Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження деяких форм суднових

документів та правил їх ведення на риболовних суднах,

що підлягають нагляду класифікаційного товариства

 

Відповідно до частини другої статті 35 Кодексу торговельного мореплавства України, підпункту 9 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити такі, що додаються:

1) форму суднового журналу риболовного судна, що підлягає нагляду класифікаційного товариства;

2) форму машинного журналу риболовного судна з механічним двигуном, що підлягає нагляду класифікаційного товариства;

3) Правила ведення суднового журналу і машинного журналу на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства.

2. Департаменту аграрної політики та сільського господарства забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                  М. МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення: 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства»

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства» (далі – проект наказу) Мінагрополітики робить оголошення про його публікацію.

Проект наказу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ «Регуляторна політика»;підрозділ «Проекти регуляторних актів») та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ «Діяльність»; підрозділ «Проекти документів»).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: info@minagro.gov.ua.

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових Стрільців, 45 а, м. Київ, 04053), e-mail: darg@darg.gov.ua.

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Розробником проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства» є Державне агентство рибного господарства України.

Відповідальний виконавець: Заєць Алла Олегівна, начальник відділу портів, технічного нагляду за суднами рибного господарства та моніторингу Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості Держрибагентства, тел. (044) 482-09-82.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка: 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства» (далі – проект наказу) розроблено відповідно до частини другої статті 35 Кодексу торговельного мореплавства України.

Проект наказу розроблено для забезпечення єдиного і комплексного підходу до оформлення суднового журналу і машинного журналу (для риболовних суден з механічним двигуном) та затвердження єдиних правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства (далі – судна).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту наказу є встановлення форми суднового журналу риболовного судна, що підлягає нагляду класифікаційного товариства і машинного журналу риболовного судна з механічним двигуном, що підлягає нагляду класифікаційного товариства, та затвердження єдиних правил їх ведення на суднах.

Досягнення вказаної мети можливе шляхом прийняття проекту наказу.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Кодекс торговельного мореплавства України;

Закон України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»;

Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119;

Положення про Державне агентство рибного господарства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 895.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державним агентством рибного господарства України, Державною регуляторною службою України та підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць та питань функціонування місцевого самоврядування.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ «Регуляторна політика»; підрозділ «Проекти регуляторних актів») та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ «Діяльність»; підрозділ «Проекти документів») відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

8.1. Розгляд Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій

Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів 

Прийняття наказу «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства» забезпечить реалізацію норм статті 35 Кодексу торговельного мореплавства України у частині встановлення форми зазначених суднових документів, які відображають щоденну діяльність судна, а також єдиних правил їх ведення.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу: 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства»

 

I. Визначення проблеми

Статтею 35 Кодексу торговельного мореплавства України

(далі – КТМ) визначено, що судновий і машинний журнали на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства (далі – судна), ведуться за формою і правилами, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості.

На сьогодні форма суднового журналу і форма машинного журналу (для риболовних суден з механічним двигуном) та правила їх ведення на суднах Міністерством аграрної політики та продовольства України не затверджені.

З огляду на зазначене, з метою реалізації статті 35 КТМ виникла необхідність розробити нормативно-правовий акт щодо затвердження форми суднового журналу суден і машинного журналу суден (для риболовних суден з механічним двигуном) та правил їх ведення на суднах.

Розроблений Держрибагентством проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства» (далі – проект наказу) передбачає затвердження форми суднового журналу судна і форми машинного журналу судна, (для риболовного судна з механічним двигуном) та затвердження єдиних правил їх ведення на суднах.

Проблема, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання, полягає у затвердженні форм суднових документів та правил їх ведення, що дозволить встановити форми судного і машинного журналів та визначити порядок їх ведення на суднах, які плавають під Державним Прапором України.

У цифровому вимірі у середньому за рік на одному судні ведеться по три суднових та машинних журнали. Кількість суден станом на 01 січня 2017 року становила 125 одиниць. У середньому на одного власника судна (судновласника, фрахтувальника) припадає по три судна.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

-

+

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання,

 

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих нормативно-правових актів у зв’язку з відсутністю останніх, затверджених у встановленому порядку.

II. Цілі державного регулювання

Основними цілями проекту наказу є:

реалізація норми КТМ в частині затвердження Міністерством аграрної політики та промисловості України форми суднового журналу та машинного журналу (для риболовних суден з механічним двигуном) та правил їх ведення на суднах;

удосконалення нормативно-правової бази у сфері безпеки мореплавства;

ведення власниками суден (судновласниками, фрахтувальниками) судного журналу і машинного журналу за єдиною формою;

стимулювання суб’єктів господарювання до ведення господарської діяльності відповідно до законодавства.

Прийняття наказу дасть можливість власникам суден (судновласникам, фрахтувальникам) вести судновий журнал і машинний журнал відповідно до затверджених форм та правил їх ведення на суднах.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Визначення альтернативних способів

 

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

залишити чинне законодавство без змін. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки на даний час відсутній нормативно-правовий акт, який би затверджував форми суднового і машинного журналів та правила їх ведення на суднах.

Альтернатива 2

прийняти запропонований нормативно-правовий акт, що дозволить затвердити форми судного і машинного журналів та визначити порядок їх ведення для суден, які плавають під Державним Прапором України та сприятиме удосконаленню нормативно-правої бази у сфері безпеки мореплавства.

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

забезпечення виконання принципів регуляторної політики;

забезпечення виконання статті 35 КТМ;

затвердження форми суднового журналу і машинного журналу (для риболовних  суден з механічним двигуном) та правил їх ведення на суднах.

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

 

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

16

25

0

41

 

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

39%

61%

0

100%

 

      

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

Альтернатива 1

відсутні

витрати часу на пошук форм суднового і машинного журналів, правил їх ведення на суднах.

 

Альтернатива 2

діяльність в межах правового поля;

зменшення часових витрат на пошук форм журналів і правил їх ведення, оскільки вся інформація буде зібрана в одному документі.

відсутні

 

            

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

зз/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

не передбачені

не передбачені

2

податки та збори

(зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

6

витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень*

1) 48 грн. х                   три суднових журнали х три судна = 432 грн.

2) 48 грн. х                         три машинних журнали х три судна = 432 грн.

4320 грн.

7

витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу,

гривень

не передбачені

не передбачені

8

інше (уточнити), гривень

 -

 -

9

РАЗОМ

(сума рядків: 1+2+3+4+5+6+7+8), гривень

864 грн.

4320 грн.

10

кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва – 0

суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва – 0

11

сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання

(вартість регулювання)

(рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва – 0

суб’єкти великого підприємництва – 0

суб’єкти середнього підприємництва – 69 120  грн.

(4320 грн. х 16 суб’єктів)

 суб’єкти великого підприємництва – 0

*Під оборотними активами розуміються витрати на судновий та машинний журнали. Для їх підготовки в середньому використовується 100 арк. паперу. Середня ціна 1 арк. паперу становить 0,16 грн.

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності

(за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

 

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю)

(за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень

(за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю)

(перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік – стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/

обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

не передбачені

не передбачені

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

витрати відсутні

Альтернатива 2

 витрати відсутні

Сумарні вигоди за альтернативами

Сума вигід, гривень

Альтернатива 1

 вигоди відсутні

Альтернатива 2

За перший рік:  відсутні

За п’ять років: 69 120 грн. (4 320 грн. х 16 суб’єктів) (вигоди 2-го і 4-го років)

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

(за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку залишення чинного законодавства без змін, реалізація норми статті 35 КТМ в частині затвердження Міністерством аграрної політики та промисловості України форми суднового журналу та машинного журналу (для риболовних суден з механічним двигуном) та правил їх ведення на суднах не буде виконана.

Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Альтернатива 2

4

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що проектом наказу буде затверджено форми судного і машинного журналів та визначити порядок їх ведення на суднах, які плавають під Державним Прапором України.

Тому цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде).

   

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена в повному обсязі, оскільки забезпечить приведення нормативно-правового акту у відповідність до вимог та національного законодавства, буде затверджено форми судного і машинного журналів та визначено порядок їх ведення на суднах, які плавають під Державним Прапором України.

відсутні

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, оскільки вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

вигоди відсутні

оцінюючи підсумкові витрати даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде продовжувати існувати (не буде реалізовано норми статті 35 КТМ).

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, а тільки поглибить її

х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту наказу повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

        

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Врегулювання проблеми можливе шляхом прийняття проекту наказу Міністерств аграрної політики та продовольства України «Про затвердження деяких форм суднових документів та правил їх ведення на риболовних суднах, що підлягають нагляду класифікаційного товариства», попередньо погодженого в установленому порядку з заінтересованими органами виконавчої влади.

Організаційні заходи, які необхідно здійснити для впровадження регуляторного акта:

а) дії суб’єктів господарювання – ознайомлення зі змінами в нормативно-правових актах;

б) дії органів державної влади – внесення змін до нормативно-правових актів з питань безпеки мореплавства, затвердження єдиної форми суднового і машинного журналів для суден та правил їх ведення.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Вигоди пораховані у таблицях. Витрати суб’єктів господарювання та органів виконавчої влади наведені згідно Додатку 2 та Додатку 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта відповідно.

Вигоди пораховані у таблиці. Витрати суб’єктів малого підприємництва наведені згідно Додатку 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта відповідно.

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

 

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з «01» квітня 2017 року по «01» травня 2017 року.

 

зз/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів,

науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Проект наказу було надіслано капітанам морських рибних портів для опрацювання під час нарад з фахівцями рибної галузі та надання відповідних пропозицій

15

За результатами нарад вирішено, що у разі затвердження форм суднового і машинного журналів для суден, якщо такі зміни будуть законодавчо реалізовані, це буде мати позитивні результати для удосконалення нормативно-правової бази у сфері безпеки мореплавства.

2

Проведено інтернет-консультації з власниками суден судновласниками (фрахтувальниками)

30

За результатами консультацій власниками, суден, судновласниками та фрахтувальниками було підтримано пропозицію щодо необхідності розробки проекту наказу, оскільки після затвердження форм суднового та машинного журналу на суднах власники суден (судновласники, фрахтувальники) матимуть змогу

вести судновий та машинний журнали на суднах за встановленою формою та правилами.

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 25 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 25 (одиниць) та мікропідприємництва 0 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 60,9 % (відсотків);

загальна вигода регулювання на 1 суб’єкта малого підприємництва на перших 5 років, виходячи з того, що у 1 підприємства є по 3 судна, на які у середньому за 1 рік заводиться по 3 суднових та 3 машинних журнали; відповідно вигода регулювання для всіх суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 4 320 грн. х 25 = 108 000 грн.

3. Розрахунок витрат/вигід суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва

на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання х вартість одиниці

витрати не передбачені (регулювання передбачає затвердження форм суднових документів)

витрати не передбачені (регулювання передбачає затвердження форм суднових документів)

витрати не передбачені (регулювання передбачає затвердження форм суднових документів)

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість процедур обліку за рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

 -

 -

 -

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

25

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик «разом» х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 х рядок 7)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість форм

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість внутрішніх процедур

не

передбачені

не передбачені

не передбачені

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на коригування (оцінка природного рівня помилок)) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість оригінальних звітів х кількість періодів звітності за рік

не

передбачені

не передбачені

не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість перевірок за рік

не

передбачені

не

передбачені

не

передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

 -

-

 -

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

25

25

25

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик «разом»

х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання

(рядок 14 х рядок 15)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати/ економія часу на процедуру

Вартість часу співробіт-

ника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати/ економія на адміністру-вання регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

камеральні

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

виїзні

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

х

х

х

х

х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

витрати відсутні

витрати відсутні

х

х

витрати відсутні

7.Інші адміністративні процедури (уточнити)______

 

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Разом за рік

х

х

х

х

витрати відсутні

Сумарно за п’ять років

х

х

х

х

витрати відсутні

 

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

 

Поряд-ковий номер

Назва державного органу

Витрати/вигоди на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати/вигоди на адміністрування регулювання за п’ять років, гривень

1.

Державне агентство рибного господарства України

витрати відсутні

витрати відсутні

 

Державне регулювання утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу) не передбачає та додаткові бюджетні витрати відсутні.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Поряд-ковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

витрати не передбачені

витрати не передбачені

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

витрати не передбачені

витрати не передбачені

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

витрати не передбачені

витрати не передбачені

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

витрати відсутні

витрати відсутні

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

витрати відсутні

витрати відсутні

 

5. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акта є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акта або втрати ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – не прогнозуються;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – 41 суб’єкт господарювання (власників суден, судновласників, фрахтувальників);

час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичним особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – не збільшився у порівнянні з часом, що витрачався суб’єктами господарювання до прийняття проекту наказу;

удосконалення нормативно-правої бази у сфері безпеки мореплавства шляхом затвердження форми судного і машинного журналів, визначення порядку їх ведення для суден, які плавають під Державним Прапором України;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта - високий (проект акта розміщено на веб-сайті Державного агентства рибного господарства України (www.darg.gov.ua, розділ «Діяльність», підрозділ «Проекти документів») та Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ «Регуляторна політика», підрозділ «Проекти регуляторних актів»), після прийняття акт буде розміщено на веб-сайтах Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України).

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитися через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом проведення аналізу показників результативності дії цього акта, до регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні.

Цільові групи, які будуть залучатись для проведення відстеження, - Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості Держрибагентства.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та 

продовольства України                                                                                                                   Максим МАРТИНЮК

ЗавантажитиРозмір
Форма машинного журналу.docx41.76 КБ
Форма суднового журналу.docx32.04 КБ
Правила ведення.doc107 КБ