №1573/24105;

наказ Мінагрополітики від 25 листопада 2016 року № 489 “Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777.

4.Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує фінансування з державного та місцевих бюджетів, а також додаткових матеріальних та інших витрат.

5.Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державним агентством водних ресурсів України, Державним агентством лісових ресурсів України, Державною регуляторною службою України, а також підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6.Регіональний аспект

Реалізація передбачених проектом акта положень не стосується питань розвитку регіонів.

6-1.Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7.Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8.Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики для громадського обговорення.

9.Позиція соціальних партнерів

Проект акта не потребує консультацій з уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10.Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

Метою державного регулювання є приведення норм Порядку у відповідність з актами, що мають вищу юридичну силу а також вдосконалення положень Порядку.

Проект цього наказу відповідає загальним принципам державної регуляторної політики.

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення норм Порядку у відповідність з актами, що мають вищу юридичну силу.

Витрати відсутні.

Суб’єкти господарювання

Спрощення процедури проведення нормативної грошової оцінки земель в частині визначення екологічного значення водного об'єкту при визначенні коефіцієнту, який враховує продуктивність водних об'єктів (Кв4).

Витрати відсутні.

Громадяни

Вигоди відсутні

Витрати відсутні.

10-1.Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація акта не впливає на ринок праці.

11.Прогноз результатів 

Прийняття проекту акта забезпечить приведення положень Порядку у відповідність з актами, що мають вищу юридичну силу та вдосконалить процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) та населених пунктів.

 

 

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про внесення змін до деяких наказів»

 

І.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Питання нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) врегульовано Порядком нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів) (далі – Порядок), затвердженим наказом Мінагрополітики України від 22.08.2013 № 508, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 року за №1573/24105.

Відповідно до пункту 2.11 Порядку значення та якісний стан водних об'єктів приймаються за даними Державного агентства водних ресурсів України, а екологічне значення – за даними Міністерства екології та природних ресурсів України.

Суб’єкти господарювання, що здійснюють розробку технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки водного фонду для отримання екологічного значення конкретного водного об’єкту повинні звернутись до Міністерства екології та природних ресурсів України.

При практичному застосуванні положень Порядку, у Міністерстві екології та природних ресурсів України з’ясувалось, що надання значення коефіцієнта екологічного значення конкретного водного об’єкту значно ускладнюється у зв’язку з відсутністю необхідних регіональних даних на центральному рівні що відповідно призводить до значного затягування (до декількох місяців) надання суб’єктам господарювання значення коефіцієнта екологічного значення.

За результатами чисельних нарад з цього питання та відповідно до пропозиції Міністерства екології та природних ресурсів України, з метою спрощення процедури визначення екологічного значення водного об’єкту при визначенні коефіцієнта, який враховує продуктивність водних об’єктів (Кв4), значення якого необхідні для розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок на яких розташовані водні об’єкти, пропонується внести зміни до пункту 2.11 Порядку та викласти в новій редакції додаток 17 до Порядку.

Запропоновані зміни забезпечать спрощення процедури проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкту при визначенні коефіцієнта, який враховує продуктивність водних об’єктів (Кв4).

Спрощення процедури полягатиме у відсутності необхідності звернення юридичних осіб – суб’єктів господарювання, що є розробниками документації із землеустрою (технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок) до Міністерства екології та природних ресурсів України з метою отримання екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці.

Крім того, необхідно виключити з Порядку та додатків до нього посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність.

Так, набрав чинності новий Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 травня2017 року № 262, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 679/30547. Отже необхідно привести у відповідність до вказаного наказу пункт 11 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 листопада 2016 року № 489, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777.

Також наказом Мінагрополітики від 23.05.2017 № 261, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 липня 2017р. за № 814/30682, внесено зміни до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306, в частині доповнення цієї Класифікації новими кодами цільового призначення земель. При цьому відповідні зміни внесено і до додатка 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777.

Проте зміні до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів не в повній мірі відповідають змінам до Класифікації видів цільового призначення земель внаслідок допущених помилок під час доопрацювання проекту акта при його погодженні із заінтересованими міністерствами та відомствами.

Виходячи з викладеного, додаток 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів потребує приведення у відповідність до змін, внесених до Класифікації видів цільового призначення земель.

Проблема, яку пропонується врегулювати поширюється на такі верстви суспільства:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

Ні

Держава

Так

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

 

Проблема, яку пропонується врегулювати не може бути врегульована за рахунок ринкових механізмів, оскільки потребує удосконалення Порядку нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (крім земель населених пунктів), а також Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

ІІ. Цілі державного регулювання

Ціллю державного регулювання є спрощення процедури проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкту при визначенні коефіцієнта, який враховує продуктивність водних об’єктів (Кв4) та виключення з Порядку та додатків до нього посилань на нормативно-правові акти, які втратили чинність.

Також внесення змін до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів забезпечить можливість справляння плати за землю за відповідні земельні ділянки з урахуванням їх цільового призначення, визначеного відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Визначення альтернативних способів

Як альтернативу до запропонованого регулювання можна розглянути так званий «status quo», тобто збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком.

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1. Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядками нормативної грошової оцінки земель

 Недосконалість процедури проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкту. Невідповідність додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Класифікації видів цільового призначення земель.

Альтернатива 2.

Внесення змін до Порядками нормативної грошової оцінки земель

 Спрощення процедури та скорочення часу на проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкта. Забезпечення відповідності додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Класифікації видів цільового призначення земель.

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядками нормативної грошової оцінки земель не може розглядатися як таке, що забезпечує можливість отримання у Міністерстві екології та природних ресурсів України екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці, а також можливості справляння плати за землю за відповідні земельні ділянки з урахуванням їх цільового призначення, визначеного відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель.

Внесення змін до Порядків нормативної грошової оцінки земель, запропонованих проектом акта дозволить врегулювати зазначені питання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Визначена ціль не буде досягнута. Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядками нормативної грошової оцінки земель не може розглядатися як таке, що не забезпечує можливості отримання у Міністерстві екології та природних ресурсів України екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці, а також можливості справляння плати за землю за відповідні земельні ділянки.

Витрати часу працівників Мінприроди на обробку листування з територіальними органами та суб’єктами господарювання щодо надання значень екологічного коефіцієнта. Неможливість визначити нормативну грошову оцінку для земельних ділянок з певним цільовим призначенням а відповідно і неможливість визначити розмір земельного податку.

Альтернатива 2.

 

Забезпечення спрощення процедури проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкта та забезпечення відповідності додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Класифікації видів цільового призначення земель.

Відсутні, оскільки будуть відсутні витрати часу на обробку листування з суб’єктами господарювання. Витрати у зв’язку із змінами до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів також відсутні.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Відсутні, оскільки збереження чинного регулювання не досягає задекларованих цілей

Відсутні

Альтернатива 2.

Спрощення процедури та зменшення часу проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки під водним об’єктом.

Відсутні, оскільки видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється на безоплатній основі.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

184

1714

 

1898

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

10

90

 

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

Відсутні

Витрати часу на отримання інформації щодо значень екологічного коефіцієнта.

Альтернатива 2.

Спрощення процедури та скорочення часу на проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів в частині визначення екологічного значення водного об’єкта.

Витрати пов’язані із спрощенням процедури на проведення нормативної грошової оцінки відсутні.

Витрати у зв’язку із змінами до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів також відсутні, оскільки положення додатку 1 до вказаного Порядку приводяться у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель без запровадження нових норм та коефіцієнтів.

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

0

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці “Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта”)

0

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком

1

Відсутність можливості отримання у Міністерстві екології та природних ресурсів України екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці.

Альтернатива 2

Внесення змін до Порядку

4

Спрощення процедури та скорочення часу на проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Внесення змін до Порядків

Спрощення процедури та скорочення часу на проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок (4 бали)

Витрати суб’єктів господарювання пов’язані із спрощенням процедури на проведення нормативної грошової оцінки відсутні.

Проблема існувати не буде.

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком

Відсутні

(1 бал)

Відсутні

Проблема продовжує існувати.

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Внесення змін до Порядку

Вирішення зазначеної проблеми

0

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком

Існування проблеми

Х

 

V.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Основними механізмами, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми є встановлення чіткої процедури отримання величини коефіцієнта екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці, без необхідності звернення юридичними особами – суб’єктами господарювання, що є розробниками документації із землеустрою (технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок) до Міністерства екології та природних ресурсів України.

Визначення екологічного значення кожного водного об’єкту, земельна ділянка під яким підлягає нормативній грошовій оцінці, здійснюватиметься безпосередньо суб’єктами господарювання відповідно до запропонованих змін до Порядку, а саме відповідно до додатку 17 до Порядку.

Відповідно до цього, відбудеться скорочення часу на проведення нормативної грошової оцінки відповідних земельних ділянок за рахунок відсутності необхідності листування суб’єктів господарювання з Міністерством екології та природних ресурсів України, а відповідно і зменшення кошторисної вартості робіт з проведення такої оцінки.

Заходи, які необхідно здійснити органам влади для розв’язання проблеми:

1) довести до відома суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з розробкою технічної документації з нормативної грошової оцінки земель про прийняття регуляторного акта;

2) забезпечити інформування громадськості про зміни Порядків нормативної грошової оцінки земель шляхом оприлюднення відповідної інформації на веб-сайтах Мінагрополітики та Держгеокадастру.

Заходи, які необхідно здійснити суб’єктам господарювання:

1) ознайомлення з положеннями регуляторного акта та його використання під час проведення нормативної грошової оцінки. Додаткових вимог до матеріального, технічного та кадрового забезпечення не встановлюється.

Додаткових витрат з боку суб’єктів господарювання також не передбачається.

Також дія регуляторного акта не передбачає необхідності перегляду вже розробленої та затвердженої відповідними органами місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, а також отримання нових витягів з такої технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб відсутні. Прийняття регуляторного акта не потребує створення нового центрального органу виконавчої влади або підрозділів у вже існуючих органах.

У зв’язку з відсутністю будь-яких витрат з боку суб’єктів господарювання Тест малого підприємництва не розроблявся.

VII.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта пропонується не обмежувати, оскільки регулювання відносин в частині формування земельних ділянок не обмежено у часі законодавством, а проведення нормативної грошової оцінки Законом України “Про оцінку земель” передбачає періодичне проведення такої оцінки (стаття 18 Закону).

У разі прийняття нормативно-правового акта вищої юридичної сили, яким буде змінено регулювання методичних засад та процедури проведення нормативної грошової оцінки, положення Порядків нормативної грошової оцінки земель будуть приведені у відповідність до такого нормативно-правового акта.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

VIII.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

- надходження коштів до Державного бюджету у зв’язку з дією регуляторного акта не передбачається;

- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, обмежується юридичними особами – суб’єктами господарювання, які є розробниками технічної документації з нормативної грошової оцінки земель;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та підприємницької діяльності, які виконуватимуть і замовлятимуть технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок – високий;

- обсяг коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та підприємницької діяльності на виконання робіт по складанню технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, визначатимуться умовами договору на проведення таких робіт;

- кількість розроблених технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок під водними об’єктами;

- кількість технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок під водними об’єктами, затверджених органами місцевого самоврядування;

- кількість виданих витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.

IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу показників проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення під водними об’єктами.

Повторне відстеження буде здійснено через рік після набуття чинності регуляторного акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження. 

Для проведення відстеження у якості цільових груп будуть залучені суб’єкти господарювання які є розробниками документації із землеустрою та їх громадські об’єднання.

 

 

Перший заступник Міністра   

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК



Додатки
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux