Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України

Проект

  МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

  

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної

грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру

оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок

 

Відповідно до статті 8 Закону України "Про оцінку земель", пункту 7 Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 941, та пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

Затвердити такі форми документів, що додаються:

Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;

Посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;

Свідоцтва про проходження навчання за програмою базової підготовки з експертної грошової оцінки земельних ділянок;

Витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

2. У пункті 5 Порядку видачі Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 10 серпня 2007 року № 116, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10 вересня 2007 року за № 1051/14318, слово "Мінрегіоном" замінити словом "Мінагрополітики".

3. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

  

Перший заступник Міністра                                                                                                                                                       Максим МАРТИНЮК

Повідомлення про оприлюднення: 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок"

 

1.Розробник

Міністерство аграрної політики та продовольства України.

2.Стислий виклад змісту проекту

Прийняття проекту наказу зумовлено необхідністю встановлення форм документів, за якими навчальні заклади, що уклали угоди про співробітництво щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видаватимуть їх фізичним особам, що пройшли відповідне навчання та склали кваліфікаційний іспит.

Також передбачається затвердження форми витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок для подальшого надання інформації фізичним і юридичним особам.

3.Спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта

Проект наказу "Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок", пояснювальну записку та аналіз регуляторного впливу буде розміщено на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.

4.Строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань

Зауваження та пропозиції приймаються протягом місяця.

5.Адреси для надсилання зауважень і пропозицій

Міністерство аграрної політики та продовольства України (Відділ використання та охорони земель с/г призначення, удосконалення земельних відносин), 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, тел. 226 30 62, svitlana.rudenko@minagro.gov.ua.

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Департамент міжнародної співпраці та ринку земель), 03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3, тел. 275 73 66, rynok_oz@land.gov.ua.

Державна регуляторна служба України 01011,  м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, тел. 2864711, inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної  

політики та продовольства України                                                                                                                                            Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка: 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок"

 

1.Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до статті 8 Закону України "Про оцінку земель" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спільно з навчальними закладами, що уклали угоди про співробітництво із професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, здійснюють підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, в процесі якої фізичним особам видаються відповідні документи, що підтверджують кваліфікацію фізичної особи як оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, а також веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які отримали кваліфікаційне свідоцтво.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 18 липня 2007 року № 941 "Про затвердження порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок". У пункті 7 Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок зазначено, що інформація з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок надається за письмовою заявою фізичним і юридичним особам у формі витягу, зразок якого затверджується Мінагрополітики.

Проект наказу розроблено з метою реалізації положень пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 941 "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок" та пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119.

2.Мета і шляхи її досягнення

Прийняття проекту наказу зумовлено необхідністю встановлення форм документів, за якими навчальні заклади, що уклали угоди про співробітництво щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видаватимуть їх фізичним особам, що пройшли відповідне навчання та склали кваліфікаційний іспит.

Також передбачається затвердження форми витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок для подальшого надання інформації фізичним і юридичним особам.

3.Правові аспекти

Нормативно-правовими актами у цій сфері є:

Закон України "Про оцінку земель";

постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2013 року № 941 "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок";

наказ Державного агентства земельних ресурсів України від 10.08.2007 № 116 "Про затвердження Порядку видачі Кваліфікаційного свідоцтва", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2007 р. за № 1051/14318 (із змінами);

наказ Державного агентства земельних ресурсів України від 10.08.2007 № 118 "Про затвердження Порядку стажування фізичних осіб, які пройшли навчання за програмою базової підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2007 р. за № 1178/14445 (із змінами).

4.Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує фінансування з державного та місцевих бюджетів, а також додаткових матеріальних та інших витрат.

5.Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством освіти і науки України, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, Державною регуляторною службою України, а також підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.

6.Регіональний аспект

Реалізація передбачених проектом акта положень не стосується питань розвитку регіонів.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики та Держгеокадастру для громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не потребує консультацій з уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Метою державного регулювання є встановлення чітких зразків, за якими навчальні заклади видаватимуть кваліфікаційні документи фізичним особам, що пройшли відповідне навчання та склали кваліфікаційний іспит, а також форму документа, за яким Держгеокадастр видаватиме витяги з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація акта не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Після державної реєстрації Міністерством юстиції України наказу "Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок" фізичні особи зможуть отримати документи про проходження навчання щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, за встановленими формами, а також фізичні та юридичні особи зможуть отримати витяг з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок за встановленою формою.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної  

політики та продовольства України                                                                                                                                            Максим МАРТИНЮК  

Аналіз регуляторного впливу: 

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок"

 

І.Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 8 Закону України "Про оцінку земель" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спільно з навчальними закладами, що уклали угоди про співробітництво із професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, здійснюють підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, у процесі якої фізичним особам видаються відповідні документи, що підтверджують кваліфікацію фізичної особи як оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, а також веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, які отримали кваліфікаційне свідоцтво.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 18 липня 2007 року № 941 "Про затвердження порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок". У пункті 7 Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок зазначено, що інформація з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок надається за письмовою заявою фізичним і юридичним особам у формі витягу, зразок якого затверджується Мінагрополітики.

Проект наказу розроблено з метою реалізації положень пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 941 "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок" та пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119.

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2017 року № 109 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" змінено центральний орган виконавчої влади, що формує державну політику у сфері земельних відносин.

Таким чином виникла необхідність у затвердженні форм документів, за якими навчальні заклади, що уклали угоди про співробітництво щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, видаватимуть їх фізичним особам, що пройшли відповідне навчання та склали кваліфікаційний іспит та форми витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок для подальшого надання інформації фізичним і юридичним особам Мінагрополітики, відповідно до наданих повноважень.

Проблема, яку пропонується врегулювати, справляє вплив на такі верстви суспільства:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

Ні

Держава

Так

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

 

Ні

 

ІІ.Цілі державного регулювання

Ціллю державного регулювання є встановлення чітких зразків, за якими навчальні заклади видаватимуть кваліфікаційні документи фізичним особам, що пройшли відповідне навчання (базову підготовку, підвищення кваліфікації) та склали кваліфікаційний іспит, а також форму документа за яким Держгеокадастр видаватиме витяги з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

ІІІ.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Визначення альтернативних способів

Як альтернативу до запропонованого регулювання можна розглянути так званий status quo, тобто збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком.

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Збереження чинного регулювання зазначених питань, визначене Порядком

Невідповідність у повноваженнях центральних органів виконавчої влади у формуванні державної політики в сфері земельних відносин

Прийняття проекту регуляторного акта

Затвердження форм документів центральним органом виконавчої влади, що забезпечує  формування державної політики у сфері земельних відносин, яким відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, є Мінагрополітики

 

 

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Наразі зазначене питання врегульоване наказами Мінрегіону:

"Про затвердження форм документів із підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок" від 04.06.2015 № 125, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.06.2015 за № 734/27179;

"Про затвердження форми витягу з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок" від 01.03.2016 № 46, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.03.2016 за № 423/28553.

Оскільки форми документів, запропоновані проектом регуляторного акта за своїм змістом є аналогічними формам, встановленим вищезазначеними наказами та в проекті акта відсутні нові регуляторні норми, то вплив на суб’єктів господарювання відсутній.

Збереження чинного регулювання у сфері затвердження документів Мінрегіоном не може розглядатися як таке, що відповідає повноваженням зазначеного органу, оскільки відповідно до Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сфері земельних відносин.

Прийняття проекту регуляторного акта дозволить врегулювати зазначене питання.

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Наявні нормативно-правові акти, що не відповідають повноваженням органів виконавчої влади

Витрати часу на визнання наказів, що зараз регулюють зазначене питання, такими, що втратили чинність, погодження проекту відповідного наказу із заінтересованими органами виконавчої влади та державну реєстрацію наказу в Міністерстві юстиції України

 

Альтернатива 2

 

Затвердження форм документів центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері земельних відносин відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України повноважень

Витрати часу на погодження проекту наказу щодо затвердження форм із заінтересованими органами виконавчої влади та державну реєстрацію наказу в Міністерстві юстиції України

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання зазначених питань

1

Недосконалість нормативно-правової бази у сфері видачі документів з професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

4

Затвердження форм документів з професійної підготовки оцінювачів та видачі витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок органом виконавчої влади, який має відповідні повноваження, затверджені Кабінетом Міністрів України

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Затвердження форм документів з професійної підготовки оцінювачів та видачі витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок органом виконавчої влади, який має відповідні повноваження, затверджені Кабінетом Міністрів України (4 бали)

Витрати часу на погодження проекту наказу щодо затвердження форм із заінтересованими органами виконавчої влади та державну реєстрацію наказу в Міністерстві юстиції України

 

Проблема існувати не буде

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання

Недосконалість нормативно-правової бази у сфері видачі документів з професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок (1 бал)

Витрати часу на визнання наказів, що зараз регулюють зазначене питання, такими, що втратили чинність, погодження проекту відповідного наказу із заінтересованими органами виконавчої влади та державну реєстрацію наказу в Міністерстві юстиції України

 

Проблема продовжує існувати

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта

Вирішення проблеми

0

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання

Існування проблеми

Х

 

V.Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Основними механізмами, які забезпечують розв’язання визначеної проблеми є прийняття проекту регуляторного акта щодо затвердження форм документів з професійної підготовки оцінювачів та видачі витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємництва відсутні. Прийняття регуляторного акта не потребує створення нового центрального органу виконавчої влади.

Витрати на виконання вимог регуляторного акта з боку суб’єктів малого підприємництва відсутні, тому Тест малого підприємництва не розроблявся.

VII.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Регуляторний акт має необмежений строк дії.

VIII.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

- надходження коштів до Державного бюджету у зв’язку з дією регуляторного акта не передбачається;

- кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;

- обсяг коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та підприємницької діяльності на отримання документів щодо проходження навчання за програмами базової підготовки, курсу підвищення кваліфікацій та складання кваліфікаційного іспиту, отримання витягів із Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок залишається незмінним – документи видаються безоплатно;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та підприємницької діяльності, які навчатимуться за програмами підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та отримуватимуть витяги з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок – високий;

- кількість виданих свідоцтв про проходження навчання за програмою базової підготовки з експертної грошової оцінки земельних ділянок, посвідчень про підвищення кваліфікації оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, кваліфікаційних свідоцтв оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок;

- кількість витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу кількості виданих документів щодо професійної підготовки оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок (проходження базового курсу, курсу підвищення кваліфікації та складання кваліфікаційного іспиту) та кількості виданих витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

Повторне відстеження буде здійснено через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Для проведення відстеження як цільові групи будуть використані відповідні протоколи навчальних закладів, з якими Держгеокадастр уклав угоди щодо професійної підготовки оцінювачів та інформація про кількість виданих Держгеокадастром витягів з Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної   

політики та продовольства України                                                                                                                                            Максим МАРТИНЮК  

ЗавантажитиРозмір
Додаток_Кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок.doc37.5 КБ
Додаток_Посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача з експертної грошової оцінки земельних діялнок.doc36 КБ
Додаток_Свiдоцтво про проходження навчання.doc38 КБ
Додаток_Фора витягу.doc36.5 КБ